Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: با توجه به سازگاری گیاه کاملینا در زمین و آب‌های کشاورزی شهرستان جوین زمینه مساعد برای کشت این محصول وجود دارد.

 او با اشاره به اهمیت دانه‌های روغنی در بین محصولات زراعی، افزود: کشت گیاه کاملینا به‌عنوان یک دانه روغنی از چند سال گذشته در کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به برخی ویژگی‌های این دانه روغنی ادامه داد: گیاه کاملینا کم آب‌طلب و نسبت به تنش‌های محیطی و سرما مقاوم است و فصل کاشت آن در فصل پاییز و برداشت محصول در انتهای فصل بهار است.

قارزی بیان کرد: متوسط عملکرد این دانه روغنی ۲ تن در هکتار است که کشت آن برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد.

کاملینا یک دانه روغنی از خانواده براسیکاسه با نام علمی کاملینا ولگاریت است که روغن با کیفیت مطلوب از آن حاصل می‌شود و سرشار از امگا سه و ۹ است. انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانه روغنی کشت گیاهان دارویی جهاد کشاورزی دانه روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، نمایشگاه گل و گیاه ۵ استان کشور در بیرجند خراسان جنوبی، گشایش یافت.

در این نمایشگاه، شرکت کنندگان از استان‌های خراسان جنوبی، شمالی؛ رضوی، مازندران و اراک، گل، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

نمایشگاهی از رنگ ها و عطرهای بی نظیر گل های طبیعی که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و توان استانهای کشور در تولیدات گل طبیعی را به نمایش می گذارد.

                                                                            کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است