Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری سابق آمریکا گفته،‌ دو دخترش بدون آنکه از جانب وی و همسرش ترغیب شوند، راه ابتکاری خود را در پیش گرفته و در اعتراضات مقابله با نژادپرستی که تابستان سال جاری میلادی برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری ۵۹ ساله سابق آمریکا گفت: دخترام ساشا ۱۹ ساله و مالیا ۲۲ ساله به دنبال جلب توجه نبودند و مدت‌هاست که در این روند شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوباما ادامه داد: آنها حس دقیقی درباره آنچه درست و چیزی که نادرست است و قدرت صدا و ضرورت شرکت در چنین اجتماعاتی دارند. من نسلی را که به دنبال ایجاد تفاوت و یافتن مقام یا شغلی است که بر اساس ارزش‌ها و ایده‌آل‌های من است، می‌ستایم.

اوباما به این مساله اشاره نکرد که دخترانش در کجا به اعتراضات ملحق شدند اما چون محل زندگی خانواده رئیس جمهوری سابق آمریکا در واشنگتن دی.سی است، این احتمال وجود دارد که مالیا و ساشا در اعتراضات این شهر شرکت کرده باشند.

اوباما همچنین گفت‌، دخترانش احساس کردند که باید در اعتراضات جنبش "زندگی سیاهپوستان مهم است" که در سراسر کشور و در نتیجه کشته شدن جورج فلوید،‌ برونا تیلور و احمد آربری به دست پلیس سفیدپوست آمریکا برگزار شد، شرکت کنند.

وی افزود: من به آنها توصیه‌های زیادی نمی‌کنم چون آنها به قدر کافی درباره درست یا غلط بودن شرایط هوشیار هستند. آنها نیازی به ترغیب ندارند. رویکرد آنها این بوده است؛ چیزی نادرست و غلط است پس باید آن را درست کنیم و می‌توانیم آن را درست کنیم. دختران من به دنبال دیده شدن یا سازماندهی چنین رویدادهایی نیستند. آنها نسلی هستند که می‌خواهند تفاوت ایجاد کنند و رویکردشان این است که چطور می‌توانم یک تاثیر مثبت ایجاد کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باراک اوباما اعتراضات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین فقط شش ماه وقت دارد

تابستان گذشته انتظار زیادی وجود داشت که ضد حمله «بزرگ» اوکراین که علیه نیرو‌های روسی آغاز شده بود، باعث به عقب رانده شدن نیرو‌های روسی شود و کی‌یف پیروز شود، اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی می‌نویسد: ضد حمله اوکراین نه تنها موفقیت‌آمیز نبود بلکه با شکست روبرو شد و دستاورد‌های کمی برای کی‌یف در پی داشت. این شکست را می‌توان تا حدی به گردن امتناع غربی‌ها برای تامین کمک‌های نظامی مناسب برای اوکراین انداخت.

نتیجه این اقدام واکنش مسکوت در سیاستگذاری‌های داخلی اروپایی‌ها و آمریکا بود که بی‌شک به شکست و ناکامی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در تصویب به موقع بسته کمک بیشتر در کنگره و همچنین بی‌میلی کشور‌های اروپایی در تشدید کمک‌های خود به اوکراین منجر شد.

ترکیبی از تلفات و کمبود مهمات در اوکراین به نیرو‌های روسی اجازه داده تا به نبرد برگردند و مناطقی استراتژیک را تحت کنترل خود دربیاورند. نیرو‌های روسی در پیشرفت‌های خود دستاورد‌های خوبی در خط مقدم داشته‌اند. به طوریکه اوکراین مجبور شد تا یکسری از مناطق را رها کند و همچنین خسارات جدی به زیرساخت‌های این کشور در نتیجه حملات هوایی نیرو‌های روسی وارد آمد.

اکنون انگلیس و آمریکا بسته کمکی اضافی شامل سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های دوربرد و مهمات را به اوکراین اعلام کرده است. اگر لندن و واشنگتن ارسال تسلیحات و مهمات را به کی‌یف تسریع بخشند، اوکراین قادر خواهد بود تا در خط مقدم ثبات داشته باشد و از زیرساخت‌هایش نیز حفاظت کند. این ممکن است در مواجهه با حمله بزرگ روسیه در تابستان حیاتی باشد.

با اینکه بسته کمکی جدید برای اوکراین شاید باعث موفقیت نسبی این کشور شود، اما کی‌یف را قادر نمی‌سازد تا به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند و به صحنه برگردد. یکی از دلایل برتری هوایی روسیه در بسیاری از موارد و دفاع هوایی مستقر در زمین ناکافی اوکراین است. یکی دیگر از دلایل نداشتن نیروی کافی در ارتش اوکراین است و پس از بیش از دو سال نبرد سخت، به نظر می‌رسد که اوکراین نتوانسته یک بسیج بزرگ نیرو‌ها که به آن نیاز دارد را اجرایی کند.

همچنین چالش‌های مورد نظر برطرف نشدنی هستند. روسیه یک رشد اقتصادی فزاینده‌ای را در این دوره جنگ داشته و اکنون نیز در حال ایجاد سطوح عظیم نیرو است که خودشان را برای محقق شدن اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قربانی می‌کنند.

اگر مسکو بتواند به موفقیتی شگرف در تابستان دست پیدا کند که شاید شامل خارکیف، دومین شهر اوکراین شود، دیگر میل و رغبتی برای غرب نماند که هزینه بیشتری برای اوکراین در زمستان پیش رو صرف کنند.

این چشم‌انداز تیره و تار با عدم اطمینان بیشتر در مورد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخابات پارلمانی در انگلیس بدتر هم می‌شود. به نظر می‌رسد به دلیل سطحی از عزم و اراده که در میان متحدان غربی اوکراین دیده نمی‌شود، این جنگ پایانی خوش برای روسیه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • فیلم/ سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی در آمریکا
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • خطیر:گرفتن حق امضای من درست نیست، بعضی دنبال هیجان هستند/ امروز بهترین اتفاق بعد از انقلاب برای استقلال بود+فیلم
  • رضاییان: شرکت ذوب آهن درباره ربیعی کارشکنی کرد!
  • (ویدئو) اعتراضات ضد جنگ دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند