Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری در نشستی که به صورت ویدئو کنفرانسی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد و مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها به همراه فرماندهان نیروی مقاومت بسیج نیز حضور داشتند، تشکیل شورای عالی هماهنگی بسیج را در انسجام و یکپارچه سازی فعالیت‌ها موثر و ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون در مراکز نگهداری سالمندان، دارای معلولیت و کودکان در کشور تنها ۰.۵۲ (پنجاه و دو صدم درصد) مرگ و میر وجود داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه، این موفقیت در سایه کار بسیجی و مجاهدانه بوده است بر استفاده از ظرفیت‌های بسیج در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد.

شریعتمداری ارتباط بین اتاق‌های اندیشه ورز بسیج با موسسات پژوهشی را ضروری خواند و گفت: بسیج جامعه کارگری باید با موسسه کار و تامین اجتماعی که موسسه عالی مطالعه و پژوهش در این عرصه است، همکاری نزدیکی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: شجره طیبه بسیج، امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبر و پایداری، شجاعت، شهادت طلبی و بی رغبتی آن‌ها به دنیا را از دیگر خصوصیات بسیجیان دانست و تأکید کرد: اگر شجاعت و شهادت طلبی بسیجیان در زمان جنگ تحمیلی نبود، ایستادگی در مقابل دشمن با آن همه تجهیزات ممکن نبود.

وی با تأکید بر اینکه رفتار بسیجی، شیرازه زندگی یک مسلمان است، گفت: بسیجی در زندگی خانوادگی و شغلی خود ویژگی‌های خود را حفظ می‌کند.

شریعتمداری به احمد غریوی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: برای بسیجیان وزارتخانه طبقه بندی روشنی ایجاد شود.

وی گفت: بسیجیان بر اساس ضوابط، قانون مندی‌ها و سوابق، رده بندی شوند که با تکریم بسیجیان ارشد، فرهنگ احترام به آن‌ها پر رنگ‌تر شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی: راه برون رفت از مشکلات داشتن تفکر بسیجی است

"ابراهیم صادقی فر"، معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات کشور این است که با تفکر بسیجی به مسائل نگاه کنیم و به اندیشه بسیجی برگردیم.

وی با بیان اینکه بسیج، مقدس‌ترین واژه‌ای است که در انقلاب اسلامی پا به عرصه وجود گذاشته است، افزود: بسیجیان همواره در بحران‌ها توانسته اند نجات بخش کشور باشند و این نجات بخشی از زمان جنگ تحمیلی تا کنون به شکل امداد در حوادث کشور بوده است.

بسیج در میدان عمل، ساختار اسلامی- ایرانی پررنگی دارد

در ادامه این نشست، "احمد غریوی"، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیزگفت: بسیج در میدان عمل نیز ساختار اسلامی ایرانی پررنگی دارد و در جهان توانسته الگوی رهایی بخش خود را برای مسلمین جهان ارائه کند.

وی افزود: در هر مرحله از انقلاب به نیروی پاکباز بسیج نیاز بوده؛ از همکاری با وزارت بهداشت برای واکسیناسیون فلج اطفال گرفته تا همکاری با ستاد ملی کرونا در برگزاری رزمایش کمک مومنانه و همچنین ضد عفونی کردن اماکن عمومی، این همکاری انجام شده است.

غریوی با بیان اینکه نهضت تفکر و اندیشه راه اندازی و از ظرفیت نخبگان بسیجی برای حل مشکلات استفاده کرده ایم، گفت: این کار، با هدف تقویت روحیه بسیجی انجام شده است.

بسیجی بودن یعنی داشتن روحیه انقلابی

"علی حسین رعیتی فرد"، رئیس سازمان بسیج کارگری نیز در این نشست گفت: بسیجی بودن به کارت بسیج داشتن نیست، بلکه به داشتن روحیه انقلابی است، با حفظ روحیه بسیجی و همدلی و همراهی می‌توانیم این برهه از مشکلات را نیز پشت سر بگذاریم و سازمان بسیج کارگری در کنار تمام بسیجیان کشور و سایر اقشار آماده تلاش برای حل مشکلات است.

همچنین استان‌های خوزستان، قم، مرکزی، اردبیل، خراسان رضوی و خراسان شمالی گزارش فعالیت‌های مراکز مقاومت بسیج خود را ارائه کردند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست از خانواده‌های شهیدان ابوالفضل زارعی و اسداله احمدی درمنی، سردار علی حسین رعیتی فرد و حجت الاسلام نصراله نفری حسین زاده تقدیر کرد.

همچنین از کتاب‌های شهید آتش (زندگی نامه داستانی شهید علی اصغر موسی پور)، یل حاجی نصری (بر اساس زندگی نامه داستانی شهید حسینعلی یاوری)، آخرین عملیات من (برش‌هایی از زندگی سردار شهید حاج علی محمد پور)، خسرو خوبان (زندگی نامه داستانی سردار شهید قلعه ای)، از کوره‌های زمین (زندگی نامه داستانی شهید محمد کلاته)، هوگند (زندگی نامه داستانی شهید غلامرضا حاجی)، غروب پشت دره چمن باغ (بر اساس زندگی نامه شهید اصغر بهاری) با حضور وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید

مشمولان وام یک میلیونی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی چه کسانی هستند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته بسیج رزمایش مومنانه وزارت کار زندگی نامه داستانی شهید کار و رفاه اجتماعی مقاومت بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از تأیید سه هزار و  ۹۴۴ عنوان شغلی مورد تقاضا به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور در استان طی سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا اشرفی امروز در دومین جلسه شورای فرهنگی کارگران استان خراسان جنوبی اظهار داشت: روز جهانی کارگر و هفته کار و کارگر، بهانه‌ای است برای تکریم انسان‌هایی که گردش چرخ‌های تولید، صنعت و اقتدار اقتصادی کشور، ثمره همت بلند، اراده پولادین و دستان توانمند آنهاست. مجاهدانی که عاشقانه سختی‌ها و رنج‌های این عرصه را به جان خریده تا شکوه و عزت را برای مملکت خویش به ارمغان آورند.

وی گفت: باید همه اعضای ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر تمامی تلاش خود را جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته انجام دهند. یکی از مهمترین مسائل که باید مدنظر تمام دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط با جامعه کارو تلاش قرار گیرد تداوم خدمت به این قشر فهیم است. هفته و روز بزرگداشت کارگر مهم است، ولی از آن مهمتر اینکه مسئله و دغدغه این عزیزان با جدیت و تلاش در طول سال پیگیری شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم پرداخت مطالبات و معوقات جامعه کارگری گفت: روز کارگر روزی خواهد بود که کارگر بداند کارفرما و دولت با وی همراه و حق و حقوق او به طور کامل پرداخت شده باشد.

وی به نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان نهادهای مردم پایه اشاره کرد و اظهار داشت: تشکل‌های تابعه باید زمینه حضور و مشارکت جامعه هدف را در برنامه‌های پیش بینی شده فراهم کنند و کانالی برای ارتباط مدیران و مسئولین با جامعه هدف باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی همچنین از دو هزار و 428 درخواست واصله از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان‌آور مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: سال گذشته درخواست‌های مذکور در قالب دو هزار و  915 کارگاه و پنج هزار و 157 عنوان شغلی بوده که در مجموع پس از انجام فرایند اداری مربوطه، دو هزار و 413 درخواست در 110 جلسه کمیته بدوی و تجدیدنظر استانی طرح و بررسی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشدی 141 است.

 در کمیته‌های مذکور پنج هزار و 97 عنوان شغلی مورد بررسی، تشخیص و تطبیق قرار گرفته که در نهایت سه هزار و  944 عنوان شغلی مورد تقاضا از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مورد تأیید قرار گرفته است.

به گفته وی در حال حاضر و مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور و آیین‌نامه اجرایی مربوطه، کار‌های سخت و زیان آور به کار‌هایی اطلاق می‌شود که در آنها عوامل زیان‌آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: مشاغل تأییدشده از سوی کمیته‌های استانی در دو گروه الف و ب قرار می‌گیرند که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان‌آوری شغل را حذف داد و مشاغلی گروه ب نیز مشاغلی هستند که ماهیتاً سخت و زیان‌آور بوده و با به‌کارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی صفت سخت و زیان‌آور بودن شغل کاهش یافته، ولی کماکان سخت و زیان‌آور بودن آنها حفظ می‌‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه