Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، سند راهبردی بین ایران و افغانستان را یکی از اسناد خیلی مهم در روابط دو کشور عنوان و تاکید کرد، روابط ایران با افغانستان خیلی گسترده است و گفت وگوها درباره سند راهبردی در ابعاد مختلف پیشرفت زیادی داشته است.

«سعید خطیب‌زاده» سه‌شنبه‌شب در گفت وگو با ایران‌پرس در کابل درباره اهمیت برقرای صلح و ثبات در افغانستان گفت، برای ایران افغانستان همواره یک اولویت بسیار بالا در تنظیم روابط بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد، از سال‌های گذشته، جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بُن همواره بر برقراری امنیت در افغانستان تاکید کرده است و همیشه بر گفت وگوهای بین‌الافغانی تاکید دارد و حمایت می‌کند. 

خطیب‌زاده سند راهبردی بین ایران و افغانستان را یکی از اسناد خیلی مهم در روابط دو کشور عنوان و تاکید کرد، روابط ایران با افغانستان خیلی گسترده است و گفت وگوها درباره سند راهبردی در ابعاد مختلف پیشرفت زیادی داشته و درباره قسمت عمده آن توافق شده است و فقط یکی دو بند نیاز به مذاکرات بیشتر دارد که خبر امضای ‌آن به زودی اعلام خواهد شد.

مردم افغانستان لیاقت دنیای آرام‌تری دارند

سخنگوی وزارت خارجه درباره حمله راکتی داعش به پایتخت افغانستان و تیراندازی اخیر در دانشگاه کابل اظهار کرد، اتفاقی که در دانشگاه کابل افتاد بسیار دردناک بود و ملت ایران را آزرده کرد.

خطیب‌زاده گفت، متاسفانه چرخه باطلی از خشونت و تروریسم در منطقه به ویژه افغانستان شکل گرفته است و راه حل آن بازگشت به گفت وگو و حکمت است و مردم افغانستان لیاقت یک صلح و دنیای آرام‌تری دارند.

 اقدام نظامیان استرالیایی در افغانستان نقض حقوق بشر است

وی همچنین درباره گزارش منتشر شده در زمینه جنایت نظامیان استرالیایی در افغانستان اظهار کرد، اقدام نظامیان استرالیایی در افغانستان نقض حقوق بشر بوده است و متاسفیم آنانی که ادعای حقوق بشر دارند، این کار را کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه امیدواریم دولت استرالیا مسئولیت این کار را بر اساس اسناد بپذیرد گفت، درد مردم افغانستان درد بی‌پایانی است و ایران در غم مردم افغانستان شریک است. 

واشنگتن به درستی می‌داند خط قرمز ایران چیست

خطیب‌زاده درباره تحرکات نظامی جدید آمریکا در منطقه نیز گفت حضور نظامی ایالات متحده در منطقه غرب آسیا چیز جدیدی نیست و متاسفانه به‌ خاطر عدم دقت سیاسی برخی از کشورها، آمریکا پایگاه‌های مختلفی در منطقه دارد، اما واشنگتن به درستی می‌داند که خط قرمز ایران چیست.

سخنگوی وزارت خارجه درباره موضع اخیر پمپئو مبنی بر اینکه آمریکا هر زمان نیاز باشد وارد مذاکرات صلح افغانستان می‌شود، گفت، ایالات متحده مخفیانه با طالبان مذاکره داشته، مخفیانه به توافقاتی رسیده‌اند و به دولت افغانستان فشار وارده کرده است و این موارد نشان می‌دهد نمی‌توان آمریکا را در مذاکرات صلح بی‌طرف دانست.

لینک کوتاه: asriran.com/003B8W

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سند راهبردی ایران و افغانستان سخنگوی وزارت خارجه مردم افغانستان سند راهبردی خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه درگذشت تعدادی از شهروندان عمانی در حادثه ناگوار سیل در این کشور را به دولت و مردم سلطنت عمان بویژه خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تأثر و تأسف از این رخداد طبیعی که موجب خسارت جانی و مالی گردید، مراتب همدردی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را به این کشور همسایه و برادر ابراز داشت و از خداوند متعال برای قربانیان این حادثه ناگوار، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان آنها صبر و شکیبائی مسئلت نمود.

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه