Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@11:22:43 GMT

اسامی نامزدهای بخش نقد ادبی جایزه جلال آل احمد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۴۰۸۵

اسامی نامزدهای بخش نقد ادبی جایزه جلال آل احمد

نامزدهای بخش «نقد ادبی» سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد از سوی داوران این رویداد معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسامی پنج کتاب راه‌یافته به مرحله نهایی بخش «نقد ادبی» سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد از سوی داوران این بخش معرفی شدند.

براساس اعلام دبیرخانه سیزدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد، داوران بخش «نقد ادبی»، اسامی پنج نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام کردند:

«اسطوره‌کاوی عشق در فرهنگ ایرانی» اثر بهمن نامور مطلق، انتشارات سخن‌
«تاریخ بدن در ادبیات» اثر سید مهدی زرقانی (با همکاری: زهرا آقابابایی خوزانی، امید ایزانلو، فاطمه جهانپور، حمید خادمی، محسن شرفایی و فرزانه فرخ‌فر)، انتشارات سخن
«حماسه مسیب نامه (پیش‌درآمد ابومسلم‌نامه، روایت بزرگ آسیای میانه)» تصحیح و تحقیق از میلاد جعفرپور، انتشارات دکتر محمود افشار با همکاری انتشارات سخن
«روایت شناسی درام (نگاهی روایت‌شناسانه به ادبیات نمایشی ایران)» اثر پرستو محبی، نشر جام زرین
«فلسفه «داستان» داستان» اثر احمد شاکری، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

این آثار به داوری حمیدرضا شعیری، محمدرضا سنگری و کامران پارسی‌نژاد به مرحله نهایی سیزدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد راه پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال‌آل احمد در چهار گروه «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «نقد ادبی» و «مستندنگاری» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ادبی جلال آل احمد سیزدهمین دوره نقد ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب توسط معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فروردین ۱۴۰۳ به مراکز فرهنگی هنری این نهاد در ۳۱ استان کشور ارسال شد.

درس‌نامه فهم زبان قرآن (جلد اول و دوم) از انتشارات گنج معرفت، قصه‌های قشنگ قدیمی (۶ قصه از گلستان سعدی)، همراه با معصومین (۱۰ قصه از امام رضا) و همراه با معصومین (۱۰ قصه از امام سجاد) همگی از انتشارات قدیانی و لینالونا، یاد یار و دیار (خاطرات تلخ و شیرین جابربن‌عبدا… انصاری) هر دو از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی از جمله کتاب‌هایی است که به مراکز کانون سراسر کشور ارسال شده است.

همچنین «شیرین بیان، مجموعه همیشه بهار، آرش کمانگیر، پاورقی جلد ۱ تا ۵ و تمشک‌های شیرین، جنگل پشت پنجره، خاطرات چهل تیکه، زال، ضحاک، قند و نبات، کتابم با سواد است، گردآفرید، من خیالم تخت است، هفت‌خوان رستم، بازی بازی نوازش، بهار از کوچ برگشت، پنج و ده دقیقه، در گلوی ساعت شنی، شیشه‌ی عطر خدا، کسی ساز باران نمی‌زد» همه از انتشارات کانون از دیگر کتاب‌ها و نشریه‌هایی به شمار می‌رود که در مراکز فرهنگی هنری کانون تقسیم شده است.

سال ۱۴۰۲ نیز کانون بیش از ۳ میلیون جلد کتاب از انتشارات خود و سایر ناشران کودک به تمامی مراکز فرهنگی هنری در استان‌ها ارسال کرد و این روند به صورت پی‌درپی دنبال دارد.

کد خبر 6078983 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • ارسال بیش از ۶۶ هزار کتاب به مراکز کانون در کشور
  • نشست داوری نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر برگزار شد
  • مجموعه شعر جدید ‌مجید زمانی‌اصل منتشر شد
  • «ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد
  • چشم هند به «ببعی» روشن می‌شود
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • با عشق، تقدیم به خنده‌های تو! | خانه‌ای که جلال‌ آل‌احمد در غیاب همسرش ساخت
  • نامزدهای بخش مستندنگاری اعلام شد
  • نامزدهای بخش مستمر جشنواره پژواک اعلام شد