Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «دلفین لورنزا» وزیر دفاع ملی فیلیپین امروز چهارشنبه در یک سخنرانی گفت کشورش در صورت تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین، به درگیری میان دو کشور کشیده خواهد شد.

به گزارش شبکه روسی «آرتی»، این ژنرال بازنشسته مدعی شد تقابل بین چین و آمریکا و متحدانش نگران‌کننده‌ترین چالش امنیتی در منطقه هند و اقیانوس آرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حالی که چین و آمریکا ادعا می‌کنند اقداماتشان دفاعی است، اما خطر اشتباه محاسباتی همیشه وجود دارد، مانند نزدیک شدن و احتمال برخورد ناوچه آمریکایی و چینی در دو سال پیش.

وزیر دفاع فیلیپین در ادامه گفت: تصمیم اخیر دولت چین در مسلح کردن کشتی‌های گارد ساحلی این کشور که در دریای چین جنوبی گشت‌زنی می‌کنند، خطر را حتی بیشتر کرده و اگر تیراندازی رخ دهد، فیلیپین که درست در وسط این درگیری قرار دارد، خودش هم درگیر خواهد شد چه [کشور] دوست داشته باشد یا خیر.

«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی واشنگتن روز دوشنبه در پایتخت فیلیپین بر پایبندی آمریکا به امنیت تایوان تاکید کرد و خطاب به دولت‌های فیلپین و ویتنام گفت که واشنگتن از آنها در مناقشات دریایی با چین حمایت می‌کند.

سفارتخانه چین در فیلیپین در واکنش با صدور بیانیه‌ای گفت: «این نشان می‌دهد که سفر او به این منطقه نه تنها برای ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای نیست بلکه برای ایجاد آشوب در منطقه با هدف کسب منافع خودخواهانه آمریکا است».

پکن در این بیانیه اعلام کرد: «ایالات متحده باید تحریک کردن تقابل در دریای جنوبی را پایان داده و اظهارات غیرمسئولانه درباره موضوعات تایوان و هنگ‌کنگ را، که مسائل کاملا داخلی چین هستند، نیز متوقف کند».

اختلافات میان چین و آمریکا در روزهای اخیر بعد از  سفر یک مقام ارشد آمریکایی به تایوان، افشای لیست تحریمی چند شرکت چینی و اظهارات رابرت اوبرایان در فیلیپین، تشدید شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا چین فیلیپین دریای چین جنوبی چین و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مسکو از طرف‌های درگیر در منطقه

وزارت امور خارجه روسیه در پی پاسخ مشروع ایران به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده و از طرفین خواست خویشتن‌داری کنند.

به گزارش ایسنا، در پی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی که در آن نقاطی از اراضی اشغالی در پاسخ به اقدام متجاوزانه‌اش علیه کنسولگری ایران مورد حمله موشکی و پهپادی ایران قرار گرفت، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به بروز یک نقطه تنش خطرناک دیگر در منطقه ابراز نگرانی می‌کنیم و خواستار خویشتن‌داری هستیم.

در این بیانیه آمده است: مسکو خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر در خاورمیانه است تا از تشدید تنش در منطقه خودداری شود. ما نهایت نگرانی خود را در مورد تشدید خطرناک اوضاع در منطقه ابراز می کنیم. بارها هشدار داده‌ایم که حل‌وفصل نکردن بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل که اغلب با اقدامات تحریک‌آمیز غیرمسئولانه دامن زده می‌شود، منجر به افزایش تنش خواهد شد.

مسکو همچنین گفت: ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که خویشتن داری نشان بدهند. امیدواریم کشورهای منطقه مشکلات موجود را از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حل کنند. ما مشارکت سازنده بازیگران بین المللی را در این امر مهم می‌دانیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد امروز در بیانیه‌ای درباره این حمله اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی ده‌ها فروند موشک و پهپاد شلیک کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب
  • بلعیدن جهان به سبک چینی
  • تنش میان ایران و اسرائیل؛ چه خواهد شد؟
  • اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
  • جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری
  • قطارهای تندروی ژاپن توان رقابت در بازارهای بین المللی را ندارند
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • درخواست مسکو از طرف‌های درگیر در منطقه
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟