Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@17:14:52 GMT

وزیر دفاع آلمان: بازرسی کشتی ترکیه کار درستی بود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۴۵۲۱

وزیر دفاع آلمان: بازرسی کشتی ترکیه کار درستی بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه بازرسی یک کشتی متعلق به ترکیه در آب‌های دریای مدیترانه را اقدامی کاملاً صحیح دانست.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، کارن‌باوئر گفت: «این مسئله بسیار مهم است که به طور شفاف بگوییم سربازان بوندسور (ارتش آلمان) کاملاً صحیح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها کاری را انجام دادند که در چارچوب مأموریت اروپایی "ایرینی" از آن‌ها خواسته شده است».

وزیر دفاع آلمان افزود: «با طرف ترکیه‌ای بحث‌هایی درخصوص یکی از مسائل اساسی این مأموریت اروپایی وجود دارد، اما بسیار مهم است که به روشنی بگویم اتهاماتی که علیه سربازان ما مطرح شده بی اساس هستند».

به‌دنبال تقابل کشتی جنگی آلمان با یک کشتی باری ترکیه مشکوک به حمل سلاح به مقصد لیبی، ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که مانع تفحص کامل از سوی نیروهای آلمانی شده است.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرده که نیروهای مستقر در ناوچه هامبورگ آلمان که در قالب ماموریت محوله ازسوی اتحادیه اروپا (آیرینی) به کشتی «روزالین» مشکوک شده و سپس خواستار تفحص این کشتی می‌شوند، اما با ممانعت خدمه کشی ترکیه ای و اعتراض آنها مواجه شده و مجبور به ترک این کشتی ‌شدند.

وزارت خارجه آلمان افزوده که در بازرسی صورت گرفته، هیچ مورد مشکوکی یافت نشد. منابع امنیتی ترکیه نیز گفتند که کشتی روزالین حاوی مواد غذایی و رنگ بوده و این کشتی آلمانی بود که قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

«حامد آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه با اعلام خبر فراخواندن سفرای آلمان و ایتالیا گفت: «عملیات آیرینی یک‌سویه است. این عملیات که هدف آن مجازات دولت قانونی لیبی است، تجهیزات ارسالی برای "ژنرال حفتر" را بازرسی نمی‌کند  و در اقدامات خودسرانه نقش دارد».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان ترکیه وزیر دفاع کشتی دفاع آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان در تماس فیدان:حمله به ایران پاسخ سخت‌تری دارد

وزیر خارجه کشورمان در تماس همتای ترکیه ای خود با اشاره به پایان عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: حمله جدید رژیم صهیونیستی پاسخ قوی‌تری خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های ترکیه اعلام کردند که هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

فیدان در این گفتگو با اشاره به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل اظهار داشت: نمی خواهیم تنش در منطقه افزایش یابد و امیدواریم که اقدامات منجر به افزایش تنش به پایان رسیده باشد.

امیرعبداللهیان نیز به همتای ترکیه ای خود گفت که عملیات علیه اسرائیل پایان یافته و اگر به ایران حمله ای صورت نگیرد، عملیات جدیدی انجام نخواهد گرفت.

وی یادآور شد که اگر حمله جدیدی علیه ایران صورت پذیرد، اینبار جواب ایران قویتر از گذشته خواهد بود.

فیدان پس از آن با دیوید کامرون همتای انگلیسی خود گفتگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • وزیر خارجه آلمان در راه تل‌آویو هست
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود
  • دیدار وزیر خارجه ترکیه با نمایندگان حماس در قطر
  • وزیر خارجه آلمان: اسرائیل در پاسخ احتمالی به ایران به قانون بین‌الملل پایبند باشد!
  • پیام هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر
  • اخذ دفاع و توضیح از ۱۵۳ مدیر مستنکف در اجرای قانون جوانی جمعیت
  • امیرعبداللهیان در تماس فیدان:حمله به ایران پاسخ سخت‌تری دارد
  • زلنسکی باز هم خواستار حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد
  • اظهارات عجیب و یاوه گویی وزیر دفاع انگلیس درباره توقیف کشتی اسرائیلی