Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سازمان ملل مدعی شد نامه‌ای رسمی از جنبش انصار الله یمن در خصوص موافقت با پیشنهاد اعزام کارشناسان برای ارزیابی وضع نفتکش صافر در سواحل الحدیده دریافت کرده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل این اقدام را گامی مهم توصیف کرد و هدف از اعزام کارشناسان را ارزیابی وضعیت نفتکش صافر و اجرای محافظت‌های اولیه و ارائه دستورات و فرمول‌ها برای اقدامات مورد نیاز و انجام اقدامات مطلوب جهت خنثی سازی خطرات نشت کردن نفت در سواحل عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان‌های بین المللی خواستار تخلیه نفت موجود در انبار‌های این نفتکش شده اند تا از نشت احتمالی نفت و وقوع بزرگترین فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ جلوگیری به عمل آید.

نفتکش صافر به گفته وزارت نفت یمن حامل یک میلیون و ۲۸۷ هزار بشکه نفت خام مأرب است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون از سوی عربستان سعودی در ۴.۸ مایلی بندر رأس عیسی در استان الحدیده متوقف شده است.

وزیر شیلات یمن هشدار داد در صورت انفجار نفتکش صافر بسیاری از کشور‌های موجود در سواحل دریای سرخ و خلیج عدن و صد‌ها هزار خانواده که حرفه آن‌ها صیادی است، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

گفته شده حدود ۱۲۱ جزیره و ۶۵۰ نوع ماهی در این محدوده دریایی وجود دارد و انفجار این نفتکش باعث از بین رفتن تمامی آن‌ها می‌شود.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن از مدت‌ها قبل ضمن محکوم کردن ممانعت از فروش نفت از سوی متجاوزان اعلام کرده بود که مسئولیت هرگونه نشتی انبار نفتی شناور شرکت «صافر» بر عهده سازمان ملل و کشور‌های متجاوز است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انصارالله یمن نفتکش صافر نفتکش صافر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی در یکصد و دومین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به دستاوردهای سفر به استان خوزستان، اظهار کرد: نتایج این سفرها رضایتمندی مردم و حل معضلات ثبتی چندین ساله است.

وی بر فعال‌سازی کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی تاکید کرد و گفت: با فعال‌سازی کمیسیون ملی در کنار کمیته‌های حل معضلات ثبتی استان‌ها و ارائه فهرست معضلات مطرح شده در این کمیته‌ها به رؤسای کل دادگستری‌ها می‌توان از تمام ظرفیت‌های استانی از جمله نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تعامل با استانداران و رؤسای کل دادگستری بهره‌مند شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه ضمن بررسی عملکرد ۱۲۴ واحد ثبتی پایین‌تر از میانگین کشوری در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی و تشکیل ۷ کارگروه ویژه برای راهبری این واحدها در بازه زمانی معین در فروردین ماه سال جاری، افزود: با نتایج حاصل از بررسی عملکردی کارگروه‌ها طی این بازه زمانی چند روزه برخی واحدها جهش قابل ملاحظه‌ای داشتند و ۷۴ واحد ثبتی با عملکرد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نیز نیازمند تعامل و جدیت بیشتر در کار هستند.

وی با بیان اینکه صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز رقم خورد، تصریح کرد: در استان سمنان با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری متعدد، امید داریم صدور اسناد اعیانی در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در این استان را نیز داشته باشیم.

بابایی در انتها خطاب به مدیران کل استانی، گفت: از برگزاری جلسات غیرضروری خودداری کرده و در راستای دستیابی به اهداف متعالی سازمان ثبت گام بردارید.

صفدر کشاورز معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ۷ کارگروه تخصصی شامل ۱۲۴ واحد ثبتی پایین‌تر میانگین کشوری در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی از ۹ استان، گفت: در بازه زمانی ۶ روزه تا اوایل اردیبهشت ماه عملکرد ۷ کارگروه بررسی شد.

وی در ادامه از برگزاری همایش بررسی عملکرد ۷۴ واحد ثبتی که عملکردی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد دارند، در روز ششم اردیبهشت ماه خبر داد.

هاشمی معاون توسعه فن‌آوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت نیز بر تعامل معاونان و مدیران کل ستادی و استانی با حوزه فناوری تاکید کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ انتظار تعامل بیشتر با حوزه فناوری را داریم.

در پایان با ابلاغ رحمت‌اله اکرمی رئیس خزانه‌داری کل کشور، محمدکریم کشاورز به عنوان ذیحساب و مدیر کل امور مالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی شد.

کد خبر 6088014

دیگر خبرها

  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • بارش های بهاری
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه