Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید خطیب زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه که به منظور بحث وتبادل نظر در خصوص همکاری‌های فرهنگی و رسانه ای به افغانستان سفر کرده است در خلال حضور در این کشور با برخی ازمقامات کنونی و سابق افغانستان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده در جریان این سفر با، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی؛ وزیر اطلاعات و فرهنگ، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و همچنین همتای خود در وزارت امور خارجه بعلاوه حامد کرزی، رییس جمهور سابق افغانستان دیدار و در مورد توسعه و تعمیق روابط در حوزه های فرهنگی و همچنین سازوکارهای مرتبط با گسترش همکاری‌ها در حوزه رسانهای گفتگو و تبادل نظر بعمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار و نشست مشترک با برخی از نمایندگان مجلس، نخبگان فرهنگی و رسانه ای و  برخی از اندیشکده ها، دیدار با رئیس دانشگاه کابل و برخی از روسای دانشکده های این دانشگاه، مصاحبه با تلویزیون آریانا و گفتگوهای صریح و دوستانه با دیگر مدیران و اصحاب رسانه این کشور از جمله برنامههای دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه در این سفر بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این سفر و در خلال بازدید از دانشگاه کابل ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان خصوصا خانواده شهدای دانشجوی این دانشگاه که اخیرا در جریان اقدامی تروریستی به شهادت رسیدند به رسم احترام به مقام شهدا دسته گلی تقدیم کرد.

تعمیق روابط راهبردی فرهنگی، تبادل هیئتهای رسانهای و دعوت از اصحاب رسانه و چهرههای شاخص فرهنگی و علمی افغانستان از جمله اهداف دیگر ایشان در این سفر بشمار می آیند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سعید خطیب زاده افغانستان روابط ایران افغانستان وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها

انگلیس به عنوان یکی از متحدان اصلی رژیم صهیونیستی نقشی فعال در حمایت از تل آویو در عرصه نظام بین الملل و نیز نسل کشی فلسطینیان در غزه دارد. با این حال، نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه مقامات ارشد لندن را به سرزمین‌های اشغالی کشانده است. 

به گزارش الجزیره، نشریه صهیونیستی تایمز آو اسراییل امروز (سه شنبه) در گزارشی نوشت: انتظار می‌رود دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس طی ساعات آتی وارد تل آویو شود. 

براساس اعلام مقامات انگلیسی، کامرون در این سفر یک روزه قرار است با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر؛ اسراییل کاتز، وزیر خارجه؛ و بنی گانتز، از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کند. 

قرار است وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار با مقامات صهیونیست با سفر به رام الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطین با مقامات ارشد فلسطینی در کرانه باختری نیز دیدار داشته باشد. 

انتظار می‌رود کامرون در این سفر درباره افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، بازگشایی بند اشدود، و نیز بهبود حل مناقشه با گروه‌های بشردوستانه در غزه با مقامات صهیونیست رایزنی کند. کاهش تنش‌ها در منطقه یکی دیگر از محور‌های گفتگو مقامات انگلیسی و صهیونیست خواهد بود. 

وزیر خارجه انگلیس همچنین درباره حمله ایران به اسراییل، تلاش برای آزادی اسرای صهیونیست، و تشدید تنش‌ها در مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان با مقامات صهیونیست به رایزنی خواهد پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری