Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه بررسی مسائل و برنامه ریزی پروژه های شاخص عمرانی شهرداری اصفهان به صورت غیر حضوری و آنلاین با حضور شهردار اصفهان، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، شهردار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سپهبد قاسم سلیمانی تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته است، اظهار کرد: در صورت حل شدن موضوعات مالی، این پروژه ظرف موعد مقرر به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت اله نوروزی تصریح کرد: صحبت های لازم انجام شده تا در کنار جاده سپاهانشهر پیست دوچرخه سواری ایجاد شود. ظرف روزهای آینده با هماهنگی لازم با استانداری، ارتش و ... کلنگ احداث این پیست به زمین زده می شود.     

روزشمار اتمام تقاطع غیرهمسطح شهید سپهبد قاسم سلیمانی

معاون عمران شهری شهردار اصفهان در این جلسه گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۸ میلیارد تومان پروژه در قالب ۴۴۴ قرارداد در شهر فعال است.

ایرج مظفر افزود: از این مبلغ ۹۸۰ میلیارد تومان توسط معاونت عمران طی ۲۲۵ قرارداد انجام می شود و ۳۸ میلیارد تومان با ۲۱۹ قرارداد منعقد شده که در مناطق در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه بیشترین رقم قرارداد فعال پروژه ‌ها مربوط به مرکز همایش‌ های بین‌المللی اصفهان با ۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: ۲۶۴ میلیارد تومان قرارداد نیز در پروژه حلقه حفاظتی شهر فعال است.   

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در منطقه شش در حال حاضر حدود ۶۷ میلیارد تومان قرارداد فعال برای اجرای پروژه های عمرانی وجود دارد که توسط معاونت عمران مدیریت می ‌شود و حدود 6 میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد در قالب ۵۷ قرارداد نیز توسط منطقه، منعقد شده است.   

مظفر با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد: تابلوی روزشمار پروژه نصب شده و بسیار امیدواریم با حمایت های شهردار اصفهان و سایر مدیران بتوانیم تا زمان مشخص شده برای تکمیل، که حدود 112 روز است، تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی را در موعد مقرر به پایان برسانیم.   

وی تامین مصالح را یکی از مشکلات اجرای این پروژه ذکر کرد و افزود: این موضوع حجم زیادی از کار را درگیر خود کرده است و سازمان عمران هر میزان مصالح داشته است را در این پروژه مصرف کرده است.  

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود 90 درصد از دو کیلومتر طول رینگ حفاظتی که در این پروژه قرار دارد تکمیل شده است، تصریح کرد: لازم است تکلیف بحث های آزادسازی پروژه هر چه سریعتر انجام شود تا در انتهای سال با مشکلی بابت تکمیل کل پروژه مواجه نشویم.   

وی اضافه کرد: از 1100 متر طول پل سازی پروژه، 764 متر به اجرا درآمده است که نزدیک به 70 درصد پل سازی را شامل می شود و 30 درصد باقیمانده در حال انجام است.

مظفر با اشاره به میزان پیشرفت هر 5 پل تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی، اضافه کرد: پل شماره 5 به طور کامل تکمیل شده است، پل شماره 4 در حال اجرای داربست و قالب بندی است، پل های شماره 2 و 3 این پروژه 60 و 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پل شماره یک نیز 86 درصد تکمیل شده است.

مظفر گفت: در سه بخش اصلی پروژه مانند راهسازی حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم، دیوار و کوله 97 درصد و پل سازی 84 درصد به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 78 درصد پیشرفت ریالی پروژه انجام گرفته است، افزود: از 16 هفته ای که تا انتهای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی باقی مانده است، 21 درصد از کل پروژه باقی مانده که با حمایت های مدیران و رفع مشکلات سازمان عمران امیدواریم این درصد باقی مانده نیز در موعد مقرر به پایان برسد.

پیشرفت واقعی مرکز همایش های بین المللی 89 درصد است

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان پیشرفت واقعی پروژه شهید سلیمانی را 79 درصد ذکر کرد و گفت: امیدوارم با برنامه ریزی دقیق تر قسمت های انتهایی پروژه تا زمان باقی مانده انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان، پیشرفت واقعی این پروژه در فاز اول را حدود 89 درصد ذکر کرد و افزود: جمع قراردادهای آتی جهت تکمیل فاز اول 128 میلیارد و 900 میلیون تومان است که جمع مبلغ باقیمانده قراردادهای جاری و جمع قراردادهای آتی جهت تکمیل فاز اول 324 میلیارد تومان می شود.  

مظفر با اشاره به مشکلات و موانع اجرایی این پروژه، تاکید کرد: نوسانات قیمت ارز و عدم ثبات قیمت اجناس و مصالح در بازار، روند طولانی ترخیص کالاهای خارجی و مشکلات گمرکی، عدم تعیین تکلیف زیرساخت و اجرای سیستم های جریان ضعیف، عدم حضور بهره بردار در پروژه، روند طولانی برگزاری مزایدات املاک و افزایش مطالبات غیرنقدی پیمانکاران و کاهش قدرت خرید پیمانکاران از جمله مشکلات پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان است.    

1.5 برابر شدن فعالیت‌های عمرانی در شهر

مجید طرفه تابان، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: طی هشت ماهه سال گذشته 66.4 میلیارد تومان منابع مالی به سازمان عمران تزریق شده بود که این رقم در هشت ماهه امسال 22 میلیارد تومان بوده است.  

وی با تأکید بر ضرورت تأمین مالی پروژه ‌ها و اجرای آنها در موعد مقرر، افزود: سازمان عمران علی رغم تمام مشکلات به لحاظ نوسانات قیمت در حال اجرای پروژه‌ ها با قوت و قدرت است، اما نیاز به تامین اعتبار برای پرداخت بدهی کارکنان و پیمانکاران وجود دارد.

طرفه تابان گفت: علی رغم 1.5 برابر شدن انجام فعالیت ‌ها، پروژه‌ های عمرانی با تعداد نیروهای موجود در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان شهرداری اصفهان کرونا تقاطع غیرهمسطح شهید شهرداری اصفهان بین المللی شهردار اصفهان میلیارد تومان شهید سلیمانی سازمان عمران باقی مانده مرکز همایش موعد مقرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: در شرکت عمران شهرهای جدید و کلیه شهرهای جدید تابعه، مطابق با دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهوری باید مساکن مهر باقیمانده به ویژه پروژه‌هایی که در گذشته مشکل معارض نداشتند را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳، به اتمام برسانیم.

وی افزود: حدود ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقیمانده کشور مربوط به شهرهای جدید است که عمده این مسکن‌ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که علت آن هم شرایط خاص توپوگرافی و زمان کلید خوردن پروژه است. ما همت را بر این گذاشتیم پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی از پیمانکاران به ویژه در فازهای ۸ و ۱۱ از همین روزهای ابتدایی پای کار هستند اما برخی کم‌کار هستند که با توجه به تذکرات قبلی، همچنان فعال نشدند. ما اخطارهای لازم را صادر کردیم و هفته آینده مجدداً از این پروژه‌ها بازدید خواهیم کرد. همین‌طور در سایر شهرها بازدیدهایمان ادامه خواهد یافت.

غفوری افزود: در پردیس شاهد شتاب کارها هستیم و در آستانه اتمام پروژه‌ها قرار داریم و به همین دلیل در ابتدای سال از تیم اجرایی شرکت عمران پردیس انتظار داریم پروژه‌های باقیمانده به ویژه آن دسته از پروژه‌هایی که معارض نداشتند را تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانند و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید همت کنند و به ویژه دستگاه‌های مرتبط با وزارت نیرو و وزارت نفت، پابه‌پای افتتاح‌ها و تحویل واحدها باشند تا ما بتوانیم این پروژه ملی و پروژه‌ای که برای مردم است را تحویل دهیم.

غفوری در خصوص تأمین مالی پروژه نیز گفت: از نظر تأمین منابع مالی، با همتی که وزیر راه و شهرسازی در این موضوع داشتند و منابع خوبی که از صندوق ملی مسکن در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته، ما تقریباً مشکل خاصی را در بخش مالی نخواهیم داشت. بر این امر واقف هستیم که از آورده متقاضی و تسهیلات بانکی به ویژه در پردیس هیچ منابعی نداریم چرا که به اتمام رسیده و مطابق همین موضوع، ما منابع مالی مورد نیاز را از صندوق ملی مسکن تأمین خواهیم کرد.

کد خبر 6062794

دیگر خبرها

  • احداث چمن مصنوعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با کلنگ زنی ۱۰ چمن ورزشی
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • رونمایی از چندین پروژه شهری در سنندج
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • دعوت از ۲ سپاهانی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری امید
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • ۲ سپاهانی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری امید دعوت شدند
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است