Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@11:26:13 GMT

آمادگی 520 نیرو برای طرح زمستانی شهرداری

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۲۲۱۶

آمادگی 520 نیرو برای طرح زمستانی شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب یگانه ظهر امروز در مراسم آغازین مانور زمستانی شهری با اشاره به اینکه مسیرهای برف‌روبی باز خواهد بود و پاک کردن برف در معابر انجام خواهد شد، گفت: امیدواریم در این فصل مشکلی نداشته باشیم.
شهردار زنجان بیان کرد: با ورود به فصل سرما، مخلوط شن و ماسه و نمک به میزان لازم خریداری و ایستگاه‌هایی در نقاط مختلف شهری مستقر دایر شده و مخازن در روگذرها، زیرگذرها و معابر مورد نیاز جانمایی شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه امسال ۵۲۰ نفر در عملیات شهرداری فعالیت خواهند کرد، گفت: از مردم می‌خواهیم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
یگانه تصریح کرد: همچنین در حین بارش برف نیز آماده‌سازی نیروهای انسانی و آماده‌باش سازمان آتش‌نشانی و همچنین استقرار نیروها و استقرار ایستگاه نمک را خواهیم داشت.
شهردار زنجان گفت: برف‌روبی از پیاده‌روها و مراکز آموزشی و درمانی و برف‌روبی از معابر اصلی نیز از دیگر برنامه‌های اصلی شهرداری در طرح زمستانی خواهد بود.
 یگانه با اشاره به وقوع روزانه ۱۵ تا ۲۰ فوتی در شهر زنجان گفت: به همین خاطر بازگشایی مسیر آرامستان از اولویت‌ها خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در سطح شهر نیز تمامی کانال‌ها، جوی‌ها و جدول‌ها به طور کامل لایروبی و در همین راستا ستاد مدیریت شهرداری تشکیل شده است، گفت: کاملا آماده و مهیا هستیم تا در صورت بارندگی‌های شدید، با بسیج همه امکانات، خودروها و نیروهای انسانی تلاش کنیم مشکلی شهروندان را تهدید نکند.
یگانه ادامه داد: برای آمادگی هر چه بیشتر در تمام مناطق و سازمان‌ها ماشین‌آلات شامل گریدر، تانکر آب، بیل مکانیکی، کمپرسی، لودر، کامیون و تانکر، تجهیز و در سطح مناطق نیز نمک و شن به مقدار کافی برای مقابله با مشکلات احتمالی تدارک دیده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز گفت: شهرداری زنجان قبل از آغاز فصل پاییز برنامه‌ریزی‌های لازم خود را اعم از بکارگیری نیروهای انسانی، ارائه آموزش های لازم و تامین ماشین آلات مورد نیاز برای قبل، حین و بعد بارش‌ها تدارک دیده است.

غلامحسن احمدی اضافه کرد: علاوه بر آن برای خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان از نیروهای فضای سبز، پارکبانان در بحث برف‌روبی استفاده خواهد شد و در مجموع مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
این مسئول ادامه داد: بر این مبنا و برای خدمات‌رسانی بهتر نیز نسبت به قرار دادن کیسه‌ها و مخازن نمک در محل‌های تعیین شده معابر شهری و حتی شهرک‌های اقماری اقدام شده که در صورت استفاده شهروندان، بلافاصله به شارژ مجدد آنها اقدام می‌شود.

وی اظهار داشت: این معاونت تدابیر لازم برای انجام خدمات بهینه در مکان‌های دارای سراشیبی، سربالایی، پل ها با بکارگیری نیروهای ثابت با هدف تسهیل در عبور و مرور را لحاظ کرده است.
احمدی افزود: آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری نیز یاریگر معاونت خدمات شهری شهرداری برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به شهروندان بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
وی اضافه کرد: شهرداری زنجان طی سال‌های گذشته با بکارگیری نیروها و تجهیزات لازم در شرایط جوی نامساعد از قبیل بارش برف پاسخگو بوده و همکاری شهروندان زنجانی در پیشبرد کارها بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به آمادگی دستگاه‌های مدیریت بحران برای فصل زمستان اظهار کرد: امیدواریم یا تدابیر اندیشیده شده مشکلی در ارائه خدمات پیش نیاید.

صفی‌الله کرامتی  تصریح کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده از سوی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شاهد زمستان بی‌خطر در زنجان باشیم و خدمات قابل قبولی به شهروندان ارائه دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: سؤال من این است که آیا دستگاه دیگری به بحث برف‌روبی اضافه شده است یا کار طبق روال قبل انجام خواهد شد.
رزاق محمدی با بیان اینکه امیدواریم امور به صورت مکانیزه انجام شود تا شهروندان مشکل نداشته باشند، گفت: امیدواریم این کار با هماهنگی انجام شود.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان شهرداری برف نیرو نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان طرح زمستانی شهرداری شهردار زنجان مدیریت بحران برف روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر زنجان در طرح نوروزی به ۷۸ هزار مسافر نوروزی خدمات داد

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی با بیان اینکه با پایان تعطیلات عید فطر، طرح نوروزی نیز پایان یافت، گفت: ارائه خدمات در قالب این طرح نوروزی با شعار 'هم راه تان هستیم' از ۲۴ اسفند سال گذشته در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال احمر استان ارائه خدمات ویژه آغاز شد.

وی افزود: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان ۲۵ فروردین سال جاری تیم‌های عملیاتی در ۶۱ عملیات امداد و نجات در قالب ۱۲۲ تیم عملیاتی به هموطنان متأثر از حوادث خدمات ارائه داده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نجات گران در این عملیات‌ها موفق به انتقال ۱۰ مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی ۱۴ نفر و رهاسازی ۹ نفر گرفتار در داخل خودرو کرده و پنج نفر از مصدومان را از مرگ نجات دادند.

هاشمی اظهارداشت: با حضور ۹۴۰ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر در ۱۱ پست ثابت و سیار استان ۵۶ هزار و ۶۲۷ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد هشت هزار و ۳۰۷ نفر نیز در پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) مشارکت و از این طرح حمایت کرده اند.

هاشمی، اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه را از طرح‌های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه و فعالیت تیم سحاب برشمرد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از برپایی هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان در قالب طرح نوروزی خبر داد و گفت: توسط ۱۶۲ مربی داوطلب آموزشی ۲ هزار و ۶۲۱ مسافر نوروزی یکهزار و ۳۳۰ ساعت از آموزش‌ها کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شده اند.

هاشمی با بیان اینکه درمانگاه، داروخانه در زنجان و مراکز توانبخشی در شهرهای زنجان، ابهر و طارم در تعطیلات خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: ۲۱ هزار و ۱۴۶ نفر نیز از خدمات مختلف این واحدها بهره مند شده اند.

وی به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه نیز ۱۹ هزار و ۷۴۹ نفر از هموطنان توسط ۲ هزار و ۲۵۲ نفر روز از داوطلبان از خدمات طرح‌های مروجین سلامت، نیابت، غربالگری سلامت، پویش هلال رحمت، مرهم زائر، پویش بشردوستی با مشارکت و فعالیت داوطلبان بهره مند شده اند.

هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

کد خبر 6078101

دیگر خبرها

  • سرلشکر باقری : عملیات " وعده صادق " تراز جدیدی از اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح ایران را به جامعه جهانی نشان داد
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • صدور هشدار قرمز/ استان‌های جنوبی آمادگی وقوع سیل را داشته باشند
  • هشدار نارنجی هواشناسی و لزوم آمادگی مردم و شهرداری
  • هشدار هواشناسی و آمادگی شهرداری شیراز برای خدمت‌رسانی به شهروندان
  • ارتش در اوج قدرت و آمادگی قرار دارد
  • روزانه ۴۰ هزار زنجانی از اتوبوس استفاده می‌کنند
  • بیانیه رئیس مرکز در حمایت از عملیات موشکی سپاه و اعلام آمادگی در راستای تحکیم همبستگی ملی
  • هلال احمر زنجان در طرح نوروزی به ۷۸ هزار مسافر نوروزی خدمات داد
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود