Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجزیه و تحلیل ریستاد انرژی (Rystad Energy) شرکت مستقل تحقیقات در زمینه انرژی و هوش تجاری نشان می دهد، ظرفیت نصب شده انرژی تجدیدپذیر آفریقا، که در سال 2019 12.6 گیگاوات (GW) بود، برای سالهای متوالی رشد تنظیم شده است. پیش بینی می شود که ظرفیت این قاره در سال 2020 به 16.8 گیگاوات برسد، و قرار است این ظرفیت در سال 2021 به 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 گیگاوات دیگر برسد و در سال 2025 با رشد پروژه های بادی و خورشیدی در مصر، الجزایر، تونس، مراکش و اتیوپی به 51.2 گیگاوات خواهد رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از اویل پرایس(Oil Price)، در حال حاضر، ظرفیت نصب شده در آفریقای جنوبی معادل ۳.۵ گیگاوات انرژی باد، ۲.۴ گیگاوات انرژی خورشیدی و خط لوله ۱ گیگاواتی در حال توسعه می‌باشد، که این میزان انرژی تجدیدپذیر قاره را رهبری می‌کند. مصر و مراکش از نظر ظرفیت خورشیدی به ترتیب با 1.6 گیگاوات و 0.8 گیگاوات در مکان های دوم و سوم در این قاره قرار دارند.

نزدیک به 40 کشور از 50 کشور آفریقایی پروژه های بادی یا خورشیدی را نصب یا برنامه ریزی کرده اند که نصب کنند. و گرچه ممکن است منحنی یادگیری برای تازه واردانی که برای اولین بار در بازار با خطوط لوله توسعه قابل توجهی روبرو هستند، زیاد باشد، بازیکنان کم تجربه می توانند از دروس آموخته شده در مصر، آفریقای جنوبی و مراکش استفاده کنند و این دانش را در برنامه های توسعه پیاده سازی کنند.

الجزایر با افزایش ظرفیت از 500 مگاوات در سال 2020 به تقریبا 2.9 گیگاوات در سال 2025، بیشترین رشد تجدیدپذیر را در آفریقا خواهد داشت. که در پنج مرحله با ظرفیت 800 مگاوات ساخته خواهد شد و بین سالهای 2020 و 2024 مناقصه می شود. Rystad Energy انتظار دارد سه پروژه مناقصه با ظرفیت 2.4 گیگاوات تا سال 2025 به بهره برداری برسد.

تونس همچنین شاهد رشد چشمگیر خواهد بود، و از 350 مگاوات ظرفیت تجدید پذیر در سال 2020 به 4.5 گیگاوات در سال 2025 افزایش خواهد یافت. انتظار می رود این پروژه‌ها تا سال 2025 به شبکه اصلی کشور بپیوندند.

از نظر سرعت، مصر یکی از سریعترین کشورهای آفریقایی است که از سال 2017 مزارع خورشیدی و باد را نصب کرده است و در حال حاضر تقریبا 3 گیگاوات ظرفیت نصب شده دارد. این کشور دارای یک خط لوله بزرگ توسعه 9.2 گیگاواتی است – که بیشتر شامل پروژه های بادی است – که مصر را در مسیر عبور از آفریقای جنوبی در سال 2025 قرار داده و به نیروگاه سبز آفریقا تبدیل شده است.

توسعه از پروژه‌های بزرگ مانند پروژه‌ی ۲ گیگاواتی کانال سوئز در دریای سرخ اتفاق می‌افتد که تحت فرمانداری دریای سرخ قرار می‌گیرد. از این ظرفیت، ۵۰۰ مگاوات توسط شرکت بزرگ آلمانی زیمنس گمزا (Siemens Gamesa) ساخته می‌شود و ۱۵۰۰ مگاوات باقی‌مانده به شرکت دیگری اختصاص داده خواهد شد. چهار پروژه از ۱۰ پروژه‌ی برتر آفریقا در پنج سال آینده در مصر توسعه خواهند یافت تا دولت مصر تعهد خود به اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر را برجسته کند.

برچسب هاآفریقا انرژی امروز بین الملل پایگاه خبری اویل پرایس (Oil Price)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آفریقا انرژی امروز بین الملل آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو سال 2025

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان

مهدی دوستی  استاندار هرمزگان در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، افزود: تلاش مان بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان هرمزگان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تاسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

وی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان احداث می‌شود و از مهرماه سالجاری دانش‌آموزان مستعد هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان افزود: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد، جامعه مددجویی استان می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

دوستی گفت: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که براساس امر رهبرمعظم انقلاب برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

وی افزود:استفاده از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشا اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

دوستی، گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.

در این نشست همچنین درخصوص تفاهم نامه‌های همکاری دوجانبه توسعه زیرساخت‌های آموزشی، پرورشی، بهداشتی و درمانی شهرستان سیریک بحث و گفت و گو شد.

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز بهمن ماه پارسال با دستور رییس جمهور و حضور رییس سازمان انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد که با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند.

نیروگاه اتمی سیریک شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب سه هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد