Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیاء الهذلول خواهر این فعال سعودی در صفحه توئیترش نوشت: دادگاه جزائی در ریاض روز چهارشنبه حکم ارجاع پرونده لجین الهذلول فعال برجسته سعودی در زمینه دفاع از حقوق بشر را به دادگاه تروریسم صادر کرد.

وی افزود: بعد از گذشت تقریبا سه سال از بازداشت لجین و یک سال از آغاز محاکمه وی، قاضی دادگاه در ریاض امروز  عدم صلاحیت برای رسیدگی به این پرونده را اعلام و آن را به دادگاه تروریسم ارجاع داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیاء همچنین گفت که وضع جسمی خواهرش بد و نامساعد است.

به گفته خواهر لجین،‌ او از ۲۶ اکتبر و به مدت دو هفته در اعتراض به وضعیتش، دست به اعتصاب غذا زد اما در زندان از روش‌های وحشیانه و غیرانسانی برای تضعیف روحیه او استفاده می‌کنند تا کار او را به جنون بکشانند.

علیاء در ادامه گفت: طی محاکمه امروز، لجین دفاعیه چهار صفحه‌ای خود را قرائت کرد. با وجود شرایط بد جسمانی و سختی در صحبت کردن و قطع شدن کلامش بارها از سوی قاضی،‌ توانست دفاعیه خود را به طور کامل ارائه دهد.

لجین متولد سال ۱۹۸۹ فعال سعودی در زمینه حقوق زنان است. او در سال ۲۰۱۴ در حال رانندگی و عبور از مرز مشترک عربستان و امارات برای اولین بار بازداشت شد. او در ماه می ۲۰۱۸ در راستای موج بازداشت فعالان مدافع حقوق بشر در عربستان به دلایل ناشناخته‌ای برای دومین بار دستگیر و زندانی شد و هم اکنون نیز در بازداشت بسر می‌برد.

بعد از قتل جمال خاشقچی داخل کنسولگری عربستان در استانبول به دست عناصر سعودی در سال ۲۰۱۸، پرونده حقوقی الهذلول با اعتراض‌های جهانی روبه‌رو شده و مقامات کشورهای مختلف بارها مسئولان سعودی را بابت این پرونده به باد انتقاد گرفته‌اند.

عربستان برخی از فعالان زن سعودی که در بازداشت به سر می‌بردند را به طور موقت آزاد کرده اما سایر زنان در بند همچنان در دادگاه‌های قضایی پشت درهای بسته محاکمه می‌شوند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر نیز در این باره گفتند که دست کم سه زن از جمله لجین،‌ چندین ماه است که در سلول انفرادی به سر می‌برند و به شدت در معرض انواع شکنجه‌ها قرار دارند.

پیش‌تر نیز سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه‌ای، از دولت عربستان خواسته بود تا زندانیان سیاسی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند.

برچسب‌ها تروریسم حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم حقوق بشر تروریسم حقوق بشر اخبار کنکور حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم

این نهاد حقوق بشری در این گزارش، اعلام کرد: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گور‌ها دفن کرده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی پیش‌تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گور‌های دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صد‌ها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گور‌ها باشد.

پیش‌تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد پیکر‌های یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش‌های مربوط به کشف یک گور دسته‌جمعی در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

وی خواهان برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد و افزود: برقراری آتش بس، به کسانی که در زمینه کار‌های بشردوستانه فعالیت می‌کنند این امکان را می‌دهد تا دسترسی بیشتری به نوار غزه داشته باشند و از بیمارستان‌ها محافظت کنند.

دوجاریک خواهان تحقیقات موثق، کامل و مستقل درباره گور دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی «ناصر» در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • سنگ تمام سران العین برای شکست دادن الهلال در ریاض