Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طلاب و روحانیون ریگان با تشکیل اردو‌های جهادی در این روز‌های کرونایی، در صدد آن هستند تا گرما را به خانه‌های محرومین هدیه دهند.

همه آستین همت را بالا زده و در تک تک روستا‌های این شهرستان حضور یافته اند تا سرپناهی برای افراد مستضعف بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا سرمای سوزان کویر و عطش آن در تابستان، سقف خانه‌های گاه گلی و چادری را داغ و سرد می‌کند، طوری که این گرما و سرما دیگر آسایشی برای ساکنانش بر جای نمی‌گذارد.

سقفی که با کوچکترین بارانی چکه می‌کند و با نسیمی از بین می‌رود، تلاشی می‌خواهد به وسعت کویر تا نجات بخش زندگی آدم ها شود، آن هم در شهری طوفانی که فرزندانش در آرزوی یک سرپناهند. آرزویی که کودکان این خانه، فقط آن را در خواب می‌بینند و در شوق یک خانه مستحکم اند.

اما طلاب جهادگر در هفته بسیج آستین همت را بالا زدند تا سرپناهی برای افراد مستضعف بسازند و بدین ترتیب کار ساخت یک واحد مسکونی که قبلاً ساکنانش در خانه‌ای غیر استاندارد بودند، آغاز شد.

این واحد مسکونی تا زمستان امسال آماده می شود که گرما بخش زندگی این خانواده محروم در ریگان باشد.

و اکنون طلاب ریگانی، در این روز‌های کرونایی، آجر روی آجر می‌گذارند تا ساختمانی برای کودکانی دوست داشتی ریگانی بنا شود تا خوابشان تعبیر و روزهای شادی برایشان رقم بخورد.

یکی از طلاب حاضر در این اردوی جهادی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این کار انسان دوستانه گفت: از اینکه می‌توانم کمک کوچکی به هم نوع خودم داشته باشم، خیلی خوشحالم.

او افزود: وقتی از نزدیک، این کودکان را در خانه‌های غیر استاندارد می‌بینی، ناخوداگاه اشک انسان جاری می شود.

دیگر طلبه ریگانی گفت: همه ما طلاب دست در دست هم نهادیم تا بتوانیم در زمستان سوزان کویر، با ساخت منزل مسکونی، گرما را به خانه‌های محرومین هدیه دهیم.

او افزود: امروز خرسندم از اینکه خوشحالی این کودکان معصوم را با بهره مندی یک واحد مسکونی می‌بینم.

یکی دیگر از طلاب جهادی ریگان گفت: خیلی خوشحالم که در این اردوی جهادی شرکت کردم تا بتوانم به همشهریان خود خدمتی داشته باشم.

او خدمت به محرومین را جهادی بزرگ برشمرد و تأکید کرد: همه در ریگان باید برای کمک به نیازمندان به صورت جهادی کار و تلاش کنند.

حجت الاسلام محمد صادق نازلی مدیر گروه جهادی و مرکز خیریه نورالمبین گفت: پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان حزب الهی، اردوی جهادی روحانیون شهرستان ریگان برای ساخت منزل مسکونی بانوی بی سرپرستی که ۶ سال در یک چادر زندگی می‌کرد، آغازشد.

او تصریح کرد: این واحد مسکونی در یکی از روستا‌های محروم شهرستان ریگان در حال ساخت است.

 حجت الاسلام نازلی بیان داشت: گروه جهادی تبلیغی نورالمبین از سال ۱۳۸۹ با حضور روحانیون و مبلغین بومی خواهر و برادر و جمعی از فعالین مذهبی تشکیل شده و تا کنون در عرصه‌های مختلف به خدمت مشغول بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان ضمن قدردانی از حمایت مالی گروه خیریه حدیث دوست گفت: روحانیون و فعالین مذهبی همیشه در کنار مردم حضور داشته اند.

او از افرادی که تمکن مالی دارند خواست: در امور خیر و محرومیت زدایی سهیم باشند.

حجت الاسلام حبیب رضا زاده امام جمعه شهرستان ریگان نیز با حضور در این ارودی جهادی از خدمات گروه جهادی نورالمبین ریگان قدردانی کرد.

او خواستار تداوم چنین برنامه‌هایی به منظور محرومیت زدایی در شهرستان ریگان شد.

حجت الاسلام رضازاده افزود: تلاش برای خدمت رسانی به محرومین روز و شب نمی‌شناسد و همه باید به صورت جهادی برای خدمت رسانی کار و تلاش کنند.

گزارش از موسی ملائیان

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اردوی جهادی احداث مسکن حوزه علمیه شهرستان ریگان واحد مسکونی اردوی جهادی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ زدودن رنج و غم بیماری از چهره و جسم ساکنان مناطق محروم همدان از سوی دندانپزشکان گروه‌های جهادی، گامی برای جبران کمبود‌ها و محرومیت‌های درمانی به‌جای مانده از سال‌های گذشته است که لبخند رضایت را بر لب ساکنان این مناطق نشانده و قلب مردم محروم را گرمای دوباره می‌بخشد.

بیش از ۲ هزار گروه جهادی در استان فعال است و به بیش از۳۰ روستا خدمات رسانی کردند.

در طول بحران کرونا جهادگران در کنار دانشگاه علوم پزشکی اقدامات موثر و مهمی را در کنترل و مهار این ویروس اجذا کردند.

در بی جامعه دندانپزشکان، هنوز هم هستند کسانی که بدون هیچ چشمداشتی کمک به همنوع را جزئی از وظایف خود می‌دانند، کسانی که زیبایی لبخند را برای هم نوعان خود بدون هیچ چشمداشتی هدیه می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان
  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • واگذاری ۳ هزار واحد مسکونی در شاهرود با حضور رئیس جمهور
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • نگاهی به اخبار ورزشی ۲۹ فروردین استان قزوین
  • رنگ پیراهن تیم ملی فوتسال در نخستین دیدار مشخص شد
  • چه خبر از ورزشکاران استان