Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بخشی از سیستم حمل و نقل کشور دچار فرسودگی شده و باید با توجه به مطالبات کنونی به بازسازی جدی این سیستم در کشور با همه ظرفیت و توان کمک کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این مطلب را مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای ترافیک کشور که به ریاست وی در سالن پیامبر اعظم(ص) در محل وزارت کشور با حضور نمایندگان دستگاهها با محوریت تقویت حمل و نقل عمومی کشور و ضرورت بازسازی و نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری در شرایط کرونا برگزار شد، عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق آخرین گزارش ها ناوگان درون شهری کشور نیاز به بازسازی ۷۰ درصدی دارد  و این مهم باید طی برنامه ریزی‌های دقیق کوتاه مدت و میان مدت انجام گیرد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: البته علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی در کوتاه مدت اقدامات خوبی از سوی مجموعه دولت و شهرداریها برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شاهد هستیم و در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده هم تقویت سیستم حمل و نقل به صورت ویژه دیده شده است.

رئیس سازمان شهرداری های کشور تاکید کرد: شیوع گسترده کرونا نشان داد که سیستم های حمل و نقل چه میزان واجد اهمیت است و امروز نیازمند نگاه جدید و به قولی بازمهندسی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

وی افزود: در کوتاه مدت حمایت از رانندگان و ارائه وام و تسهیلات و بسته های معیشتی برای ناوبران عزیز تاکسیرانی و اتوبوسرانی باید پیگیری و عملیاتی شود و در راستای شادابی و تحرک ناوگان فعلی و حفظ شرایط موجود نیز یارانه بلیط در راستای کسری درآمد شهرداریها و اعتبار لازم از ردیف تبصره ۱۸ جهت اورهال(بازآماد) کردن واگن ها و راه اندازی مجدد ناوگان متوقفی انجام گیرد.

جمالی نژاد در این خصوص گفت: امروز ۱۱۲ واگن تهران خارج از چرخه بهره برداری است و برای این موضوع باید  با استفاده از تسهیلات ممکن تلاش کنیم این واگن ها را در مدار فعالیت مجدد قرار دهیم.

وی همچنین افزود: در حوزه اتوبوسرانی درون شهری هم حدود ۵۰ درصد ناوگان خارج از چرخه وغیرقابل بهره برداری است که برای این هم برنامه بازسازی در نظر گرفته ایم.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: پایانه های مسافربری از جمله مکان هایی است که در نظر داریم نظارت ها را با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی دو چندان نموده و تقویت کنیم. در این خصوص به استانداری ها تاکید شده که پایانه هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تذکر جدی داده شود و در صورت تکرار با نظارت شهرداری جریمه و مجازات می شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سیستم حمل ونقل عمومی مهدی جمالی نژاد نقل عمومی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا نهم فروردین

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از جابه‌جایی بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی تا نهم فروردین ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید کمال هادیان‌فر در یک گفت‌وگو تلویزیونی با اشاره به سفرهای نوروزی و میزان ترددهای استانی، اظهار کرد: بیش از ۳۷۰ میلیون تردد از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنج شنبه نهم فروردین ماه در جاده‌های سراسر کشور ثبت شده که بیشترین آن در محورهای مازندران، گیلان، قم، شیراز، اصفهان و استان‌های جنوبی کشور به ثبت رسیده است و بیش از ۶۰ درصد از این سفرها را سفرهای نوروزی بین استانی تشکیل می‌دهد.

هادیان‌فر افزود: آمارها حاکی از آن است که بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان از ناوگان عمومی کشور استفاده کردند که بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این میزان از طریق ناوگان جاده‌ای و اتوبوس‌ها جابه‌جا شده‌اند. همچنین تلاش شد تا عرضه بلیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بدون مشکل و با رعایت عدالت انجام شود.

مشهد اولین مقصد سفرهای ریلی

وی ضمن اشاره به میزان استفاده از قطار توسط مسافران نوروزی اظهار کرد: ۹۹۴ هزار نفر از هموطنان برای سفرهای نوروزی از قطار استفاده کردند که شهر مشهد اولین مقصد بوده است.

استقبال مردم از اتوبوس و شناورهای دریایی برای سفرهای نوروزی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استفاده از اتوبوس در ایام نوروز بیشتر از دیگر روش‌های حمل و نقل بود، خاطر نشان کرد: پس از اتوبوس، بیشترین تمایل استفاده از شناورهای دریایی بوده و بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شناورها برای سفر یا به صورت تفریحی استفاده کرده‌اند.

افزایش ۲۷ درصدی سفرهای هوایی در نوروز ۱۴۰۳

هادیان فر گفت: بیش از یک میلیون و ۳۸۷ هزار نشست و برخاست هوایی در ۵۶ فرودگاه کشور ثبت شده و بیش از ۳۸۰ هزار مسافر نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) جابه‌جا شدند. بنابراین میزان استفاده از ناوگان هوایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان افزود: سفرها در چهار روز گذشته نسبت به اوایل فروردین ماه ۱۵ درصد افزایش یافته و شرایط جوی و شروع ماه مبارک رمضان موجب شده بود که سفرهای اوایل فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش یابد.

منبع: ایسنا

کد خبر 740107

دیگر خبرها

  • شمار اتوبوس‌های کلانشهر کرج افزایش پیدا می‌کند
  • جابه‌جایی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا نهم فروردین
  • جابجایی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا نهم فروردین
  • ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل ونقل عمومی
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • اجرای طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در کردستان
  • ۲۰۴ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان به سفرهای نوروزی رفتند
  • جابجایی ۶/۵ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده