Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی گفت: در جلسه ای با سازمان حمایت قیمت شیرخام ۴۱۵۰ تومان تعیین و بر اساس این قیمت ۱۰ قلم محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری دولتی حداکثر با ۳ درصد سود تعیین قیمت شدند اما متاسفانه نتایج جلسه کارشناسی نادیده گرفته شد و با تغییر قیمت شیرخام به ۴۵۰۰ تومان قیمت لبنیات ثابت ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمدرضا بنی طبا در گفت و گو  با ایسنا با اشاره به جلسه مورخ ۲۸ آبان ماه در سازمان حمایت که به موضوع اصلاح قیمت شیرخام و محصولات لبنی اختصاص داشت، گفت: در این جلسه قیمت شیرخام ۴۱۵۰ تومان تعیین شد و بر اساس این قیمت ۱۰ قلم محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری دولتی، حداکثر با ۳ درصد سود تعیین قیمت شدند.

وی ادامه داد: در واقع صنایع لبنی با توجه به شرایط اقتصادی مردم به خصوص دهک های محروم، حداکثر همراهی را انجام داده و از سودحداقلی ۱۱ درصد پیش بینی شده قانونی چشم پوشیدند اما متاسفانه نتایج جلسه کارشناسی نادیده گرفته شد و قیمت شیرخام با ۸ درصد افزایش یعنی ۳۵۰ تومان بیش از قیمت توافق شده، به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافت بدون اینکه تاثیر حداقل ۶ درصدی قیمت شیرخام بر محصولات لبنی اعمال شود.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی اضافه کرد: در واقع قیمت اعلامی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت به معنی عرضه کالاهای لبنی با ضرر ۳ درصدی در بازار است.

بنی طبا تصریح کرد: نتیجه این تصمیم نادرست علاوه بر از بین رفتن اعتماد میان نهادهای دولتی و بخش خصوصی و اعتبار زدایی از جلسات کارشناسی، اعمال فشار شدید بر کارخانه ها به خصوص واحدهای کوچک است که تنوع محصول نداشته و عموما همین کالاهای مشمول قیمت گذاری دولتی را تولید و عرضه می کنند. تداوم این شرایط به این معنی است که به دلیل ضررده شدن محصولات، خطوط تعطیل شده و کارگران بیکار شوند.

وی در پایان با بیان اینکه  درخواست داریم که حداقل ۶ درصد به ۱۰ قلم محصولات مشمول قیمت گذاری دولتی اضافه شود، گفت:از مسئولان خواهش داریم که برای اصلاح تصمیم اخیر اقدامات لازم را انجام دهند و اجازه ندهند که سفره خانوارهای ایرانی علاوه بر تحمل گرانی شاهد کمبود کالا هم باشد.

به گزارش ایسنا انجمن صنایع فرآورده های لبنی در نامه ای به دبیر ستاد تنظیم بازار قیمت محصولات لبنی بر پایه شیرخام ۴۵۰۰ تومانی را اعلام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شیرخام لبنيات مشمول قیمت گذاری دولتی محصولات لبنی سازمان حمایت قیمت شیرخام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت

روح اله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۳۳۰۰ ساعت پوشش پزشکی مسابقات ورزشی انجام شد که ۲۵۵۰ ساعت ویژه آقایان و ۷۵۰ ساعت برای بانوان بود.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان مرکزی
با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته گفت: سال ۱۴۰۱ شمار ورزشکاران سازمان یافته این استان ۷۹ هزار و۲۷۶ نفر بود که پایان سال گذشته به ۹۰ هزار و ۳۹۹ نفر افزایش یافت.

سهرابی گفت: در بخش خدمات درمانی، ۵۰۰ ورزشکار مصدوم (۱۰۰ خانم و ۴۰۰ آقا) به هیأت مراجعه و اسناد درمانی آنها جهت پرداخت هزینه درمان به فدراسیون ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۳۷۲۶ جلسه فیزیوتراپی (۳۱۳۲ جلسه برای آقایان و ۵۹۴ جلسه بانوان) برگزار شد، گفت: در کمیته آموزش ۵۸ مورد کارگاه آموزشی ،۵ دوره مدون کشوری شامل ماساژ ورزشی برای ۳۲ نفر، تیپینگ ۱۹ نفر، امدادگری ورزشی ۲۸ نفر، آب درمانی ۵۴ نفر و بازآموزی ماساژ برای ۱۷ نفر برگزار شد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان مرکزی بیان کرد: در بخش کمیته روانشناسی ۳۷ مورد کارگاه روانشناسی و ۸۰ مورد مشاوره انجام گرفته است.

سهرابی عنوان کرد: سال گذشته در کمیته نظارت بر سلامت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی ۳۶۰ مورد بازرسی انجام شد و از ۶۰ باشگاه ورزشی برتر استان مرکزی در زمینه افزایش تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته با حضور موسسین باشگاه‌ها تقدیر شد.

وی گفت: همچنین در کمیته تغذیه، ۶ مورد کارگاه برای شهرستان‌های تابعه و باشگاه‌های ورزشی و ۱۰۴ مورد مشاوره تغذیه ارائه شد همچنین ۸ کارگاه انجام حرکات اصلاحی برای شهرستان‌های تابعه و باشگاه‌های ورزشی استان مرکزی برگزار شد.

کد خبر 6086915

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات