Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ فرمانده مهندسی ۴۲ قدر گفت: تجربیات دفاع مقدس اندوخته ارزشمند قوای مسلح است که در مقاطع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

حسین قربانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک ، با اشاره به اهمیت جایگاه پاسداران اظهار داشت: پاسداران در انجام رسالت خود به امام حسین(ع) اقتدا کرده‌اند و افتخار ما این بوده که سالروز تولد امام حسین(ع) به نام روز پاسدار نام‌گذاری شده است و همواره باید سیدالشهدا را در شیوه زندگی و شهادت به عنوان الگوی خود برگزینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گروه مهندسی 42 قدر اواخر سال 1363 طی حکم فرمانده وقت سپاه «محسن رضایی» ابلاغ شد و سه لشگر مهندسی و دو گروه تیپ مهندسی بنا به ضرورت و نیازمندی‌های جنگ تشکیل که یکی از آنها لشگر مهندسی 42 قدر نام‌گذاری شد، لشگر 42 قدر در دوران دفاع مقدس حداقل با بیش از 12 گردان در چند حوزه شروع به کار کرد.

فرمانده مهندسی 42 قدر تصریح کرد: حوزه نخست عملیات‌های آبی و خاکی بود، احداث راه‌های مواصلاتی، احداث پنل بالگردی، احداث خاکریز، احداث راه‌های عملیاتی، احداث سنگرهای مختلف در جزایر جنوبی، احداث خشکی برای افرادی که در جزیره استقرار داشتند و احداث چندین بیمارستان و چندین پروژه دیگر در مولفه‌های متفاوت انجام می‌شد.

قربانی بیان کرد: در زمان جنگ سه گردان عملیاتی آبی و خاکی و یک گردان تخریب و بازگشایی راه و گردان پل فعالیت داشت که با استفاده از تجهیزات مخصوص خود برای تسهیل رفت و آمد راه‌های صعب‌العبور گردان و استحکامات جهت احداث سنگر و بیمارستان‌های متفاوت در دوران دفاع مقدس نقش داشتند.

ماجرای مقاومت ستودنی دختران و زنان دزفولی در دوران دفاع مقدس/‌‌دزفول یک لشکر را پشتیبانی کرد ماجرای مشت شهید همت به اکبر گنجی در دوران دفاع مقدس میزگرد «هوانیروز» در تسنیم|از شاهکار خلبانان ایرانی تا شاگردهای ناخلف آمریکایی/ روز اول دفاع مقدس «بکاو و بکش» راه انداختیم

وی ادامه داد: در زمان جنگ از اواخر سال 1363 تا 1367 که جنگ به اتمام برسد بیش از 220 فعالیت عمده در مولفه‌های متفاوت انجام شده است که در پیشینه رزم گروه مهندسی 42 قدر واقع در خانه‌سازی قنات ثبت و ضبط شده است.

فرمانده مهندسی 42 قدر عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس که منتهی می‌شود به اواخر جنگ، در شهر خرمشهر پلی ساختیم که ثبت و ضبط شده است.

 قربانی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی بخشی از زیرسازی و محوطه سازی در شهرک گردو بر عهده گروه مهندسی 42 قدر بوده است و هر نهاد و سازمانی در هر نقطه که نیاز به ظرفیت گروه مهندسی 42 قدر داشته است ما دریغ نکرده‌ایم.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس گروه مهندسی 42 قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد

رئیس جمهور گفت: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، بهژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

کد خبر 747090

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی