Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امروز تحت ریاست «نورسلطان نظربایف» نخستین رئیس جمهور قزاقستان بیستمین کنگره حزب حاکم این کشور برگزار شد.

در جریان این کنگره، لیست داوطلبان انتخابات آتی پارلمانی و برنامه پیش از انتخاباتی این حزب اعلام شد.

بر اساس این لیست، حدود 20 درصد از کل نامزدهای این حزب را نمایندگان فعلی پارلمان، 13 درصد مدیران دولتی، 12 درصد از وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، 9 درصد از سازمان‌های غیر دولتی و 8 درصد دیگر از بخش صنعت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا یک سوم از نامزدهای حزب حاکم در رقابت‌های آتی پارلمانی را زنان تشکیل خواهند داد.

سن داوطلبان نیز در مقایسه با لیست‌های حزبی قبلی 4 سال کاهش یافته و میانگین سن 48 ساله است.

تعداد کلی داوطلبان انتخابات آتی پارلمانی به نمایندگی از حزب حاکم 126 نفر است که «عسکر مامین» نخست وزیر، «بائورژان بایبیک» معاون اول این حزب، «دریغه نظربایوا» رئیس بنیاد «نورسلطان نظربایف»، «نورلان نیگماتولین» رئیس  پارلمان، «ایرلان کاشانف» رئیس دفتر ریاست جمهوری قزاقستان و تعدادی دیگر از مقامات این کشور را شامل می‌شود.

«نور آتان» حزب حاکم در قزاقستان است. این حزب در سال 1999 میلادی با ابتکار «نورسلطان نظربایف» نخستین رئیس جمهور این کشور تحت نام «آتان» تشکیل شده است. ریاست این حزب تاکنون بر عهده نظربایف است.

انتخابات پارلمانی در قزاقستان مورخ 10 ژانویه سال 2021 میلادی با شرکت نامزدهای 6 حزب سیاسی این کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان انتخابات پارلمانی حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الله دهدشت در نشست برنامه ربزی برای تولید برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در صدا و سیمای خوزستان افزود:دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه رامهرمز و رامشیر و آبادان برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید کرد و اظهار کرد:صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدامی مناسب در خصوص تبلیغات نامزد‌های انتخابات انجام داد.

داریوش دبیقی، مدیر کل صدا و سیمای استان خوزستان هم از برنامه ریزی برای پخش برنامه‌های تولیدی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی افزود:برای دور دوم انتخابات برای هر نامزد یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای فیلم تبلیغاتی و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای ویژه حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر اختصاص یافته که طبق دستور العمل ستاد انتخابات صداوسیما تولید و در مرحله دوم روز‌های تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از شبکه استانی پخش خواهد شد

دیگر خبرها

  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج
  • آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی استان فارس
  • فرصت رایگان تبلیغات نامزد های انتخابات