Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:06:38 GMT

۴۸۰ هزار تن محصول از باغات استان مرکزی برداشت شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۲۳۸۴

۴۸۰ هزار تن محصول از باغات استان مرکزی برداشت شد

علی اصغر زارعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر سطح باغات استان مرکزی ۷۲ هزار هکتار است که ۶۵ هکتار به باغات باور و هفت هزار هکتار به باغات نهال یا غیر بارور اختصاص دارد.

وی ادامه داد: بیشترین میوه‌های تولیدی در استان شامل میوه‌های سردسیری و نیمه گرمسیری است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: میوه‌های سردسیری شامل میوه‌های دانه دار، هسته دار و دانه ریز (انگور) و میوه‌های خشک (پسته، بادام، گردو و فندق) و میوه‌های نیمه گرمسیری شامل زیتون، انار، انجیر و خرمالو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی بیان کرد: بیشترین سطح زیر کشت باغات استان مربوط به انگور در ۱۵ هزار هکتار و تولید سالیانه ۱۶۰ هزار تن، محصول بعدی پسته با سطح زیر کشت ۱۴ هزار هکتار و تولید ۱۵ هزار تن و محصول بعدی انار با سطح زیر کشت ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار و تولید ۱۵۰ هزار تن در سال است.

به گفته وی محصولات صادراتی باغات استان شامل پسته، انار و کشمش است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه بحث فرآوری انگور به تولید کشمش استان اشاره دارد، عنوان کرد: تولید سالیانه کشمش استان نزدیک به ۲۵ هزار تن است که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان‌های خنداب و شازند است.

زارعی افزود: ۲ کارگاه فرآوری کشمش در شهرستان خنداب با ظرفیت تولید پنج هزار تن کشمش در سال وجود دارد.

وی با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک از جایگاه مناسبی برخوردار است، عنوان کرد: در استان باغات ارگانیک محصولاتی مانند پسته در سطح ۳۴۰ هکتار و انار در ۱۳۰ هکتار وجود دارد که به خارج از کشور و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی از نظر عملکردی در تولید انار در رتبه دوم کشور و پسته در رتبه ششم قرار دارد.

به گفته زارعی کل محصولات باغی برداشت شده در استان در سال جاری ۴۸۰ هزار تن بوده است و باغداران مشغول کارهای اصلاحی باغات خود هستند.

کد خبر 5080345

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر زارعی جهاد کشاورزی استان مرکزی باغات شازند فرمانداری خنداب باغداری ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش باران بوشهر بسیج بارش برف ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج باغات استان استان مرکزی سطح زیر کشت هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است که ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار آن بصورت قراردادی است.
مسعود گرگیج افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی امسال ۷۰ هزار تن محصول گندم در هرمزگان برداشت شود که متوسط برداشت از هر هکتار چهار و نیم تن است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار بصورت مکانیزه کشت شده است، افزود: ۱۱۰ دستگاه کمباین آماده برداشت گندم هستند که در این زمینه ۱۲ مرکز خرید آماده تحویل گندم کشاورزان است.

بیشتربخوانید: کشت گندم و جو در بخش فین بندرعباس
گرگیج بابیان اینکه ۹۰ درصد بذر گواهی شده، کشت شده است، گفت: ارقام کشت شده شامل شامل چمران ۲، برات، خلیل، مهرگان، سحر و سیروان است.
وی افزود: برداشت گندم در هرمزگان از ۸ فروردین آغاز می‌شود و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟
  • نهال هلوی اصلاح شده با ۱۰۰ تن باردهی در هکتار