Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:33:54 GMT

حضور در عرصه طلبگی با خدمت گره خورده است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۲۶۰۵

حضور در عرصه طلبگی با خدمت گره خورده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه حضور منسجم نیروهای جهادی در مراکز درمانی همدان با بیان اینکه حضور در عرصه طلبگی با خدمت گره خورده است، اظهار داشت: اگر طلبه‌ای لباس خدمت را از تن بیرون کند، باید بگوییم که هویت اصلی خودش را از دست داده است.

وی افزود: شاکله اصلی روحانیت، خدمت رسانی به مردم است و کسی که در این عرصه ورود می‌کند به دنبال اهداف و وظایف خود که خدمت رسانی است، می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه این حضور در مراکز درمانی هم جنبه خدمت رسانی دارد و هم جنبه تبلیغی، مطرح کرد: اگر می‌خواهیم این عمل برآیند بیرونی داشته باشد، نیازمند بازخوانی در انگیزه‌ها هستیم و لذا خوب است طلاب قبل از ورود در این عرصه در خلوت خودشان، اخلاص این عمل را تقویت کنند.

وی کاری را تأثیر گذار دانست که داعیه الهی داشته باشد و گفت: رفتاری با اثر گذاری روانی و اجتماعی همراه است که نشأت گرفته از خدمت رسانی به مردم برای رضایت الهی باشد و این موضوع باید منشأ رفتار نیروها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در بحث کرونا دو دغدغه اصلی وجود دارد، عنوان کرد: اولین دغدغه، ابتلای مردم به این ویروس منحوس و لزوم قطع زنجیره انتقال است و دومین دغدغه که مهم‌تر هم هست، مساله آمار مرگ و میرها است.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی و ضرورت کاهش ابتلاء در جای خود ضروری است اما گروه‌های جهادی باید سر منتشر ابتلاء به این بیماری را ببیند و برای مقابله با آن فعالیت کنند.

آموزش، فرهنگی سازی و در اختیار قرار تجهیزات بهداشتی، ورود مردم به بیمارستان‌ها را کاهش داد

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه می‌توان با آموزش، فرهنگی سازی و در اختیار قرار تجهیزات بهداشتی، ورود مردم به بیمارستان‌ها را کاهش داد، عنوان کرد: در قرارگاه شهید سلیمانی می‌توانیم با مدیریت گلوگاه‌ها و حضور محله محور به کمک کادر درمانی بشتابیم.

وی به تشریح اهمیت نقش روحیه در بین بیماران و در روند درمان پرداخت و بیان کرد: در شرایط فعلی که هیچ دارویی برای این بیماری در دنیا وجود ندارد، خوب است که توجه جدی به بحث روحی و روانی بیماران داشته باشیم که در این راستا حضور طلاب می‌تواند تأثیر گذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اخبار و آمار مرگ میرها از نظر روانی دارای اثرات منفی است، عنوان کرد: در ایام فعالیت ستاد مردمی کرونا، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته فرهنگی، مشغول فعالیت بود که وظیفه آن، القا آرامش به کادر درمان، بیماران و جامعه بود و لذا امروز نیز نیازمند وجود چنین کمیته‌ای هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طب سنتی رقیب طب جدید نیست، عنوان کرد: باید بستری فراهم شود تا داروهایی که توسط طب سنتی مطرح شده و کادر پزشکی نیز آن را تأیید کرده و عواقبی ندارد، در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد و نسبت به افرادی که در این خصوص ادعایی دارند نظر مشخصی بیان شود تا اگر استفاده از آن نتیجه بخش است برای درمان این بیماری به کار گرفته شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم تقویت کادر درمان و بهداشت، اظهار کرد: در بعضی از موارد به خصوص در توجه به مسائل معنوی در روند درمان ما نقدهایی به ستاد ملی وجود دارد، اما نباید اقدامی در راستای تضعیف روحیه کادر درمان صورت گیرد.

وی به استعفای معاون وزیر بهداشت واکنش نشان داد و گفت: استعفایی که اتفاق افتاد و تعابیری که مطرح شده بود را خارج از انصاف می‌دانیم، چرا که فضای امروز جامعه و وزارت، فضایی نیست که به سمت حاشیه کشیده شود و همه باید همت کنند و همدل شوند تا این کار خوب را رقم بزنیم

کد خبر 5080335

منبع: مهر

کلیدواژه: حبیب الله شعبانی موثقی امام جمعه همدان طلبه ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش باران بوشهر بسیج بارش برف ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج خدمت رسانی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پاکدل ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و استاندار گفت: امروز نیاز جامعه ایثارگری ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است که در دولت سیزدهم و با پیگیری‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بودجه بنیاد از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید اما هنوز پاسخگوی نیاز جامعه ایثارگری نیست.

وی با اشاره به اینکه در این افزایش‌ها سعی شده به حداقل بگیرها توجه بیشتری شود و با بیان اینکه در سال جاری مستمری والدین معظم شهدا و حق پرستاری رشد خوبی داشته است، مطرح کرد: در بحث درمان، سرانه هر ایثارگر از ۱۷۵ هزار تومان به بیش از ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته و در مجموع حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران در سال جاری پیش بینی شده است اما هنوز با قوانین فاصله دارد.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: قانون در بعضی از موارد دستگاه‌های اجرایی را موظف به ارائه برخی خدمات مانند مسکن کرده اما ایثارگران اجرای آن را از بنیاد شهید و امور ایثارگران توقع دارند.

پاکدل با اشاره به وضعیت مسکن ایثارگران خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد ایثارگران تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات قانونی مسکن استفاده کنند و این یکی از موضوعات مهمی است که پیگیر آن هستیم و بدین منظور برنامه عملیاتی تدوین و نوشته شده است تا بتوانیم موضوع مذکور را در قانون جهش تولید مسکن لحاظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی قوانین در حوزه ایثارگران نیاز به تغییر دارد، افزود: در این زمینه دولت و مجلس به جمع بندی رسیده‌اند که برخی قوانین نیاز به تغییر دارد، ما هم در بنیاد با تشکیل کمیته‌ای درصدد جمع بندی و ارائه نظرات برای تغییرات قانون هستیم، لذا استانداران با توجه به شناخت و تسلط خود و همکاری با بنیاد نظرات خود را در این خصوص منتقل کنند.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز نیز با اشاره به اینکه ایثارگران سرمایه‌های اجتماعی و قشر ویژه جامعه هستند، گفت: ایثارگران بهترین دارایی خود را فدای ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت ما کردند و از دارایی خود گذشتند لذا باید به صورت جهادی و صادقانه به آنان خدمت کرد.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سال‌های متمادی با تغییرات مدیران فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و این بر روند خدمت رسانی به ایثارگران تأثیر داشته است. من معتقد هستم با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد می‌توانیم مشکلات ایثارگران را حل کنیم.

استاندار البرز بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران جای خاص و ویژه ای است که فعالیت در آن اجر معنوی بالایی دارد. فردی که مدیریت این دستگاه را بر عهده می‌گیرد باید صبور باشد و به صورت جهادی به ایثارگران خدمت کند. در بحث مسکن، معیشت، اشتغال و سایر حوزه‌های خدمت رسانی به ایثارگران باید تلاش شود.

عبداللهی مطرح کرد: امروز درصد بالایی از جامعه ایثارگری با مشکل مسکن مواجه هستند و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید برای آن چاره اندیشی کند. فلسفه وجودی بنیاد خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند و باید به این عزیزان نگاه ویژه و خدمات قابل قبولی ارائه شود.

کد خبر 6086910

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • خدمت‌رسانی به آحاد جامعه رسالت سپاه پاسداران است
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم