Web Analytics Made Easy - Statcounter

در لیگ برتر ایران یک قاعده جالب وجود دارد؛ اگر دوست دارید لژیونر شوید، یک راه حل تضمینی آقای گلی در لیگ برتر است چرا که بلافاصله باشگاه های عربی سراغ تان می آیند...

بدون هیچ تردیدی بزرگترین چالش هر مهاجمی، کسب عنوان آقای گلی در لیگ است. اتفاقی که حتی اگر در لیگ های نه چندان مطرح هم رخ بدهد، باعث می شود نظر تیم های لیگ های دیگر به آن بازیکن جلب شود و بعضا انتقال هایی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب قصد داریم آقای گل های لیگ خلیج فارس که به صورت رسمی از سال 1380 آغاز شده و پس از کسب این عنوان تصمیم به جدایی و بازی در تیم های خارجی گرفته اند را بررسی کنیم:

رضا عنایتی

در همان دوره اول لیگ برتر بود که یک جوان مشهدی در جدول گلزنان در صدر جدول قرار گرفت. عنایتی در نخستین فصل با پیراهن ابومسلم 17 گل به ثمر رساند و آقای گل لیگ برتر ایران شد. عنایتی پس از یک فصل درخشان، تصمیم گرفت بازهم پیراهن تیم شهرش را به تن کند و این تیم را ترک نکرد.

عنایتی برای کسب دومین عنوان آقای گلی خود سه فصل صبر کرد و این بار با پیراهن تیم محبوبش و با 20 گل زده به آقای گلی رسید. با این حال رضا عنایتی که آن روزها به یک بازیکن "جاه طلب" شهره بود، فصل بعد هم در استقلال ماند.

ماندنی که از هر لحاظ برای عنایتی خوب بود. عنایتی این بار 21 گل زد و علاوه بر رسیدن به عنوان آقای گلی، طعم قهرمانی در لیگ برتر فوتبال را هم با آبی پوشان چشید. عنایتی که در فوتبال ایران هم قهرمان و هم آقای گل شده بود، این بار تصمیم به جدایی گرفت و به تیم الامارات پیوست.

رضا عنایتی مهدی رجب زاده

نام مهدی رجب زاده و ذوب آهن با یکدیگر عجین شده و هرگاه نام رجب زاده به میان می آید، ناخودآگاه به یاد باشگاه اصفهانی میفتیم. درخشش رجب زاده با پیراهن ذوبی ها در فصل ششم به اوج خودش رسید.

هافبک خوش فکر اصفهانی در لیگ ششم یک خط جلوتر آمد و در پست پشت مهاجم موفق شد 17 بار دروازه حریفان را باز کند. با این حال دوئل جذاب رجب زاده و دنی اولروم، بازیکن ابومسلمی ها برنده نداشت و هافبک ذوب آهن و بازیکن نیجریه ای تیم مشهدی به صورت مشترک و با 17 گل آقای گل شدند.

درخششی که از چشم باشگاه های دیگر دور نماند و رجب زاده پس از دریافت پیشنهاد مالی مناسب از باشگاه الامارات، تصمیم گرفت فوتبالش را در کشور عربی ادامه دهد.

مهدی رجب زاده عماد رضا

حضور بازیکنان خارجی در فوتبال ایران، از آن دست مسائلی است که همواره واکنش ها و نظرات مختلفی را به همراه داشته است. این نظرات مختلف بین مدیران و تصمیم گیرندگان فوتبالی هم دیده می شود و باعث می شود یک فصل ورود خارجی ها در ایران منعی نداشته باشد و یک فصل دیگر اجازه این کار داده نشود.

هر چند خیلی اوقات وقتی بحث خارجی های لیگ می شود، از بازیکنان بی کیفیت گفته می شود اما باید به این موضوع منصفانه تر نگاه کنیم چرا که لیگ برتر خارجی های خوبی هم داشته است. 

درست مثل عماد رضا، مهاجم کوتاه قامتی که از کشور همسایه، عراق آمد و بارها توپ را به تور دروازه چسباند. مهاجم عراقی در لیگ نهم 19 بار برای زرد پوشان اصفهانی گلزنی کرد تا تبدیل به اولین آقای گل عرب زبان تاریخ لیگ برتر شود و به همراه اصفهانی ها موفق شد طعم قهرمانی در لیگ برتر را هم بچشد. البته مهند مهدی النداوی پیش از عناد رضا، با پیراهن نفت آبادان آقای گل شده بود اما آن زمان رقابتهای سطح اول فوتبال ما به اسم لیگ آزادگان برگزار می شد و هنوز لیگ برتر نداشتیم.

عماد رضا یک سال بعد به تیم الزمالک مصر رفت. هرچند بدشانسی در فوتبال مصر گربیان گیر او شد و فقط دو بار برای این تیم بازی کرد و پس از آن دوباره به فوتبال ایران برگشت.

عماد رضا کریم انصاری فرد

در لیگ یازدهم بود که مهاجمی جوان با پیراهن نارنجی رنگ سایپا برای دیگر مهاجمان لیگ برتر خط و نشان کشید. دوئل انصاری فرد و باقی مهاجمان یک برنده 21 گله داشت و آن هم کسی نبود جز مهاجم اردبیلی سایپایی ها.

انصاری فرد پس از آقای گلی اش به پرسپولیس رفت ولی در این تیم فقط چندان موفق نبود و فقط 8 گل به ثمر رساند.

انصاری فرد دو فصل بعد و این بار با پیراهن تراکتور 14 گل به ثمر رساند و بازهم عنوان آقای گلی را از آن خود کرد. انصاری فرد پس از درخشش با پیراهن قرمز رنگ تیم تبریزی راهی اسپانیا و تیم اوساسونا شد.

کریم انصاری فرد لوسیانو ادینیو

بالاتر راجع به خارجی های با کیفیت صحبت کردیم و بدون شک ادینیو هم در این لیست حضور دارد. مهاجم برزیلی که ابتدا با پیراهن مس کرمان سه فصل خوب را پشت سر گذاشت و در 103 بازی 47 بار برای این تیم به ثمر رساند.

پس از آن ادینیو تصمیم گرفت به الشارجه امارات برود ولی در آن جا فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا نکرد و پس از انجام فقط 17 بازی در دو فصل و 10 گل زده، دوباره به مس کرمان برگشت و در 28 دیدار 8 گل به ثمر رساند.

این بار این تراکتوری ها بودند که به سراغ ادینیو رفتند و مرد برزیلی با حضور بین پرشورها، بهترین فصل فوتبالی خود از نظر آمار گلزنی به جا گذاشت.

ادینیو 20 بار در لیگ چهاردهم دروازه حریفان را باز کرد و با قرمزهای تبریزی تا یک قدمی فتح لیگ هم پیش رفت اما اتفاقات عجیب در بازی آخر فصل برابر نفت تهران باعث شد تا سپاهان قهرمان شود.

ادینیو پس از کسب عنوان آقای گلی و حاشیه های دیدار پایانی، تبریز را به مقصد قطر و باشگاه السیلیه ترک کرد.

لوسیانو ادینیو مهدی طارمی

مهاجم بوشهری سرخ ها که در دوران حمید درخشان کم کم خودش را به ترکیب اصلی رساند، در فصل پانزدهم  با 16 گل زده آقای گل لیگ برتر شد. با این حال طارمی در پرسپولیس سرحال آن روزهای برانکو ماند و یک بار دیگر و این بار بار 18 گل زده آقای گل فصل شانزدهم لیگ برتر شد.

مهدی طارمی در پایان آن فصل در تصمیمی جنجالی به ریزه اسپور پیوست. پیوستنی که البته سرانجامی نداشت و طارمی خیلی زود بازهم تصمیم گرفت قرارداد خود را فسخ کند و به پرسپولیس بپیوندد. اتفاقی که برای سرخ ها و مهاجم ملی پوش گران تمام شد و هم پنجره پرسپولیس بسته شد، هم مهدی طارمی محروم شد.

مهدی طارمی

صد البته علی علیپور هم سه سال پس از آقای گلی در لیگ برتر، سرانجام از پرسپولیس جدا و لژیونر شد اما در این پرونده، مهاجمانی مدنظر بودند که بلافاصله پس از آقای گلی لیگ برتر ما، راهی باشگاه خارجی شدند. حتی همین فصل پیش که شیخ دیاباته در استقلال آقای گل شد، شهریار مغانلو که نزدیک ترین تعقیب کننده او و در واقع نفر اول گلزنان ایرانی در جدول آقای گل های لیگ نوزدهم بود، به پرتغال رفت.

نگاهی به تمام آقای گل های لیگ خلیج فارس فصل آقای گل تیم تیم فصل بعد تعداد گل 1380/81 رضا عنایتی ابومسلم ابومسلم 17 1381/82 ادموند بزیک سپاهان سپاهان 13 1382/83 علی دایی پرسپولیس صبا باتری 16 1383/84 رضا عنایتی استقلال استقلال 20 1384/85 رضا عنایتی استقلال الامارات 21 1385/86 مهدی رجب زاده، دنی اولروم ذوب آهن، ابومسلم الامارات، ابومسلم 17 1386/87 محسن خلیلی، هادی اصغری پرسپولیس، راه آهن پرسپولیس، سپاهان 18 1387/88 آرش برهانی استقلال استقلال 21 1388/89 عماد رضا سپاهان الزمالک مصر 19 1389/90 رضا نوروزی فولاد خوزستان فولاد خوزستان 24 1390/91 کریم انصاری فرد سایپا پرسپولیس 21 1391/92 جلال رافخایی ملوان ملوان 18 1392/93 کریم انصاری فرد تراکتور اوساسونا 14 1393/94 ادینیو تراکتور السیلیه 20 1394/95 مهدی طارمی پرسپولیس پرسپولیس 16 1395/96 مهدی طارمی پرسپولیس ریزه اسپور و پرسپولیس 18 1396/97 علی علیپور پرسپولیس پرسپولیس 19 1397/98 کی روش استنلی، لوسیانو پریرا سپاهان، فولاد خوزستان سپاهان، فولاد خوزستان 16 1398/99 شیخ دیاباته استقلال استقلال 15

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کریم انصاری فرد آقای گل های لیگ گل به ثمر رساند عنوان آقای گلی فولاد خوزستان مهدی رجب زاده لیگ برتر مهدی طارمی رضا عنایتی تصمیم گرفت آقای گل شد خارجی ها عماد رضا گل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس، 70 امتیازی شدن را هدف گرفته‌اند

استقلال و پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ برتر خوب نتیجه گرفته اند. استقلال در دور برگشت، 3 بار مساوی کرده و 5 بازی را برده است و پرسپولیس هم در این دور 6 برد، یک مساوی و یک باخت داشته است.

به گزارش طرفداری، این پرسپولیس و این استقلال که یکی چشم نوازتر و دیگری نتیجه گیرتر در روزهای اخیر عمل کرده اند، می توانند در تمام بازیهای بعدی خود برنده شوند.

اگر این دو تیم در همه بازیهای بعدی خود برنده شوند (که البته دور از انتظار هم نیست)، اولین تیمهای تاریخ فوتبال ایران خواهند بود که مرز امتیاز 70 را در مسابقات لیگ برتر درنوردیده اند.

حتی در لیگهای 18 تیمی که تعداد بازیها 4 بازی بیشتر از لیگهای 16 تیمی است، هیچ تیمی نتوانسته از مرز امتیاز 67 فراتر برود و امروز پرسپولیس و استقلال این توان را دارند و تلاش خواهند کرد که با رسیدن به امتیاز فوق العاده 70، رکوردی تاریخی را در مسابقات لیگ برتر ثبت کنند.

استقلال و پرسپولیس در حال حاضر هر کدام 23 بازی انجام داده اند، استقلال با کسب 50 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و پرسپولیس با کسب 49 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • شکست اراکی‌ها مقابل حریف بالای جدولی 
  • نساجی به لطف پرسپولیس قعرنشین نیست!
  • جدول لیگ برتر فوتبال با صدرنشینی پرسپولیس
  • مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد ( عکس )
  • خلاصه بازی نفت‌آبادان ۰-۳ پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)
  • عالیشاه بهترین پاسور پرسپولیس در لیگ برتر شد
  • جدال سرنوشت‌ساز صنعت نفت و پرسپولیس در روز دربی تهران
  • طارمی جزو 10 لژیونر برتر هفته آسیا
  • مهدی طارمی جزو ۱۰ لژیونر برتر هفته آسیا
  • استقلال و پرسپولیس، 70 امتیازی شدن را هدف گرفته‌اند