Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه همزمان با پنجم آذر، سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی با صدور پیامی خطاب به بسیجیان سراسر کشور، ضمن تبریک این روز تاکید کرد که اگر روحیه بسیجی در مبارزه با فساد، مطالبه حقوق عامه بر زمین مانده و نادیده گرفته شده و مقابله با ترک فعل مسئولین به کمک قوه قضائیه بیاید، بسیاری از مشکلات امروز کشور به راحتی قابل حل شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن کامل پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجم آذرماه ۱۳۵۸ از روز‌های بزرگ و خاطره انگیز تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی است که سند تاسیس نهادی جهادی و مردمی به امضای قائد عظیم الشان انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) رسید. تاسیس شجره مبارکه بسیج بیست میلیونی ریشه در باور «مردم محور» امام راحل رضوان الله تعالی علیه داشت که کوشید تا از اعجاز حضور مردم برای فتح همه قلل افتخار و ایستادگی بهره گیرد.

بسیج و روحیه بسیجی، ترکیبی است از ایمان عمیق به لطف و یاری خداوند متعال، دردمندی و دغدغه داشتن، آمادگی برای حضور در میدان عمل و گذشتن از خود و خواسته‌های خود برای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی و خدمت به مردم ایران اسلامی و کوتاه نیامدن تا رسیدن به هدف بلند و عالی. بسیج و همه اجزای آن مومنانه به انقلاب اسلامی و آرمان هایش عشق می‌ورزند و آماده هرنوع فداکاری برای تداوم و اتصال این نهضت خونین به انقلاب جهانی مهدوی عج هستند.

همین روحیه است که موجب شده تا هر جا سخن از یاری به محرومان، آسیب دیدگان و دردمندان هست، هر جا سخن از تلاش جهادی برای رسیدن به اهدافی بلند و دست نیافتنی است، هر جا صحبت از فتح سنگر‌های بزرگ پیش رو است، بسیج و روحیه بسیجی یکی از اولین‌های آن میدان باشد.

مکتب بسیج همان مکتب ارزشمندی است که امثال شهید سلیمانی به‌عنوان الگو‌های بی‌بدیلِ حرکت جهانی انقلاب اسلامی از آن برخاستند و با ایمان راسخ و مجاهدت در راه خدا، نه تنها برای ملت ایران و نظام اسلامی امنیت آفریدند بلکه نقشه‌های جبهه وسیع دشمنان ملت‌های مسلمان را در منطقه نقش بر آب کرده و امریکا جنایتکار را از منطقه غرب آسیا اخراج کرد.

تقویت روحیه بسیجی نیاز همیشگی ملت و مسئولان برای پیشرفت و عبور از موانع است؛ دستگاه قضایی به‌عنوان ملجأ مردم باید سرشار از روحیه و همت بسیجی باشد. روحیه بسیجی در دستگاه قضایی یعنی تلاش بی‌وقفه برای گسترش عدل، مبارزه بی‌امان و خستگی‌ناپذیر با اژد‌های هفت‌سر فساد در همه ابعاد و انواع آن، دفاع از آزادی‌های مشروع مردم و احیاء حقوق بر زمین‌مانده و متروک آنان، ستاندن بی‌مجامله حق مظلومان و منکوب کردن متجاوزان به حقوق مردم.

همین روحیه اگر در زمینه مبارزه با فساد، مطالبه حقوق عامه برزمین مانده و نادیده گرفته شده و مقابله با ترک فعل مسئولین به کمک قوه قضائیه بیاید، بسیاری از مشکلات امروز کشور براحتی قابل حل شدن است.

به ارواح مطهر بسیجیان شهید این خاک درود می‌فرستیم و از امام بسیجیان یاری می‌طلبیم تا سربازانی مطیع و کارآمد برای رهبر معظم انقلاب و این شجره طیبه باشیم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس قوه قضائیه

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه پارسی خبر انقلاب اسلامی روحیه بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عملکرد ادارات در پاسخگویی و حل مشکلات مردم می‌تواند بخش قابل توجهی از رضایت‌مندی یا نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مسئول و فرماندهان بسیج ادارات استان قم، گفت: خروجی این مجموعه، خدمت به مردم و در راستای انقلاب شکوهمند اسلامی ماست.

وی افزود: جامعه امروز اگر بخواهد در مقابل دشمنان کینه‌توز ما مقاومت کند و توطئه‌های آنان را خنثی سازد، علاوه بر کارکردهایی که مسئولان باید داشته باشند – اعم از حل مشکلات اقتصادی، اداری و فرهنگی – ، باید همدلی و همراهی نسبت به یکدیگر داشته باشند تا این فضای خیرخواهانه، دل‌ها را به هم نزدیک کند و در نهایت موجب گره گشایی از کار خود مردم شود.

امام جمعه قم بیان کرد: معتقدم بخش قابل توجهی از مسائلی که جامعه با آن درگیر است – علاوه بر مسائل اقتصادی و ارزش‌های فرهنگی – راجع به مشکلات مردم در مراجعه به ادارات است. عملکرد ادارات در پاسخگویی و حل مشکلات مردم می‌تواند بخش قابل توجهی از رضایت‌مندی یا نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد.

وی ضمن یادآوری شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، خطاب به مسئولان ادارات گفت: با عزمی آهنین تصمیم بگیرید که گره گشای مشکلات مردم باشید و با رویی گشاده با ارباب رجوع برخورد مناسب داشته باشید.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موفقیت حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر علیه رژیم صهیونیستی گفت: پیشرفت‌هایی که سبب موفقیت فرزندان این مرز و بوم در پاسخ به رژیم صهیونیستی شد، که با استراتژی پیچیده‌ای نیز همراه بود، در شرایط رفاه رقم نخورد. باید قدر نعمت انقلاب را بدانیم که چنین توانمندی را برای کشور به وجود آورده است.

وی خطاب به مسئولان افزود: در این شرایط که دشمن در تلاش است با سوء استفاده از مسائل مختلف میان مردم و نظام فاصله و شکاف ایجاد کند، باید تلاش کنید تا با راه انداختن کار مردم، رضایتمندی عمومی را افزایش دهید.

 دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: راه انداختن کار مردم به معنای انجام کارهای خلاف قانون نیست؛ بلکه اجرای قانون، تلاش در جهت کوتاه کردن بوروکراسی اداری، راهنمایی درست و برخورد مناسب از جمله مصادیق راه انداختن کار مردم در ادارات هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حدیثی از امام رضا – علیه السلام – پرداخت و بیان کرد: از حضرت در خصوص بهترین بندگان خدا سؤال شد. حضرت در جواب چند ویژگی را ذکر کردند «اَلَّذینَ اِذا اَحْسَنُوا اسْتَبْشَرُوا» یعنی کسانی که اگر کار خوبی انجام دهند، احساس نشاط و شادابی می‌کنند «وَ اِذا اَساؤُوا اسْتَغْفَرُوا» و اگر کار ناشایستی از آن‌ها سر بزند، به سرعت در خانه خدا می‌روند و استغفار می‌کنند «وَ اِذا اُعْطُوا شَکَرُوا» و هر گاه چیزی به آنان داده شود، شکر می‌کنند – لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم – «وَ اِذَا ابْتَلَوْا صَبَرُوا» و وقتی مشکلی پیش آید، صبر می‌کنند «وَ اِذا غَضِبُوا عَفَوا» و در زمان خشم می‌بخشند.

در ابتدای این جلسه، سردار سید جواد هاشمی؛ مسئول بسیج ادارات استان قم، گزارش مختصری از اقدامات این نهاد ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم
  • عملیات «وعده صادق» روحیه ملت‌های مسلمان را تقویت کرد
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • «وعده صادق» روحیه امیدآفرینی را در جهان اسلام تجدید کرد