Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@23:45:45 GMT

علت افزایش قیمت مرغ چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۴۴۲۵

علت افزایش قیمت مرغ چیست؟

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام خانی معاون جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : به علت مشکلات پیش آمده در مهر ماه و نداشتن جوجه ریزی واحد‌های تولیدی قیمت جوجه یک روزه از ۲ هزار و ۹۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان کاهش یافت و به تبع آن واحد‌های تولید کننده جوجه یک روزه تولید خود را کاهش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : این وقفه تولید، به علت کمبود نهاده، اجبار مرغداران به تأمین نهاده به صورت آزاد و گران شدن واکسن و هزینه‌های تولید بود که با پیگیری‌های جهاد کشاورزی بخشی از مشکلات واحد‌های تولیدی حل شد و مجدداً این واحد‌های تولیدی تولید را از سر گرفتند.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: بعد از وقفه به وجود آمده، در مهر ماه ۲ میلیون، آبان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار و در روز‌های ابتدایی آذر ۴۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه به تناوب در اختیار مرغداران قرار گرفت.

خانی ادامه داد: مشکلات سامانه بازارگاه بر طرف شده و مرغداران می‌توانند برای خرید نهاده دولتی از طریق این سامانه اقدام کنند.

او با اشاره به افزایش قیمت مرغ در هفته جاری، گفت: افزایش قیمت با وارد شدن جوجه‌های تحویلی به تولید کنندگان که ۴۵ روز از آن گذشته متوقف می‌شود و طی هفته‌های آینده قیمت مرغ را کاهش خواهد داد.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به منظور تنظیم بازار، مرغ منجمد دولتی در ۵۰ واحد فروشگاهی در شهر کرمانشاه در حال عرضه است و سعی شده در هر محله ۲ واحد عرضه باشد تا نیاز مردم تأمین شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی جوجه ریزی نهاده دامی دام و طیور واحد های تولید جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید ۱۷ هزار تن انواع ارقام توت فرنگی در مازندران جایگاه دوم این استان سطح زیر کشت این محصول در کشور مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی، امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از مزارع توت فرنگی شهرستان سیمرغ، مازندران را یکی از قطب‌های اصلی تولید انواع محصولات کشاورزی بیان و عنوان کرد: این استان با دارای یک هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت توت فرنگی حدود ۱۷ هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی امسال برداشت داشته است.

وی افزود: با توجه به این میزان تولید مازندران رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشاورزان و باغداران در سال‌های اخیر علاوه بر عرضه این محصول در فصل بهار، کشت خارج فصل آن را در دستور کار دارند، گفت: سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی مازندران در رویکرد دولت مردمی سیزدهم، نگاه حمایتی به محصولاتی است که ارزش اقتصادی بالایی دارند و کشاورزی را در سبد اقتصاد دانش‌بنیان حفظ می‌کنند و ارتقا می‌دهند.

مؤمنی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی داریم بتوانیم توسعه کشت گلخانه‌ای توت فرنگی را در استان داشته باشیم، اظهار داشت: در این راستا سیاست‌های حمایتی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از سوی استانداری مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان در دستورکار قرار گرفت.

وی توسعه مکانیزاسیون و سیستم‌های نوین آبیاری و اصلاح سیستم‌های سنتی کشت در ارتقا عملکرد محصول توت فرنگی را مؤثر دانست و گفت: در این امر جهاد کشاورزی استان حمایت جدی می‌کند.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: بازار عرضه محصول توت فرنگی در صدد تدوین راهبردهایی هستیم که بتوانیم صادرات این محصول را دنبال کنیم و به بازار کشورهای منطقه اوراسیا و cis محصولات کشاورزی استان را عرضه کنیم.

کد خبر 747332

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • رکورد بی‌سابقه جوجه‌ریزی در مازندران
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد