Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی به معاون برنامه ریزی و اقتصادی این وزارت ماموریت داد تا نسبت به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، اقدام کند.

 

به گزارش پول نیوز ، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای خطاب به احمدعلی کیخا معاون برنامه ریزی و اقتصادی این وزارت، تصریح کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری رهبری در سال جهش تولید و در اجرای ماده ۶۱ الحاقی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و آیین نامه اجرایی تصویب نامه شماره ۱۴۹۳۸۳/ت۵۷۰۴۵ه مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ هیئت محترم دولت و با هدف تصمیم گیری و فراهم کردن زمینه حل و فصل سریع مسائل و مشکلات کسب و کارها و تسهیل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، بدین وسیله به جنابعالی ماموریت داده می شود نسبت به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این نامه، ترکیب کارگروه شامل معاون برنامه ریزی و اقتصادی (رئیس)، مدیرکل دفتر امور اقتصادی (دبیر)، معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی، مدیرعامل بانک کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی، نماینده اتاق ایران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها از سوی وزیر جهاد کشاورزی تعیین و تاکید شده است: بررسی و حل مشکلات واحدهای تولید و کسب و کار کشاورزی، اخذ تصمیم در خصوص رفع موانع خاص و مقطعی مخل تولید کشاورزی و ارائه راه حل کوتاه مدت، اخذ تصمیم و پیگیری در خصوص رفع موانع تامین مالی و جذب سرمایه در بخش کشاورزی، رفع موانع تکمیل و بهره برداری طرح های نیمه تمام بخش کشاورزی، رفع موانع مربوط به صدور مجوزها و پاسخ استعلام های صادره از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط، پیگیری در جهت رفع موانع قضایی و نظارتی کسب و کارهای کشاورزی، پیشنهاد اصلاح قوانین مقررات و ضوابط و رویه های مرتبط با تولید و خدمات در زمینه های تسهیل امور سرمایه گذاری، صادرات، واردات، امور گمرکی، بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای، محیط زیستی، منابع طبیعی و سایر امور مرتبط با بخش تولید کشاورزی به مراجع ذیصلاح از وظایف این کارگروه است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پول نیوز سرمایه گذاری جذب سرمایه کشاورزی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی رفع موانع تولید جهاد کشاورزی رئیس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: مساحت کل اراضی شهرستان سامان ۴۵هزار و ۴۵۲ هکتار است که از این میزان، ۴۵ پلاک به مساحت ۲۷هزار و۷۰ هکتار شامل رفع تداخلات می‌شود.
حجت الله رئیسی افزود: در ۲۴ جلسه کارگروه رفع تداخلات مجموع ۳۳ پلاک سوادجان، حرمی، چشمه سنگ، چلوان، قریه صادق آباد، چم نار، قوچان، قارقوش، برمه، لره، چم عالی، چم کاکا، کراب، گرکاچی، ایلبگی، لاغدنبه، یالانچی، چم خرم، چم زین، خلیل آباد، محمد آباد، گردکان، دولابی و بنکلو، یاسه چاه، یاشولجه، نیسانیه، چم چنگ، گلستان، فولاد آباد، مزارع صادق آباد، گرایلی، شهری جان و حسین آباد بررسی و برای دریافت مصوبه نهایی به دبیرخانه کمیسیون رفع تداخلات استان ارسال شد.
وی گفت ماهیت حدوده ۵۰ هکتار از اراضی دارای سابقه کشت و احیاء در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی، از ملی به غیر ملی تغییر و به زارعین و کشاورزان ذینفع واگذار شد به طوری که از کل مساحت اراضی مطرح شده در کارگروه رفع تداخلات شهرستان ۲۲۳۴٫۴۳ هکتار به عنوان اراضی غیرملی (مستثنیات) و ۱۲۶۵۴٫۲۹ هکتار نیز به عنوان اراضی ملی تثبیت شد.
رئیسی گفت: از تعداد کل ۳۳ پلاک مصوب شده، تعداد ۲۰ پلاک هم توسط مدیریت امور اراضی استان در سامانه CMS سازمان امور اراضی کشور برای بهره برداری و اقدام لازم بارگذاری شده است.
وی گفت: پلاک‌های باقی مانده از شهرستان سامان شامل ۱۲ پلاک کهرداش سوادجان، کاهکش، گرمدره، مارکده، شوراب کبیر، موات یاسه چاه، موات پلنگستان، موات هوره، کمربر ایلبگی، کوه شیراز، یالانچی و گاوچر می‌باشند که ۵ پلاک در حال رسیدگی در کارگروه رفع تداخلات شهرستان است و مابقی هم در حال رسیدگی برای طرح کارگروه شهرستانی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان به رشد صعودی عملکرد در یک سال گذشته اشاره و عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما تثبیت مالکیت و رفع تداخلات اراضی و صدور اسناد کشاورزی است که شهرستان سامان توانسته نزدیک به ۷۰ درصد از اراضی را رفع تداخل کند و این فعالیت را با کیفیت به اتمام برساند و ۳۰ درصد باقیمانده نیز جز برنامه‌های سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • بالا بردن مشارکت مردم در حوزه‌های امور اراضی ضروری است
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس