Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-29@12:27:21 GMT

مشترکان پرمصرف آب جریمه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۴۵۰۶

مشترکان پرمصرف آب جریمه می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره محاسبه تعرفه آب‌ بهای مشترکان در فصول سرد سال گفت: محاسبه تعرفه آب‌ مشترکان بخش خانگی دارای 10 پله است که نرخ آب‌ بهای مشترکان با توجه به قرارگیری میزان مصرف هر مشترک در هر پله تعیین می‌شود.وی افزود: بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، شورای اقتصاد و وزارت نیرو برای هر پله، آب‌بهای مشخصی تعیین کرده‌اند که طبق آن مصرف آب مشترکان محاسبه می‌شود؛ به‌عنوان مثال اگر شهروندی تا 18 مترمکعب مصرف داشته باشد، آب‌بهای آن یک تعرفه دارد و اگر از 18 تا 25 مترمکعب مصرف داشته باشد، آب‌ بهای او با تعرفه‌ دیگری محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌ گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، اگر مشترکی بیش از حد مجاز آب مصرف کند، مشمول پرداخت جریمه می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تعرفه آب مصرف آب آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق بیمه کارگران در سال جاری چگونه محاسبه می‌شود؟

میزان حق بیمه سهم پرداختی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، نرخ بیمه کارگران مشمول قانون کار معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. ۷ درصد حق بیمه سهم کارگران است که کارفرما از حقوق و مزایای ماهانه کارگر کسر کرده بر روی آن ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را اضافه کرده و به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

طبق مصوبه شورای عالی کار در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان تعیین شد.

با توجه به اینکه حق بیمه تامین اجتماعی کارگران بر مبنای حداقل دستمزد محاسبه می‌شود، بنابراین میزان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر خواهد بود:

- حق بیمه پایه: ۷ درصد از حداقل دستمزد، معادل ۶۵۲ هزار و ۵۴۰ تومان

- حق بیمه بیکاری: ۱ درصد از حداقل دستمزد، معادل ۹۳ هزار و ۲۲۰ تومان

- حق بیمه حوادث ناشی از کار: ۲ درصد از حداقل دستمزد، معادل ۱۸۶ هزار و ۴۴۰ تومان

در مجموع، میزان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است که این میزان حق بیمه برای کارگران مشمول قانون کار است و ممکن است برای کارگران مشمول سایر قوانین متفاوت باشد.

همچنین، لازم به ذکر است که کارفرمایان موظف هستند علاوه بر پرداخت حق بیمه کارگران، بخشی از هزینه‌های بیمه تکمیلی درمان کارگران را نیز پرداخت کنند. این هزینه در سال ۱۴۰۳ برای هر نفر ماهانه ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در مجموع، هزینه‌های بیمه‌ای کارگران در سال ۱۴۰۳ برای هر نفر ماهانه ۱ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۶۸۰ تومان خواهد بود.

طبق ماده (۲۸) قانون تامین اجتماعی، مبلغ حق بیمه به میزان ۳۰ درصد مزد یا حقوق بیمه‌شدگان مشمول قانون کار است که از این میزان ۲۳ درصد (۲۰ درصد حق بیمه + سه درصد بیمه بیکاری) بر عهده کارفرما و هفت درصد بر عهده بیمه شده است (که علاوه بر میزان نرخ فوق الاشاره، سه درصد نیز به وسیله دولت تامین می‌شود).

طبق ماده (۳۶) قانون کارفرما مسئول پرداخت حق‌بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان بوده و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تامین اجتماعی تأدیه کند.

دیگر خبرها

  • حق بیمه کارگران در سال جاری چگونه محاسبه می‌شود؟
  • ایرنا: سکه یک ماهه پنج میلیون تومان گران‌تر شد!
  • سومین رکوردشکنی بهای جهانی طلا در یک ماه اخیر/ هر اونس ۲۲۱۲ دلار شد
  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز