Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بخشی از سیستم حمل و نقل کشور دچار فرسودگی شده و باید با توجه به مطالبات کنونی به بازسازی جدی این سیستم در کشور با همه ظرفیت و توان کمک کنیم.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای ترافیک کشور که به ریاست وی در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌ها با محوریت تقویت حمل و نقل عمومی کشور و ضرورت بازسازی و نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری در شرایط کرونا برگزار شد، اظهار کرد: طبق آخرین گزارش‌ها ناوگان درون شهری کشور نیاز به بازسازی ۷۰ درصدی دارد و این مهم باید در برنامه ریزی‌های دقیق کوتاه مدت و میان مدت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی در کوتاه مدت اقدامات خوبی از سوی مجموعه دولت و شهرداری‌ها برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شاهد هستیم و در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده هم تقویت سیستم حمل و نقل به صورت ویژه دیده شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: شیوع گسترده کرونا نشان داد که سیستم‌های حمل و نقل چه میزان واجد اهمیت است و امروز نیازمند نگاه جدید و به قولی باز مهندسی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

جمالی‌نژاد افزود: در کوتاه مدت حمایت از رانندگان و ارائه وام و تسهیلات و بسته‌های معیشتی برای ناوبران عزیز تاکسیرانی و اتوبوسرانی باید پیگیری و عملیاتی شود و در راستای شادابی و تحرک ناوگان فعلی و حفظ شرایط موجود نیز یارانه بلیط در راستای کسری درآمد شهرداری‌ها و اعتبار لازم از ردیف تبصره ۱۸ جهت اورهال (بازآماد) کردن واگن‌ها و راه اندازی مجدد ناوگان متوقفی انجام شود.

وی گفت: امروز ۱۱۲ واگن تهران خارج از چرخه بهره برداری است و برای این موضوع باید با استفاده از تسهیلات ممکن تلاش کنیم این واگن‌ها را در مدار فعالیت مجدد قرار دهیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در حوزه اتوبوسرانی درون شهری هم حدود ۵۰ درصد ناوگان خارج از چرخه و غیر قابل بهره برداری است که برای این هم برنامه بازسازی در نظر گرفته‌ایم.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: پایانه‌های مسافربری از جمله مکان‌هایی است که در نظر داریم نظارت بر آن‌ها را با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو چندان و تقویت کنیم در این خصوص به استانداری‌ها تاکید شده که پایانه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر جدی داده شود و در صورت تکرار با نظارت شهرداری جریمه و مجازات می‌شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 457648

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری حقوق شهروندی شهرداری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل و نقل عمومی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای نوسازی بافت های فرسوده در کشور از سوی وزیر راه وشهرسازی در تمامی بخش ها و محلات هدف تاکید شده است گفت:  در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تأکید دارد، تصریح کرد: طبق هدف گذاری های صورت گرفته امسال   حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است افزود:  در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

آیینی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند نقش موثری در نوسازی بافت های فرسوده داشته باشند افزود:  استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی