Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع خبری سوریه از حمله هوایی رژیم ‌صهیونیستی به قنیطره در جنوب این کشور خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) جنوب استان قنیطره (جنوب سوریه) را هدف قرار دادند.
بنا بر این گزارش، حمله هوایی صهیونیست‌ها به جنوب دمشق از سمت جولان اشغالی صورت پذیرفته و صرفا خسارت‌های مادی به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله رژیم صهیونیستی
تلویزیون الجزیره اعلام کرد سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه با حمله رژیم صهیونیستی به منطقه ای در حومه دمشق مقابله کرد.
به گزارش رویترز،رژیم صهیونیستی منطقه «جبل المانع» در نزدیک روستای «رویحینه» در جنوب قنیطره را هدف قرار داد.
این در حالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد، سامانه دفاع هوایی با حمله رژیم صهیونیستی به منطقه ای در اطراف «جبل المانع» در حومه دمشق مقابله کرد.
شبکه تلویزیونی المیادین نیز در خبری به نقل از منبعی نظامی در سوریه اعلام کرد، در ساعت 23 و 50 دقیقه سه شنبه، دشمن صهیونیستی در حمله‌ای هوایی منطقه‌ای در جنوب دمشق را هدف قرار داد.
این منبع افزود: این حمله از طرف بلندی‌های اشغالی جولان آغاز شد و خسارات مادی بر جای گذاشت.

رژیم صهیونیستی بخشی از حریم هوایی فلسطین اشغالی را بست
یک روزنامه صهیونیستی خبر داد که پس از گزارش حمله به استان دمشق، رژیم صهیونیستی بخشی از حریم هوایی فلسطین اشغالی را در جولان اشغالی بسته است.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که رژیم صهیونیستی بخشی از حریم هوایی خود را بسته است.
این گزارش پس از آن است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که شامگاه روز گذشته، پدافند هوایی این کشور با اهداف متخاصمی در حریم هوایی استان دمشق و قنیطره مقابله کرده است.
علی‌رغم آنکه سانا اعلام کرد عامل این حمله رژیم صهیونیستی بوده؛ اما تل‌آویو هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.
به گزارش پایگاه خبری «دنیا الوطن»، یدیعوت آحارانوت در این خصوص خبر داد که تل‌آویو دستور داده است پس از حوادث شامگاه روز گذشته، حریم هوایی فلسطین اشغالی در جولان بسته شود.
یدیعوت آحارانوت نیز همچون دیگر رسانه‌های صهیونیستی، حمله تل‌آویو به استان دمشق را تأیید نکرد و نوشت، منطقه شرقی رود اردن برای پروازهای با ارتفاع 5000 پا بسته شده است.
سانا در گزارش خود نوشته بود که حمله یادشده به دمشق، تلفات جانی به همراه نداشته و تنها خسارت مادی بر جای گذاشته است.

ادامه جنایات نیرو‌های قسد در الحسکه
شبه نظامیان قسد با حمایت آمریکا همچنان به جنایت‌های خود در الحسکه ادامه می‌دهند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، یکی از نیرو‌های قسد (نیرو‌های سوریه دموکراتیک تحت حمایت آمریکا) در شهر الشدادی در حومه الحسکه به دست افراد ناشناس کشته شد. این حادثه زمانی رخ داد که افراد ناشناس به پست بازرسی قسد در الشدادی حمله کردند. پس از این هجوم، نیرو‌های قسد به گشت زنی، بازرسی خودرو‌ها و جستجوی خانه به خانه در شهر پرداختند.
الاخباریه در ادامه گزارش داد: شبه نظامیان قسد همچنان در شهر‌ها و روستا‌های تحت سیطره خود مرتکب جرم و جنایت می‌شوند. آن‌ها در آخرین اقدام خود چند شهروند سوری را در تل نصر و تل جمعه در حومه الحسکه ربودند. اردوگاه آوارگان الهول نیز از حملات قسد در امان نمانده است. در این اردوگاه که بیشتر ساکنان آن زن و کودک هستند، اوضاع انسانی و بهداشتی هم مناسب نیست. اردوگاه الرکبان در نزدیکی التنف تحت سیطره آمریکا هم چنین وضعیتی دارد.

کمین خونین علیه عناصر وابسته به ترکیه در سوریه
عناصر وابسته به ترکیه در 24 ساعت گذشته هدف سه انفجار و یک کمین خونین قرار گرفته و دهها تن کشته و زخمی شده‌اند.
یک انفجار در شهر الباب، انفجاری دیگر در شهر عفرین و انفجار یک پل در بزرگراه »ام-4» در استان ادلب و کمین موفق عناصر کُرد سوریه در شمال رقه، سهم تروریست‌های وابسته به ترکیه در 24 ساعت گذشته در شمال سوریه بود.
بعد از ظهر روز گذشته (سه شنبه) یک خودروی بمب‌‌گذاری شده در شهر الباب در شرق استان حلب که تحت کنترل نیروهای همسو با ترکیه است، منفجر شد و پنج کشته و 19 زخمی بر جای گذاشت.
از زمان اشغال شهر الباب از سوی ترکیه و عناصر همسو با این کشور در بهمن 1395، این شهر بارها شاهد انفجار خودرو و موتورسیکلت‌های بمب‌گذاری شده بوده است که آخرین آن در 15 مهر گذشته 14 کشته و 50 زخمی بر جا گذاشت.
اما انفجار دوم در شهر عفرین و ساعاتی پس از انفجار الباب رخ داد. این شهر نیز در اشغال عناصر همسو با ترکیه است. به گفته منابع محلی، خودروی بمب‌گذاری شده در بازار «الهال» در نزدیکی یک منطقه صنعتی منفجر شد و سه کشته و 16 زخمی بر جا گذاشت. شهر عفرین نیز در پی عملیات «شاخه زیتون» ترکیه پس از دو ماه و چهار روز درگیری در اسفند سال 1396 به دست عناصر همسو با آنکارا افتاد.
انفجار سوم نیز بامداد امروز (چهارشنبه) در حومه استان ادلب و در محل حضور عناصر وابسته به ترکیه رخ داد که هنوز از آمار تلفات، خبری در دست نیست. منابع محلی گفته‌اند که افراد ناشناس پل «محمبل» در نزدیکی «جسر الشغور» معروف به پل چوبی را منفجر کرده و توانستند گذرگاه «ام-4» را مسدود کنند. در همین حال نیروهای ارتش ترکیه نیز اعلام آماده‌باش داده و در طول این بزرگراه در غرب استان ادلب مستقر شده‌اند.
اما از سوی دیگر شبه‌نظامیان کرد سوریه در شمال استان رقه و در نزدیکی شهرک «عین عیسی» توانستند در یک کمین موفق، 21 تن از عناصر ارتش آزاد (همسو با ترکیه) را از پا در آورند. به نوشته وبسایت دیدبان حقوق بشر سوریه، عناصر ارتش آزاد در یک میدان مین نیروهای کُرد گرفتار شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد کشته شدگان افزایش یابد.
به گفته منابع کُرد، عناصر وابسته به ترکیه شب گذشته وارد روستای «معلق» شده و بدون مقاومت توانستند کنترل روستا را در دست بگیرند، غافل از اینکه در کمین شبه‌نظامیان کرد قرار دارند.
سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) نیز گفته است که درگیری‌های شدیدی در اطراف شهرک «عین عیسی» رخ داده و به گفته دیدبان سوریه نیز پس از این کمین، پهپادهای ترکیه شروع به پرواز در منطقه و بمباران برخی مواضع نیروهای کرد کردند.
ارتش ترکیه روز دوشنبه و سه‌شنبه با وارد کردن تجهیزات نظامی و تانک و سلاح بسیار، اقدام به برپایی پنج مقر به اصطلاح‌ دیده‌بانی در منطقه «جبل الزاویه» در ادلب کرد. صبح روز دوشنبه پنج کاروان نظامی با عبور از گذرگاه «لوسین» تعداد زیادی تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مراکز دیده‌بانی «دیر سنبل»، «الرویحه»، «قوقفین احسم» و «بلیون» در جبل الزاویه کردند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه عناصر وابسته به ترکیه حمله رژیم صهیونیستی حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ شهید در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان شفا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک خانه مسکونی در اطراف بیمارستان شفا در غزه دست‌کم ۳۰ فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک بودند، به شهادت رسیدند.

این خبر در حالی است که یک منبع نزدیک به مقاومت فلسطین به المیادین گفت که درگیری شدیدی بین مقاومت و ارتش اشغالگر در مجاورت مجتمع پزشکی شفا جریان دارد.

به گفته این منبع، درگیری ها در جنوب و جنوب شرقی بیمارستان شفا شدت بیشتری دارد و هر شیء متحرکی هدف تیراندازی بالگردها و آتش توپخانه رژیم صهیونیستی قرار می ‌گیرد.

رزمندگان مقاومت نیز مرکز تجمع نظامیان صهیونیست و تجهیزات آنها را در اطراف بیمارستان شفا هدف حمله خمپاره‌ای و موشک ‌های هدایت شونده قرار دادند.

کد خبر 6062819

دیگر خبرها

  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله جنگنده‌های صهیونیست به شرق لبنان
  • حملات هوایی آمریکا به چند منطقه درشرق سوریه چند شهید و زخمی بر جا گذشت
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه هوایی «میرون» و پادگان «برانیت»
  • ۳۰ شهید در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان شفا
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه
  • حمله به شرق سوریه ۵ زخمی برجای گذاشت +فیلم
  • حمله هوایی آمریکا به دیرالزور/ ۲۰ نفر زخمی شدند