Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@07:08:33 GMT

برگزاری هفتمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری»

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۲۸۵۲

برگزاری هفتمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری»

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برگزاری هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» گفت: هنر با توجه به زبان ارتباطی خاص خود، چنانچه به‌درستی مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند بهترین وسیله برای ترویج و تبلیغ ارزش‌های والای انسانی، خصوصاً سنت حسنه وقف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در همین راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف حمایت از هنرمندان، فرهیختگان و پژوهشگران مستعد کشور و گسترش فرهنگ وقف و معرفی ثمرات گران بهای آن و همچنین تولید آثار فاخر در این خصوص، اقدام به برگزاری هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه رونمایی از فراخوان هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» ۲۹ مهر ماه همزمان با دهه وقف با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و جمعی از اصحاب وقف برگزار شد، تصریح کرد: شروع ارسال آثار از ابتدای آبان ۱۳۹۹ بود و پایان مهلت ارسال آثار نیز تا پایان فروردین سال آینده است؛ داوری و اعلام نتیجه نیز خرداد سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل گفت: هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» در هشت بخش خوشنویسی، هنرهای تجسمی، متون ادبی، چندرسانه‌ای، عکس، آثار پژوهشی، خبر و رسانه و فضای مجازی برگزار خواهد شد؛ همچنین دبیرخانه تخصصی هر بخش از این جشنواره با حضور متخصصان مرتبط با رشته‌های جشنواره در یک اداره کل تشکیل شده است.

وی ادامه داد: دبیرخانه مرکزی جشنواره در اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیرخانه بخش خوشنویسی در قزوین، دبیرخانه بخش هنرهای تجسمی در کردستان، دبیرخانه بخش متون ادبی در هرمزگان، دبیرخانه بخش چندرسانه‌ای در همدان، دبیرخانه بخش عکس در کرمان، دبیرخانه بخش پژوهش در اصفهان، دبیرخانه بخش خبر و رسانه در خراسان جنوبی و دبیرخانه بخش فضای مجازی در تهران تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف ترویج و گسترش فرهنگ وقف در عرصه‌های مختلف، ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار جامعه، جریان‌سازی و احیای موضوع وقف در سطح جامعه، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در حوزه وقف و همچنین حمایت از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و رسانه‌ای وقف را از اهداف برگزاری هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» برشمرد.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به اینکه به برگزیدگان هر رشته جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، گفت: علاوه بر اهدای جوایز، تمامی آثاری که به بخش نهایی مسابقه راه می‌یابند، گواهی شرکت در جشنواره را دریافت می‌کنند و نمایشگاه‌هایی از آثار برتر جشنواره نیز برگزار خواهد شد.

وی با دعوت از هنرمندان و اندیشمندان برای حضور در «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری»، یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره و همچنین ارسال آثار خود به سایت www.vaghffestival.ir مراجعه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: صفحه جشنواره به نشانی vaghffestival@ نیز در شبکه‌های اجتماعی قابل دسترس است؛ همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود با شماره تلفن‌های ۶۴۸۷۲۶۱۴-۶۴۸۷۲۶۱۶-۶۴۸۷۲۶۴۸ تماس بگیرند؛ همکاران من در اداره ترویج فرهنگ وقف، آماده پاسخگویی به سوالات علاقه‌مندان هستند.

کد خبر 5080597

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه هنرهای تجسمی خوشنویسی امام حسن عسکری ع ویروس کرونا حرم حضرت عبدالعظیم سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان تبلیغات اسلامی قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حرم حضرت معصومه س سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران مسجد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رادیو قرآن هفته بسیج معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری برگزاری هفتمین سازمان اوقاف دبیرخانه بخش فرهنگ وقف رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکرم رجای، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: جشنواره گل و گلاب به منظور ترویج فرهنگ‌های سنتی، ایرانی و اسلامی و ایجاد نشاط اجتماعی به مدت 20 روز در بوستان پرواز برگزارمی‌شود.

وی افزود: این جشنواره با اجراي برنامه‌های شاد، برگزاری آئین گلابگيری و عرضه فرآورده های گلاب و عرقيجات همراه است.

معاون شهردار منطقه2 گفت: غرفه‌های متنوعی در این جشنواره پیش‌بینی شده است و همه روزه از ساعت 11 صبح پذیرای شهروندان است.

به گفته وی، بخش‌های دیگری نیز در این مجموعه وجود دارد همچون بخش برنامه‌های فرهنگی که از ساعت ۱۹ اجرا می شود.

لازم به ذکر است غرفه‌های نوشیدنی تهیه شده با شربت‌های گیاهی، عرقیات، غرفه تاج گل با گل محمدی تازه، گل های آپارتمانی غرفه گریم کودک، غرفه عرق گیری زنده و تشریح فرایند گلابگیری از برنامه های این جشنواره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
  • معرفی آثار بخش پویانمایی و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام
  • برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت
  • شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
  • فراخوان سی‌ویکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد