Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پدال، کاواساکی از مدل‌های نونوار شده ZX-10R و ZX-10RR جدید رونمایی کرده است. اورهال نسخه ۲۰۲۱ نینجا ZX-10R با سوپاپ‌های محرک الکترونیکی، نسبت‌های جدید جعبه‌دنده، خنک‌کننده با هوا و روغن و البته سیستم اگزوز جدید با استانداردهای یورو ۵ صورت گرفته است. موتور ۴ سیلندر خطی ۹۹۸ سی‌سی شانزده سوپاپ این موتورسیکلت می‌تواند با حفظ قدرت تولیدی، میزان آلایندگی کمتری تولید نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(قدرت تولیدی هنوز توسط کاواساکی اعلام نشده اما احتمالا بیش از ۲۱۵ اسب بخار خواهد بود)

هندسه شاسی نیز تغییر یافته و بازوی بلندتر به همراه دامنه بیشتر حرکتی تعلیق و دنباله کوتاه‌تر عقب باعث تغییر جهت‌های سریع‌تر شده و هندلینگ بهتری را رقم می‌زند.

در کنار تجدیدنظرهای مکانیکی، نینجای جدید، تعداد زیادی از بهبودها و کمک‌های الکترونیکی را نیز دریافت کرده است. علاوه بر لانچ کنترل کاواساکی، ABS، شیفتر سریع، سیستم ترمز موتور و سیستم کنترل کشش، کروز کنترل با سه حالت سواری استاندارد (باران، جاده و اسپرت) و ۴ حالت قابل تنظیم هم در این موتورسیکلت‌ها اضافه شده‌اند. یک صفحه نمایش ۴.۳ اینچی TFT با رابط بصری اختصاصی کاواساکی و امکان اتصال بلوتوث نیز از دیگر ویژگی‌های این مدل‌ها است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تغییرات سیستم ترمز با لنت‌های جدید برمبو و مخزن ترمز عقب جابجا شده تقریباً جزئی است. با این حال سیستم تعلیق توسعه یافته ریسینگ، برای نبردهای پیست آماده است. به گونه‌ای فشرده شدن فنرها محکم‌تر و بازگشت فنرها نرم‌تر صورت می‌گیرد. تمام این تنظیمات با بهبود هندلینگ و عملکرد به صورت انتقال وزن به جلو همراه است.

هرچند کاواساکی ZX-10R از بادگیر جلوی مسابقه‌ای بهینه شده‌ای سود می‌برد اما با وجود چراغ‌های LED کوچک جلو از استانداردهای خیابانی نیز پیروی می‌کند. با وزن ۲۰۵ کیلوگرم در مدل‌های بدون ABS و ۲۰۶.۸ کیلوگرم در مدل‌های با ABS چندان سبک وزن نیست هرچند برای کاهش وزن آن از مواد سبک وزن و چرخ‌های آلیاژی جدیدی استفاده شده باشد.

مدل مسابقه‌ای ZX-10RR با میل بادامک اصلاح شده، فنرهای جدید سوپاپ و ورودی و خروجی‌های متفاوت از همتای خیابانی خود متمایز می‌شود. در این مدل همچنین میله‌های اتصال و پیستون‌های تیتانیومی اضافه شده‌اند. این تغییرات باعث افزایش دور موتور شده و قدرت نسبت به مدل ZX-10R افزایش می‌یابد.

برای خرید مدل خیابانی ZX-10R حداقل باید ۱۶۳۹۹ دلار پرداخت کنید و افزودن ترمز ABS نیز هزار دلار دیگر به هزینه‌هایتان می‌افزاید. اگر هم مایل به خرید مدل ZX-10RR باشید باید ۲۸۹۹۹ دلار پرداخت کنید. اینکه این مدل ارزش پرداخت ۱۲ هزار دلار اضافی را دارد یا خیر هم چیزی نیست که به‌آسانی بتوان قضاوت نمود. مخصوصاً وقتی در مسابقات سال آینده این مدل بتواند کاپ قهرانی را در مسابقات WorldSBK دشت کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: موتور کاواساکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۲۳ میلیون و ۸۶۱ هزار دلار در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کشور ترخیص قطعی شده است. سایپا، ماموت خودرو و معین خودرو ایرانیان ۳ واردکننده اول خودرو سواری به لحاظ ارزش در سال ۱۴۰۲ بودند.

در این مدت ۲ هزار و ۳۴۹ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۸ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار توسط سایپا، یک هزار و ۱۴۴ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۴ میلیون و ۴۷۳ هزار دلار از سوی ماموت خودرو و ۹۸۰ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۱ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار توسط معین خودرو ایرانیان وارد شده است.

پس از ۳ شرکت فوق، کرمان خودرو، بهمن موتور، صنایع اتومبیل‌سازی فردا، کرمان موتور، شرکت راسا موتور خاورمیانه، ایران خودرو و ایساکو کیش از دیگر واردکنندگان عمده خودرو سواری در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

واردات ۸ هزار و ۷۱۲ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۰۳ هزار دلار توسط ۱۰ شرکت فوق و مابقی از سوی سایر واردکنندگان انجام گرفته است.

شایان ذکر است، در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۱۱ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار وارد کشور شد.

کد خبر 6062659 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • قربانی کمتر شناخته شده حمله روسیه به اوکراین / عکس
  • قیمت جدید محصولات کرمان موتور اعلام شد
  • هیوندای موتور دست‌ودلباز شد
  • روش‌های راه اندازی خودرو در دمای انجماد
  • مرسدس جی کلاس ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ هیولای آفرود با موتور پرقدرت (+عکس)
  • پیش از سفر‌های نوروزی چگونه خودروی خود را چک کنیم؟
  • ماشین که جوش میاره درب رادیاتور را باز نکنید + فیلم
  • توربو تیتان ۳؛ عجیب‌ترین کامیون آمریکا
  • نیسان روی ۳۰ خودرو جدید و هیجان‌انگیز کار می‌کند
  • ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲