Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در ماه های اخیر تعطیلی های ناشی از بحران کرونا و اجبار اعضای خانواده به سپری کردن زمان بیشتر در کنار هم، به افزایش مشاجرات خانوادگی دامن زده است، این موضوع همچنین به شدت گرفتن خشونت علیه زنان در آلمان منجر شده است به طوری که هر ۴۵ دقیقه یک زن در این کشور از سوی شریک زندگی خود مورد حمله قرار گرفته و آسیب می بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه بیلد آلمان امروز (چهارشنبه) در گزارشی نوشت: خشونت علیه زنان فقط در مناطق جنگی و بحرانی رخ نمی دهد. در آلمان نیز از هر سه زن یک نفر حداقل یک بار در زندگی تحت تأثیر خشونت های جسمی یا جنسی قرار گرفته است. از نقطه نظر آماری این میزان بیش از دوازده میلیون زن آلمانی را شامل می شود.

بر این اساس شدیدترین شکل خشونت علیه زنان قتل است. این قتل زنان و دختران به دلیل جنسیت آنها، از جمله قتل ناموسی زنان توسط شرکای فعلی یا سابق آنها و یا در درگیری مسلحانه یا در ارتباط با جرایم گروهی یا سازمان یافته است.

این در حالی است که زنان آلمانی در زندگی روزمره خود بارها تحت آزار و اذیت لفظی تا عملی قرار می گیرند. طبق مطالعات موسسه ایپسوس ۶۰ درصد از زنان مورد مطالعه اظهار داشتند که از سن ۱۵ سالگی در معرض نوعی آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند و ۱۷ درصد از آنان آزار و اذیت جنسی را در محل کار تجربه کرده اند. همچنین زنان در خانه نیز از خشونت در امان نبوده اند، این نوع خشونت اغلب با خشونت عاطفی و کلامی نیز همراه است.

در همین رابطه وزارت امور خانواده آلمان اعلام کرد در سال ۲۰۱۹میلادیتقریبا هر سه روز یک زن در خشونت خانگی جان خود را از دست داده است (۱۱۷ مورد قتل زنان). این در حالی است که در سال جاری میلادی، این میزان شامل ۱۲۲ مورد قتل، آدم کشی یا صدمات جسمی منجر به مرگ بوده است.

هرچند در بسیاری از کشورهای اروپایی، زنان تحت تأثیر خشونت و تهدید، می توانند از طریق شماره های تلفن مشخص از مشاوران کمک بگیرند و نمایندگان ۲۲ کشور اتحادیه اروپا، سوئیس و کمیسیون اروپا از چنین طرحی حمایت می کنند اما این اقدامات نتوانسته از میزان خشونت ها علیه زنان بکاهد.

از زمان آغاز بحران کرونا از چندین ایالت آلمان گزارش شده که زنان به طور قابل توجهی بیشتر از دوره پیش از کرونا خواستار کمک از سوی نهادهای حمایتی شده اند. کارشناسان تصور می کنند که به دلیل محدودیت های تماس و تشدید مجاورت فیزیکی اعضای خانواده بخاطر محدودیت های کرونایی، تنش های موجود در خانواده ها بیشتر نیز خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا حقوق زنان خشونت خانگی آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حقوق زنان خشونت خانگی آلمان ویروس کرونا حقوق زنان خشونت خانگی آلمان اخبار کنکور علیه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از زندگی علی هیبتی؛ از تحصیل در هوافضا و زندگی در آلمان تا مبارزه در رینگ

زی‌سان: در روز‌های گذشته ویدئویی از «علی هیبتی» فایتر ایرانی به صدر رسانه‌ها راه یافت که البته به شدت در فضای مجازی وایرال شد. ماجرا از این قرار است که این بوکسور رشته MMA در جریان مسابقه با «آرکادی اوسیپیان» ارمنی به باسن مجری زن مسابقات (Ring Girl) لگد می‌‎زند که این حرکت غیرورزشی باعث اعتراض مسئولان مسابقه می‌شود و از وی می‌خواهند که عذرخواهی کند. 

به گزارش زی‌سان، وی در ابتدا از عذرخواهی سر باز می‌زند و از حرکت خود دفاع می‌کند، اما بعدا برای آرام کردن فضای ایجاد شده اقدام به عذرخواهی می‌کند. بعد از مسابقه نیز به سراغ زن مورد نظر می‌رود و حضوری نیز از او عذرخواهی می‌کند. فیلم عذرخواهی او از «ماریا» نیز در رسانه‌ها منتشر شده است. 

گفتنی‌ست که علی هیبتی در مبارزه با این بوکسور ارمنی در همان راند اول و ۳۰ ثانیه مانده به پایان راند اول ناک‌اوت می‌شود و سپس در حالی که اوسیپیان در حال جشن گرفتن پیروزی خود بود از پشت به وی حمله می‌کند. همچنین وی حتی به اعلام‌کننده نتیجه مسابقات نیز رحم نکرد و به وی هم حمله کرد که باعث خلق صحنه‌های عجیبی در مسباقات MMA شب جمعه شد.

به گزارش زی‌سان؛ به هر حال آنچه که تاکنون در خبر‌ها منتشرشده این است که این ورزشکار به صورت مادام‌العمر توسط «سازمان مبارازت هاردکور» محروم شده و حق پاگذاشتن روی رینگ این سازمان را ندارد، اما از طرف دیگر اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد وی محروم نشده و فقط جریمه نقدی شده است. حتی ویدئوی کتک خوردن وی توسط تماشاگران روس نیز نادرست است. 

کتک خوردن علی هیبتی؟!

دو فیلم در رسانه‌ها منتشر شد با این عنوان که برخی تماشاگران روس بعد از مسابقه روی سر علی هیبتی می‌ریزند و وی را به شدت کتک می‌زنند. اما نگاه دقیق و بررسی برخی دیگر از رسانه‌ها نشان می‌دهد ویدئوی کتک‌کاری مربوط به فرد دیگر یعنی همان حریف هیبتی یعنی «اوسیپیان» است و هیچ ربطی به هییبتی ندارد.

دقایقی بعد از مبارزه هیبتی با اوسیپیان که البته با پیروزی ورزشکار ارمنی به پایان رسید، اوسیپیان با فرد دیگری از بیرون به نام «نبی نبیف» مبارز دیگر این مسابقات درگیر می‌شود. این درگیری شکل نزاع جمعی به خود می‌گیرد و برخی رسانه‌ها ادعا کردند آن کسی که به صورت مادام‌العمر محروم شده «نبی نبیف» است نه علی هیبتی. اما این خبر نیز به نظر نادرست می‌آید و نبی نبیف از طرف سازمان هاردکور محروم نشده است. 

علی هیبتی پس از پایان مسابقه به سراغ ماریا می‌رود و در ویدئویی که به صورت ریل از حساب اینستاگرام HFC-MMA منتشر شده به صورت حضوری از وی عذرخواهی مفصلی می‌کند.

به گزارش زی‌سان؛ در برخی از رسانه‌ها نوشته شده برگزارکنندگان HFC-MMA عذرخواهی علی هیبتی را ناکافی دانسته و وی را جریمه کردند و درآمد آن شب او را به ماریا اختصاص می‌دهند و خبری از محکومیت مادام‌العمر وی نیست. این در حالیست که «سان» و برخی دیگر از رسانه‌ها از جمله دیلی میل و حتی مارکای اسپانیا در گزارشی که حول این موضوع نوشته‌اند خبر دادند که علی هیبتی به صورت مادام‌العمر محکوم شده است.

بر اساس آنچه وبسایت «تاپولوژی» نوشته این مبارزه اولین (و البته آخرین) مبارزه علی هیبتی در مسابقات MMA بوده و پیش از این وی به عنوان «بوکسور» و «کیک بوکسر» روی رینگ حاضر شده بود. 

جزئیات جدید از زندگی علی هیبتی؛ از تحصیل در رشته هوافضا و زندگی در مونیخ تا فایت

علی هیبتی متولد استان چهارمحال بختیاری، شهر گوجان در ۳۵ کیلومتری شهرکرد است. وی در کشور روسیه لیسانس خود را در رشته هوافضا گرفت و پس از آن به مدت ۴ سال در آلمان زندگی کرد و به تحصیل پرداخت. او در این کشور کارشناسی ارشد خود را در رشته مکانیک گرفت و چهار سال دیگر در مونیخ به عنوان مهندس مکانیک کار کرد. هیبتی که از کودکی در ورزش‌های رزمی مانند ووشو فعال بود فعالیت حرفه‌ای خود را در روسیه به عنوان بوکسور شروع کرد و در این کشور مشهور شد. برادر او هم به اسم محمد هیبتی هم در مسابقات MMA مبارزه می‌کند و در روسیه شناخته شده است.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • جزئیات جدید از زندگی علی هیبتی؛ از تحصیل در هوافضا و زندگی در آلمان تا مبارزه در رینگ
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل