Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی خراسانی گفت: وضعیت تغسیل و تدفین بیماران کرونایی با ورود طلاب بسیجی جهادگر به این عرصه سامان‌دهی شد؛ در این زمینه طلاب خواهر و برادر برای تغسیل اموات کرونایی به آرامستان‌ها اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدتقی خراسانی مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی قرارگاه جهادی طلاب قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره اقدامات انجام شده توسط بسیج طلاب در ایام کرونا اظهار کرد: طبق فرمان مقام معظم رهبری و با ورود طلاب به عرصه جهادی مقابله با کرونا، قرارگاه جهادی مقابله با کرونا با حضور طلاب بسیجی و مراکز حوزوی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ضدعفونی معابر به صورت محلی در سطح استان قزوین، شناسایی افراد نیازمند سطح شهر و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی به خانواده‌های بیماران آسیب دیده از کرونا اقدامات بسیج طلاب در موج اول کرونا بود.

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی قرارگاه جهادی طلاب قزوین تصریح کرد: حضور نیروهای جهادی بسیج طلاب در بیمارستان‌ها جهت انجام کارهای بالینی بیماران، روحیه بخشی به آنها، کمک به خرید مایحتاج خانواده‌های آسیب دیده از کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و روانشناختی به بیمارانی که دچار افسردگی شدند از جمله اقدامات انجام شده است.

خراسانی اذعان کرد: فراخوان، جذب و آموزش طلاب جهادگر جهت خدمت در سه بخش حوزه‌ بیمارستانی مانند انجام کارهای بالینی و مشاوره روانشناسی به بیماران و کمک به کادر درمان که به علت روند طولانی این بیماری دچار فرسایش شدند از دیگر کارهای انجام شده است.

وی بیان کرد: بخش دیگری از طلاب جهادگر نیز جهت کمک به آسیب دیدگان از کرونا و خانواده‌های آنان در محلات از هر لحاظ حاضر شدند.

طرح "روضه‌های خانگی" در ایام محرم و صفر اجرا شد

این مقام مسئول یادآور شد: در ایام محرم و صفر طرح "روضه‌های خانگی" به همت جهادگران طلبه بسیجی در محلات شهر قزوین در فضای باز، به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد؛ همچنین در ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، "روضه‌های خانگی" محلی جهت حفظ عظمت و ماندگاری این ایام در اذهان مردم برگزار شد.

وی عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید در فضای مجازی شاهد بازتاب و انعکاس کاری جهادگران باشیم، به همین دلیل کمیته"رسانه‌ها و فضای مجازی" در قرارگاه جهادی تشکیل شد که به موجب آن توانستیم با مطبوعات و رسانه‌های کشوری و استانی در تعامل باشیم.

این طلبه جهادگر اذعان کرد: با رسانه‌ای کردن فعالیت‌ها این اطمینان را به مردم می‌دهیم که جامعه‌ی روحانیت همیشه در کنار مردم است و طبق توصیه‌ی مقام معظم رهبری به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، یکسری از این دعا تهیه و بین مردم، بیماران و کادر پزشکی توزیع شد.

وی گفت: وضعیت تغسیل و تدفین بیماران کرونایی با ورود طلاب بسیجی جهادگر به این عرصه سامان‌دهی شد؛ در این زمینه طلاب خواهر و برادر برای تغسیل اموات کرونایی به آرامستان‌ها اعزام شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: اقدامات طلاب بسیجی در موج سوم کرونا، حضور تیم‌های بالینی، روانشناختی و کمک پرستاری در سه شیفت صبح و ظهر و عصر توسط طلاب بسیجی در بیمارستان‌های بوعلی، ولایت و رحیمیان است.

وی یادآور شد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در بیمارستان‌ها مانند پخش اذان و دعا، روضه خوانی جهت آرامش بخشی است که این امر به تایید مسئولین ارشد علوم پزشکی و ستاد کرونا رسیده است.

خراسانی در پایان یادآور شد: مردم به علت حضور مداوم در منزل دچار افسردگی و ناراحتی‌هایی می‌شوند که ما در تلاش هستیم با اقداماتی که در نظر داریم؛ بتوانیم آنها را از آسیب‌های احتمالی در طولانی مدت دور کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: قرارگاه جهادی فضای مجازی طلاب بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ۴۱ درصدی متوفیان تصادفات شهر تهران در سال ۱۴۰۲

سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این سوال مطرح می‌شود که شدیدترین تصادفات عابرین پیاده در کدام معابر روی می‌دهد؟ آیا در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد و یا در عرض بزرگراه‌ها و یا در میادین و یا در معابر فرعی و کوچه‌ها؟ 

او  بیان کرد: آن چیزی که داده او آمار‌ها نشان می‌دهد و با بررسی‌هایی که صورت گرفته این بزرگراه‌ها هستند که بیشترین تصادفات عابرین پیاده در آنها روی می‌دهد. چرا که آمار تصادفات فوتی شهر تهران در سال ۱۴۰۲ عدد فراوانی ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد. 

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ۴۱ درصد از متوفیان شهر تهران در سال ۱۴۰۲ فقط عابرین پیاده را تشکیل می‌دهند که نشان دهنده بی احتیاط بودن این عابرین پیاده در عبور از معابر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • بیشترین تصادفات فوتی عابران تهرانی در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد
  • بیشترین تصادفات فوتی عابران در تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد
  • حضور پرشور موسسه سفیر مهر همدان در رویداد صبا تهران
  • آمار ۴۱ درصدی متوفیان تصادفات شهر تهران در سال ۱۴۰۲
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • تلاش جهادی نیرو‌های صداوسیمای کیش در انعکاس چهره کیش