Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:12:57 GMT

پدر شهیدان کریمی آسمانی شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۲۸۹۷

پدر شهیدان کریمی آسمانی شد

ایسنا/زنجان پدر شهیدان میکائیل و فضایل کریمی در زنجان دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

مرحوم خیبر کریمی، پدر شهیدان والامقام میکائیل و فضایل کریمی از شهدای شهرستان زنجان پس از تحمل سال‌ها دوری فرزندان، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پدر شهیدان میکائیل و فضایل کریمی، فروشنده دوره‌گرد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید میکائیل کریمی دوم تیرماه سال ۱۳۴۲‏، در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و به عنوان پاسدار در جبهه حضور پیدا کرد.

این شهید والامقام در هفدهم اسفند ۱۳۶۲‏ با سمت فرمانده گردان ١۴ ‏امام حسین در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به پا و صورت به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکرش را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

همچنین فضایل کریمی دوم شهریورماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود. وی تا پایان دوره راهنمایی تحصیل کرد و به کارگری مشغول شد و سپس از سوی بسیج در جبهه حضور پیدا کرد.

این شهید بزرگوار در هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۲  در جزیره مجنون عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد، پیکرش مدت‌ها در منطقه جا ماند و در سال ۱۳۷۵ پس از تفحص و انتقال به زنجان در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان پدر شهید پدر شهیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ در زمان حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که از بعدازظهر گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: از امروز وضعیت پایدار جوی در استان حاکم خواهد شد و سامانه بارشی فعالی نیز پیش بینی نمی شود.

سلطانی اظهار داشت:دمای استان از صبح امروز در برخی مناطق به طور نسبی کاهش یافت اما طی روزهای آینده به تدریج افزایش می یابد و از اوایل هفته آینده هوای گرمی در اغلب مناطق حاکم می شود.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ایستگاه فرودگاه زنجان با ۲ درجه سانتیگراد خنکترین و گیلوان با ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

سلطانی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان پنج و ۱۵ درجه، ابهر هشت و ۱۳، خرمدره هفت و ۱۳ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۰ درجه، قیدار سه و ۱۱ درجه، سلطانیه سه و ۱۲ درجه و ماهنشان هشت و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • جست‌وجوی نجاتگران هلال‌احمر زنجان برای یافتن مرد ۶۰ ساله