Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال دانشجویی گفت: درخواست اخیر وزیر علوم درباره جذب معلم از سایر دانشگاهها مغایر با اسناد بالادستی است. - اخبار سیاسی -

مالمیر، معاون مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، درباره درخواست  وزیر علوم از رهبر انقلاب مبنی بر جذب فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف در آموزش و پرورش اظهار داشت: درخواست وزیر علوم از رهبر انقلاب در مغایرت مستقیم با اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و منویات مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معلمی یک مهارت است و فردی که این مهارت ها را به خوبی فرا نگرفته باشد، نمی تواند معلم خوبی شود، افزود: دانشگاه فرهنگیان وظیفه دارد این مهارت ها و توانایی هارا طی یک دوره چهار ساله به فرد پذیرفته شده در این عرصه ی مقدس آموزش دهد، مسلما این مهارت ها و توانایی ها  مانند تزریق یک آمپول نیست که در یک دوره فشرده  فردی را معلم کند.

نامه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به وزیر علوم درباره جذب معلم از سایر دانشگاه ها

این فعال دانشجویی تصریح کرد: طبق قانون می بایست بیشتر استخدامی های آموزش و پرورش از طریق جذب در دانشگاه فرهنگیان باشد و در صورت نیاز و ضرورت در رشته هایی که در دانشگاه فرهنگیان نیست به جذب معلم اقدام کرد(ماده 28) وزیر علوم به جای این درخواست  به فکر بالابردن سطح کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان باشند تا انشاالله دانشگاه بتواند به مانند گذشته و حتی بهتر، معلمانی ظلم ستیز و دغدغه مند و شریف تربیت کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه فرهنگیان وزارت علوم دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان وزیر علوم جذب معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود

احمدرضا فاضلی ، با تاکید بر اهمیت ایجاد بستر‌های لازم جهت کشف و پرورش استعداد افراد در رشته‌های فنی،گفت: در این پارک که توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم فعالیت خود را شروع خواهد کرد، رشته‌های پرتقاضا مبتنی بر نیاز‌های روز و آینده استان و کشور به مردم آموزش داده می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم  با تاکید بر اینکه از پایه‌های اصلی توسعه جوامع بشری رشد اقتصادی است و آن نیز در گرو رونق تولید محقق می‌شود، گفت: مهارت آموزی و کارآفرینی با رویکرد مردم محوری می‌تواند یکی از شاخص‌های مشارکت آنان در اقتصاد باشد.

به گفته فاضلی، ازآنجایی‌که به‌منظور پرورش نسلی کارآمد و پویا باید مسیر‌های افزایش مهارت دانش‌آموزان و دانشجویان را گسترش داد، بنابراین رشد و توسعه اقتصادی و افزایش سطح تولید به ایجاد و توسعه اشتغال وابسته است که در این میان توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ادامه داد: از سوی دیگر مهارت‌آموزی نقش مهمی در رونق تولید، اشتغال و کارآفرینی دارد و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار است که دراین راستا باید فرهنگ مهارت‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه ترویج شود.

فاضلی افزود: امروزه مهارت‌آموزی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی کشور است و باید بدانیم دانش‌محوری به‌تن‌هایی قادر به رونق تولید نیست و رویکرد مهارت‌محوری و مهارت‌آموزی برای کلیه اقشار به‌ویژه جوانان است که زمینه اشتغال و تولید را رونق می‌بخشد.

او ادامه داد: آنچه مسلم است جهش تولید نیازمند جهشی شگرف در به‌کارگیری استعداد‌ها و توانمندسازی مهارتی مردم و به‌ویژه جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های اقتصادی و مدیریتی کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم  یادآور شد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم نیز با رسالت تربیت نیروی متخصص متعهد در صدد تدوین برنامه‌های حضور حداکثری مشارکت مردم و به‌خصوص جوانان دانشگاهی در عرصه صنعت است و ما همچون سال گذشته ضمن تقویت برنامه‌های آموزشی کارگاهی هم در توانمندسازی مهارتی نقش ایفا کرده و هم به هدایت جوانان جهت ورود به بازار کار و صنعت و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی اهتمام خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم  عنوان کرد: سه هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۲ آموزشکده دخترانه و پسرانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم در ۱۹ رشته مهارتی مشغول تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است