Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: برای اجرای طرح کاپ که در برجهای منطقه 22 موفقیت آمیز بوده، باید سایر معاونت های مرتبط با شهرداری و دیگر نهادها و دستگاهها همکاری لازم را با معاونت خدمات شهری شهرداری داشته باشند.
علی نوذرپور، شهردار منطقه 22 در گفتگو با شهر درباره اجرای طرح کاپ در این منطقه گفت: این طرح، برنامه جدیدی، مبتنی بر رویکرد کاهش، تفکیک پسماند از مبدا و بازیافت این مواد است که تحقق آن مستلزم اقداماتی از قبیل جمع‌آوری مخازن معابر و انتقال این مخازن پسماند تفکیکی به برجهای مجموعه های مسکونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: قاعدتا مانند هر طرح جدید، موانع و مشکلاتی در این طرح وجود دارد که باید به تدریج احصا و برطرف شود. ضمن اینکه آگاهی و دانش مردم در این باره موثر است و شهرداری نیز باید متناسب با این طرح زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز را فراهم کند.
نوذرپور ادامه داد: در منطقه 22 و در برجها اجرای این طرح تجربه موفقی را در حال طی کردن است و میزان تفکیک پسماند از 2 به 15 درصد افزایش پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که مردم آمادگی اجرای طرح را دارند.
شهردار منطقه 22 یادآور شد: در نقاطی که حالت محله ای دارد و مجتمع های کوتاه مرتبه و کم ارتفاع در آن وجود دارد اجرای این طرح با دشواری‌های بیشتری روبرو خواهد بود و نیاز به آموزش بیشتری دارد.
او با بیان اینکه در این طرح همکاری مردم همکاری و همراهی مردم بسیار اهمیت دارد و آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی جزو ارکان این طرح است، گفت: بر همین اساس شهرداری تنها با استفاده از حوزه خدمات شهری شاید در اجرا دچار مشکلاتی شود و حتماً هماهنگی سایر حوزه‌های تخصصی از جمله حوزه های فرهنگی و اجتماعی، شهرسازی و معماری و مالی را می‌طلبد. نمی‌توان یک موضوع مهم را در دستور کار قرار داد و تحقق آن منوط به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشد ولی حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در آن دخالت چندانی نداشته باشد.
نوذرپور با تاکید بر اینکه اولویت دهی به این مساله از سوی حوزه های فرهنگی و اجتماعی، شهرسازی و معماری، مالی و حتی بعضا حوزه حمل و نقل می تواند کمک کند که طرح موفق شود، توضیح داد: تغییر رفتار مردم نیز در این طرح اهمیت دارد، مردمی در گذشته هر زمان که می خواستند زباله ها را در مخازن قرار می دادند و اینکه کاری کنیم که در یک زمان خاص به صورت تفکیک شده این کار را انجام دهند با دشواری روبرو خواهد بود. در ابتدا از طریق سیستم‌های تشویقی و در ادامه نیز به وسیله ابزارهای قانونی که باید در اختیار شهرداری برای استفاده در برابر افرادی که تمکین نمی کنند قرار گیرد، باید تغییر رفتار در مردم انجام شود.
او با بیان اینکه طرح یک امر مهم زیست محیطی است که اجرای آن سلامت جامعه را در پی دارد، عنوان کرد: قانون مدیریت پسماند مربوط به سال 1383 است و در چندین نوبت قرار شد که بازنگری در این قانون صورت بگیرد تا متناسب با تغییراتی که در مدیریت پسماند به وجود می آید تغییرات این قانون شکل بگیرد که البته تاکنون این امر انجام نشده است.
نوذرپور در ادامه تاکید کرد: دستگاه‌های دیگر دولتی مانند سازمان محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت معدن و تجارت، موسسه استاندارد وزارت کشور و صدا و سیما (برای تولید برنامه های مناسب در این موضوع)، باید همکاری کنند اما مهمترین رمز موفقیت این طرح استمرار آن است چرا که برنامه های زیادی در شهرداری وجود داشت که نیمه کاره رها شد و این امر بی اعتمادی مردم را به دنبال داشت.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجرای طرح منطقه 22

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: رزمندگان اسلام افتخار بزرگی آفریدند. انتقام سخت از آستین فرزندان امام و رهبری بیرون آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت. این اقدام مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه و عظمت فرزندان انقلاب را نشان داد.

اسماعیلی با اشاره به اقدام جدید شورای فرهنگ عمومی، اذعان کرد: برای پیشرفت حوزه اقتصاد این حوزه را در شورای فرهنگ عمومی با یک پیوست فرهنگی توأم کردیم. این پیوست با هدف لحاظ شدن همه الزامات فرهنگی در پیشرفت‌های اقتصادی تهیه شد که به زودی به صورت عمومی منتشر می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، بیان کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش ایرانی- اسلامی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می‌شود نتایجش در جامعه قابل مشاهده است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب، اذعان کرد: امروز در جلسه دولت با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب در سال جاری، با ابعاد گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته انجام شود. همه ساله به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه یارانه تخصیص می‌دادیم و از امسال با برنامه‌ای که داریم یارانه فرهنگی به سایر اقشار هم توسعه می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود