Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:44:13 GMT

روش‌های ایمن پایدارسازی گود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۴۳۱۱

روش‌های ایمن پایدارسازی گود

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با توجه به قیمت بالای زمین، نیاز به تأمین پارکینگ و … نیاز به پایدارسازی گودها روز به روز بیشتر می‌شود. روش‌های پایدارسازی گودها به طور کلی به صورت زیر است که در ادامه شرح داده می‌شوند:

۱) میخکوبی یا نیلینگ (Nailing)

۲) مهارگذاری یا انکراژ (Anchorage)

۳) ساخت از بالا به پایین یا تاپ دان (Top & Down Construction)

۴) مهار متقابل یا استرات (Strut)

۵) دیوار برلنی ( Berlin Wall)

۶) سازه نگهبان خرپایی (Truss Retaining Structure)

۷) دیوار دیافراگمی ( Diaphragm Pile Wall)

۸) سپرکوبی ( Sheet Pile)

۹) خاک مسلح یا ژئوسنتتیک ( Geosynthetict)

۱) میخکوبی، نیلینگ

میخ کوبی دیواره‌ها به معنای مسلح کردن خاک به وسیله قرار دادن میلگرد در داخل خاک می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلگردها داخل گمانه‌هایی که در دیواره خاکی حفاری می‌شود، قرار می‌گیرند و به منظور جلوگیری از خوردگی میلگردها و انتقال مناسب‌تر نیروها بین خاک و میلگرد توسط دوغاب سیمان پر می‌شوند.

۲) مهارگذاری، انکراژ

اصول روش مهارگذاری با روش میخکوبی مشابهت دارد و تفاوت عمده در اعمال نیروی پس تنیدگی می‌باشد.

طراحی و اجرای پایدارسازی گود به روش مهارگذاری (انکراژ) – شرکت ایستاسازه

۳) ساخت بالا به پایین، تاپ دان

در روش ساخت بالا به پایین سازه اصلی از بالا به پایین اجرا و همزمان با گودبرداری انجام می‌گردد.

۴) مهار متقابل، استرات

در این روش از اعضای فشاری جهت انتقال نیروی فشار خاک استفاده می‌گردد. اجزای تشکیل دهنده این سیستم به طور کلی شامل دیوار، اعضای فشاری و اعضای واسط بین دیوار و اعضای فشاری می‌باشد.

اجرای پایدارسازی گود به روش مهارمتقابل (استرات) – توسط مدیران شرکت ایستاسازه

۵) دیوار برلنی

یکی از روش‌های پایدارسازی گودها روش دیوار برلنی می‌باشد. در این روش با استفاده از ترکیبی از شمع‌های بتنی یا فولادی و رویه بتنی (شاتکریت) پایدارسازی گود انجام می‌گردد.

۶) سازه نگهبان خرپایی

در روش اجرای سازه نگهبان خرپایی که یکی از روش‌های پایدارسازی گودهای نیمه عمیق است، فشار خاک وارد بر دیواره گود از طریق اعضای افقی و مورب به کف گود منتقل می‌گردد.

اعضای قائم می‌تواند به صورت فلزی یا بتنی باشند. اعضای افقی و مورب خرپا معمولاً به صورت فلزی ساخته می‌شوند.

۷) دیوار دیافراگمی

یکی از روش‌های پایدارسازی گودهای عمیق دیوار دیافراگمی می‌باشد. در این روش جهت حفاظت از ریزش دیواره گود، دیواره‌ای بتنی اجرا می‌گردد.

۸) سپرکوبی

روش سپرکوبی با استفاده از کوبش اعضای بتنی یا فلزی در دیواره گود انجام می‌گردد و به دلیل عدم نیاز به گیرش بتن، در زمان اجرای پروژه صرفه جویی می‌گردد.

۹) خاک مسلح

به محصولاتی که مشکلات خاک‌های مسئله دار را برطرف می‌کنند خاک مسلح اطلاق می‌گردد. ژئوتکستایل، ژئوگرید، ژئوممبران، ژئونت، جی سی ال یا ژئوسنتتیک کلی لاینر، ژئوفوم، ژئوسل و ژئوکامپوزیت بعضی از انواع ژئوسنتتیک ها می‌باشند.

شرکت ایستاسازه
با تکیه بر دانش فنی و سوابق مدیران خود در مهندسی و ساخت پروژه‌های عمرانی و با هدف توسعه و گسترش فناوری نوین و تکنیک‌های روز دنیا در زمینه مدیریت، طراحی، ساخت و اجرای پروژه‌های عمرانی شکل گرفته است.

این شرکتبا برخورداری از نیروهای جوان، مجرب، خلاق و نوآور، با تکیه بر تخصص و صداقت در کار و بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی درصدد ارائه خدمات مهندسی در گستره وسیعی از زمینه‌های مهندسی عمران می‌باشد.

دانش علمی و فنی در کنار تجربه‌ی اجرایی، مدیریتی و قراردادی، تیم فنی مهندسی “ایستاسازه” را به گروهی قابل اعتماد، جهت واگذاری کلیه مراحل برنامه ریزی، طراحی، اجرا و نیز مدیریت و نظارت راهبردی پروژه‌های عمرانی – ژئوتکنیکی تبدیل و انجام موفقیت‌آمیز بسیاری از پروژه‌های متنوع طرح و اجرای پایدارسازی و بهسازی خاک را تضمین نموده است.

شرکت ایستاسازه

با استفاده از تجهیزات نرم افزاری، سخت افزاری و ماشین آلات تخصصی مربوطه فعالیت خود را در زمینه خاص ژئوتکنیکی شامل مشاوره‌های تخصصی، ارائه راهکار مناسب جهت اصلاح مشکلات ژئوتکنیکی در پروژه‌های عمرانی، طراحی و اجرای سیستم‌های خاص پایدارسازی دیواره‌های خاکی و روش‌های نوین بهسازی خاکی به انجام می‌رساند.

این فعالیت‌ها شامل کلیه خدمات مطالعات و شناسایی‌های ژئوتکنیکی، نظارت تخصصی، ابزار دقیق و رفتارسنجی پروژه‌های ژئوتکنیکی، بهسازی لرزه‌ای ژئوتکنیکی سازه‌های موجود، طراحی و اجرای سیستم‌های پایدارسازی ترانشه ها و گودها: به روش‌های نیلینگ، انکراژ، ساخت از بالا به پایین یا تاپ دان، دیوار برلنی، استرات و سازه نگهبان، اجرای میکروپایل، روش‌های نوین حفاری و تزریق، دیوارهای خاک مسلح و ژئوسینتتیک ها، کنترل تراوش آب و زهکشی باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5080469

منبع: مهر

کلیدواژه: گودبرداری ساختمان سازی پارکینگ کسب و کار گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو واحدهای صنعتی صنعت خودروسازی تبلیغات سهام ساختمان سازی کسب و کارهای اینترنتی لاستیک سایت دیوار بانک ملت شبکه اجتماعی فولاد پروژه های عمرانی بالا به پایین سازه نگهبان خاک مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش‌های آبی در دیلم رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی صبح چهارشنبه در نشست با مدیرعامل آبفای استان بوشهر ضمن تقدیر از انجام اقدامات اساسی و مهم این شرکت در شهرستان دیلم اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و بحران کم آبی انتظار داریم تدابیری ویژه در خصوص این موضوع اندیشیده شود تا تنش‌های آبی در شهرستان دیلم کمتر و در آینده رفع شود.

وی گفت: برای اجرای پروژه نوسازی شبکه آبرسانی، فرمانداری از منابع شهرستانی و کمیته برنامه ریزی به‌صورت ویژه این موضوع را خواهد دید و بخش دیگری از این اعتبارات هم نیز توسط آبفا تأمین شود تا پروژه رفع فرسودگی خطوط انتقال آب نهایی و شروع به کار شود.

فرماندار دیلم با اشاره به اینکه شهرک صنوف آلاینده محل تمرکز کارگاه‌های فنی و تجاری است بیان داشت: مشکل لوله کشی و اتصال شبکه داخلی آبرسانی صنوف آلاینده با مشارکت این تعاونی و اداره آبفا بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست می‌توان به تاکید در تسریع روند اجرای پروژه مخزن ۲ هزار مترمکعبی امام حسن و پروژه خط انتقال آب مجتمع دیلم که به‌طول هفت کیلومتر است اشاره کرد.

کد خبر 6087485

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری