Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@16:48:50 GMT

واشنگتن را بايد فاضلاب خواند نه مرداب

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۴۴۶۰

واشنگتن را بايد فاضلاب خواند نه مرداب

خبرگزاری آریا- فرماندار پیشین ایالت آرکانزاس در مخالفت با نامزد‌های مورد نظر جو بایدن در اظهاراتی عجیب گفت، انتصاب این افراد عادلانه نیست باید آن را یک فاضلاب بنامیم و این فاضلاب بالا می زند.
به گزارش خبرگزاری آریا، "مایک هوکابی"، فرماندار پیشین ایالت آرکانزاس، روز سه شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در ارتباط با نامزد‌های مورد نظر جو بایدن برای تصدی سمت‌های مهم در دولتش گفت: "انتصاب این افراد به معنای بازگشت به همان مردابی است که در گذشته در آن بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مرداب ارزش اکولوژیکی دارد و برای زمین خوب است برای همین عادلانه نیست که واشنگتن یک مرداب است. باید آن را یک فاضلاب بنامیم و این فاضلاب بالا می‌زند. "
مایک هوکابی همچنین در ارتباط با توازن قوا در آمریکا گفت: ایجاد تعادل برای مردم آمریکا یک امر مهم محسوب می‌شود و این که بگوییم شما ممکن است در انتخابات پیروز شوید، اما حمایت بیش از نیمی از جمعیت آمریکا را با خود ندارید و نبایدآن‌ها را نادیده بگیرید؛ بنابراین ما خواهیم فهمید که آیا مردم جورجیا به آمریکا برای داشتن این روند یا همان مانع کمک می‌کنند یا نه. "
فرماندار پیشین ایالت آرکانزاس درباره انتخابات اخیر آمریکا گفت: نتایج انتخابات سنا در ایالت جورجیا برای تضمین ایجاد دولتی که دیدگاه های مختلفی در آن وجود دارد، بسیار مهم است.
انتخابات دور دوم سنا در ایالت جورجیا در روز پنجم ماه ژانویه برگزار می‌شود، جایی که در آن اکثریت جمهوری خواه در سنا در معرض خطر قرار دارد. دموکرات‌ها دوباره کنترل مجلس نمایندگان این ایالت را به دست آوردند، حتی با آن که جمهوری خواهان کرسی‌هایی را در مجلس نمایندگان به دست آوردند و حتی یک نامزد فعلی آن‌ها نیز در رقابت خود شکست نخورد.
موازنه کنونی قدرت سنای از انتخابات این ماه نشأت می‌گیرد شامل 50 جمهوریخواه و 48 دموکرات است. این بدان معناست که دموکرات‌ها باید در هر دو انتخابات دور دوم ایالت جورجیا به پیروزی برسند. تا کرسی‌های سنا 50-50 شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، کامالا هریس معاون رئیس جمهور منتخب حق رأی خواهد داشت و با رأی دادن به حزبش سبب می‌شود حزبش اکثریت را به دست آورد.
در ایالت جورجیا که در آن بر اساس قانون اگر هیچ یک از نامزد‌ها نتوانند 50 درصد آراء را به دست آورند انتخابات به دور کشیده خواه شد، سناتور دیوید پردو با به دست آوردن 49/75 درصد آراء، نتوانست مانع از کشیده شدن انتخابات به دور دوم شود. جون اوسوف، رقیب دموکرات او، تقریبا 87 هزار رأی از او عقب است.
در رقابتی دیگر، سناتور کلی لوفلر تقریبا 26 درصد از آراء انتخابات ناظم پارلمانی را به دست آورد تا طی دو سال آخر جایگزین سناتور سابق حزب جمهوری خواه یعنی جانی ایساکسون شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واشنگتن فاضلاب ایالت جورجیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول‌پاشی برای مثلث نیابتی

مجلس نمایندگان آمریکا، کمک ده‌ها میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را به تصویب رساند. بسته کمک نظامی آمریکا به ارزش ۹۵ میلیارد دلار که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، شامل ۶۰.۸۴میلیارد دلار برای اوکراین، ۲۶.۳۸میلیارد دلار برای اسرائیل و کمتر از ۸میلیارد دلار برای تایوان می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود این لایحه به‌سرعت در مجلس سنای آمریکا نیز تصویب و متعاقبا با امضای فوری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اجرایی شود. بنیامین نتانیاهو از این اقدام کنگره تمجید کرده و آن را نماد مدنیت غرب دانسته است! گرچه در حمایت مطلق آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه از ابتدا نیز کمترین شبهه‌ای وجود نداشت، اما اقدام اخیر کنگره و حمایت کاخ سفید از آن، نقطه آشکارساز ائتلاف واشنگتن ــ تل‌آویو در این کشتار ناجوانمردانه و دهشتناک است.

اختلافات نمایشی کاخ سفید و رژیم صهیونیستی 

این اقدام کنگره، به‌وضوح نشان داد که آدرس‌ها و سیگنال‌هایی که در روز‌های اخیر از سوی کاخ سفید با هدف القای اختلاف میان نتانیاهو و بایدن مخابره شده، جملگی نمایشی و منبعث از یک بازی تاکتیکی از پیش طراحی شده است. حمایت مالی گسترده کنگره و کاخ سفید از جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر در نوار غزه یک پیام بیشتر ندارد و آن چراغ سبز آمریکا به صهیونیست‌ها جهت استمرار جنایات‌شان در غزه، خان یونس و رفح است. در چنین شرایطی تمییز دادن واشنگتن (بایدن) از تل‌آویو (نتانیاهو) نوعی خطای راهبردی و محاسباتی محض محسوب می‌شود.

آمریکا طی هفته‌های اخیر چندین اقدام در حمایت مطلق از نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و استمرار آن صورت داده که باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد. در ابتدا، واشنگتن قطعنامه مدنظر الجزایر جهت وقوع آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه را وتو کرد. در ادامه، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد با استفاده از حق وتوی خود، مانع از تحقق عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد شد و اکنون نیز شاهد تصویب لایحه جنگ‌طلبانه اخیر دوحزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا با هدف تقویت مواضع رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم! این اقدامات آشکار، قطعا باید مبنای اصلی قضاوت ما درخصوص جنگ غزه و رویکرد واشنگتن و تل‌آویو در قبال آن قرار گیرد. گرچه ممکن است بایدن در قبال رویکرد هزینه‌ساز نتانیاهو در جنگ غزه ملاحظاتی داشته باشد، اما این ملاحظات را هرگز به عرصه تصمیم‌سازی سیاست خارجی آمریکا تسری نمی‌دهد.

جرم مشترک بایدن و نتانیاهو 

در چنین شرایطی باید بایدن و نتانیاهو را یک روح قاتل در دو بدن قلمداد کرد. با توجه به اسناد و مدارک خدشه‌ناپذیر، مسجل است که هدایت میدانی جنگ غزه از ابتدا توسط سنتکام وپنتاگون صورت گرفته وحتی دربرخی مناطق، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در حکم مجری عملیات وارد میدان شده است. نکته تاسفبار این‌که رسانه‌های غربی، از آمریکا در کنار قطر و مصر به‌عنوان بازیگری واسطه‌گر در مذاکرات آتش‌بس غزه یاد می‌کنند، حال آن‌که بازیگر واسطه‌گر، قاعدتا نباید سهمی در ایجاد و استمرار نبرد ایفا کند! بر همین مبنا، دیگر جایی برای تفکیک ماهوی، راهبردی، استراتژیک، تاکتیکی و حتی رفتاری مقامات آمریکایی و صهیونیستی از یکدیگر باقی نخواهد ماند. قطعا بایدن و نتانیاهو بابت نسل‌کشی غزه، سخت‌ترین مجازات ممکن را متحمل خواهند شد

با فرسایشی شدن جنگ غزه از یک‌سو و نزدیک‌تر شدن به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، کاخ سفید قطعا در عرصه دیپلماسی عمومی تلاش خواهد کرد تا نشانه‌های تفاوت خود و صهیونیست‌ها را بیش از پیش به شهروندان آمریکایی و افکار عمومی دنیا مخابره کند. در مقابل این تصویرسازی هدفمند و دروغین، واقعیاتی وجود دارد که تکیه و رجوع به آنها نقش واشنگتن در مدیریت میدانی و فرامتنی جنگ غزه را آشکار می‌سازد.

چندی پیش نشریه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از مقامات رسمی این کشور گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره رهبران ارشد حماس و محل گروگان‌ها درغزه است واین اطلاعات را دراختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. به عبارت بهتر، درست در زمانی که دولت بایدن تلاش می‌کند خود را بازیگری جدا از نتانیاهو در معادله جنگ غزه تلقی کند، به‌صورت همزمان مشغول حمایت میدانی، اطلاعاتی و نظامی از تشدید نسل‌کشی در غزه و خان‌یونس است. این تناقض هدفمند، نشأت گرفته از تزویر ذاتی واشنگتن در نظام بین‌الملل بوده و در گذشته نیز مسبوق به سابقه است. اکنون نیز مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا و حمایت مطلق بایدن و کاخ سفید ازآن، جایی برای اثبات ادعای دروغین تفاوت رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر باقی نمی‌گذارد.

نقطه آشکارساز یک حقیقت 

هرچند از ابتدا مسجل بود که جنگ غزه، با هدایت و مدیریت میدانی و فرامتنی آمریکا صورت می‌گیرد، اما اقدام اخیر کنگره، دیگر تردیدی در این خصوص باقی نمی‌گذارد. مصوبه اخیر کنگره، معنای مشخصی دارد؛ این‌که آمریکا از ابتدای جنگ غزه تاکنون رسما در نسل‌کشی غزه مشارکت داشته و اکنون به علنی‌سازی وقیحانه آن پرداخته است. بدون شک واشنگتن از عواقب و تبعات همدستی با تل‌آویو در جنایت تمام‌عیاری که در غزه صورت می‌گیرد، رهایی نخواهد یافت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • تصاویر عجیب از بارش شدید تگرگ در آمریکا + ویدئو | اندازه هر دانه تگرگ را ببینید
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • بارش شدید تگرگ در آمریکا + فیلم
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • ۱۸ کشته و زخمی درپی تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا
  • (ویدئو) تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۲ نفر کشته و ۱۶ تن زخمی شدند
  • (ویدئو) تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا؛ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا با ۱۸ کشته و زخمی + فیلم
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند+ فیلم