Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@04:28:17 GMT

موسسه سرم سازی رازی از نقاط قوت فارس است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۳۱۸۷

موسسه سرم سازی رازی از نقاط قوت فارس است

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز یکی از نقاط قوت فارس است و هر چه که این موسسه را توسعه دهیم به همان نسبت جایگاه استان فارس رشد می کند. 

آیت‌الله لطف الله دژکام در حاشیه بازدید از بخش های مختلف موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز، گفت: مطمئنم ظرفیت های شیراز، از توانمندی های سایر مراکز سرم سازی بیشتر است و توانایی کار در سطح عالی کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، آیت‌الله دژکام با بیان اینکه بنا به گفته سازمان بهداشت جهانی موسسه رازی، تنها مرکز تولید بعضی واکسن‌ها در خاورمیانه است، افزود: با توجه به سوابق دانشگاه‌ ها و مراکز موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که به حمدالله خودش را خوب نشان داده است، باید یک نگاه ویژه به این موسسه بشود. 

او با بیان اینکه اگر به قدمت و توانمندی حال این موسسه اکتفا کنیم دیگر رقبا به زودی از ما پیشی می گیرند، افزود: باید با همت عالی این مجموعه را حفظ کنیم و برای توسعه و موفقیت بیش از پیش آن نیز حمایت های موثر درون و برون سازمانی انسجام یابد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نگهداری و استفاده از حیوانات خانگی برای تحقیقات، واکسن و سرم سازی نیز اشاره و اضافه کرد: ما انسان ها از این جانوران بهره می بریم و حق هم به خودمان می دهیم در این حد که برای درمان ها استفاده کنیم، اما رفتار ما با این حیوانات باید به گونه ای باشد که غیر انسانی نشود.

موسسه رازی شیراز صادر کننده واکسن طیور

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز گفت: موسسه رازی شیراز با توجه به داشتن مجوز GMP در امر واکسن سازی می تواند واکسن های کشته ویروسی طیور را به خارج از کشور صادر کند.

علی شیرازی نژاد گفت: این موسسه به عنوان یکی از مدرن ترین و به روز ترین مراکز تولید واکسن در حوزه دامپزشکی است به طوری که با توان علمی بالا توانسته است اقدامات موثری در استفاده از امکانات و تجهیزات انجام دهد و امروز دو واکسن برای طیور در بیماری آنفلونزا و نیوکاسل صادر می کند. 

او افزود: موسسه رازی شیراز با داشتن بخش تحقیقات فعال به عنوان پشتیبانی طرح های توسعه ای و ساخت واکسن علاوه بر به روز کردن فرمولاسیون واکسن و نوآوری در ساخت فرآورده های بیولوژیک، باعث افزایش کیفیت و کمیت این گونه واکسن ها شده است. 

شیرازی‌نژاد گفت: موسسه رازی شیراز اقدام به طراحی و ساخت دو نوع واکسن جدید در حوزه طیور و آبزیان در مقیاس تحقیقاتی و نیمه صنعتی کرده است که در حوزه طیور در حال دریافت پروانه ساخت بوده و در آینده نه چندان دور به سبد تولیدات این مرکز افزوده خواهد شد.

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز ادامه داد: با به روز کردن بخش تولید واکسن های باکتریایی از نظر ساختمان و تاسیسات، با توان بیشتر و ارائه راه کارهای مختلف، توانسته ایم به افزایش تولید و همچنین ارتقاء کیفیت واکسن های آنتروتوکسمی و آگالاکسی دست یابیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی موسسه سرم سازی رازی واکسن طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی موسسه رازی شیراز رازی شعبه واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وبینار تخصصی ترانزیت و مدل سازی حمل­ و نقل بار برگزار می شود

تین نیوز

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وبینار تخصصی ترانزیت و مدل سازی حمل و نقل بار را برگزار می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با هدف توسعه دانش فنی مدیران و کارشناسان حمل­ و نقل با طراحی و ارزیابی سیاست ­های مختلف حمل و نقل بار درون شهری، برون شهری و بین الملل،  وبینار تخصصی ترانزیت و مدل سازی حمل­ و نقل بار را برگزار می کند.

علاقمندان برای ثبت نام می توانند به نشانی   https://lms.bhrc.ac.ir /  مراجعه کنند.

زمان برگزاری این وبینار چهارشنبه ۲۹ فروردین از ساعت ۱۵ تا ۱۷ است.

در این وبینار موضوعاتی همچون معنا و مفهوم ترانزیت، کریدورهای حیاتی و لجستیک، نقش و جایگاه اقتصاد ترانزیت، کریدورهای حیاتی و لجستیک جهان امروز، الزامات و شاخصه های ترانزیت و برنامه های دولت و آشنایی با مدلسازی حمل و نقل بار مطرح خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای شرکت کنندگان ثبت نامی و حاضر در این نشست، گواهینامه صادر خواهد شد. علاقمندان به شرکت در این وبینار می توانند با شماره  ۶-۸۸۲۵۵۹۴۲ داخلی ۱۶۱ تماس بگیرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دستگیری دختر دهه نودی که فروشنده مزون لباس را به قتل رسانده بود
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز
  • اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد
  • وبینار تخصصی ترانزیت و مدل سازی حمل­ و نقل بار برگزار می شود
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس