Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@12:58:32 GMT

آمار کرونا یزد ۵ آذر؛ ۸ فوتی و ۲۰۰ ابتلای جدید

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۵۹۱۳

آمار کرونا یزد ۵ آذر؛ ۸ فوتی و ۲۰۰ ابتلای جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: طی ۲۴ ساعته گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند و طی این بازه زمانی۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان یزد فوت کرده‌اند.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند، اظهار کرد: ۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان یزد فوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۴۳ نفر از این بیماران در بیمارستان‌های استان یزد تحت درمان قرار گرفته‌اند و مابقی بیماران نیز به صورت سرپایی در منازل دوران درمان را طی می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون بیش از ۲۴ هزار نفر در استان یزد به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با توضیح اینکه افراد باید برای قطع زنجیره انتقال ویروس از حضور در تجمعات خودداری کرده و در منزل بمانند، تصریح کرد: کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه ۱۱۱ آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شهروندان و چگونگی درمان بیماری کووید ۱۹ هستند و افراد باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

وی با توضیح در خصوص بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۹۲ بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۸۸ نفر به دلیل شرایط حاد بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

سلمانی ادامه داد: استان یزد جزو استان‌های قرمز است و برای کاهش آمار مبتلایان و خارج شدن از وضعیت قرمز باید تمام افراد همکاری کنند و فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و ضدعفونی کردن را رعایت کنند و از حضور در اجتماعات، مراسم و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند.

کد خبر 457688

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یزد کرونا در یزد آمار ابتلا به کرونا در یزد ابتلا به کرونا در یزد وضعیت کرونا در یزد آخرین اخبار ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا آمار ابتلا به کرونا آخرین اخبار کرونا انتقال بيماري کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ آمار ابتلا به کووید ۱۹ پاندمی کووید 19 مبتلا به کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ آمار فوتي آمار کرونا آخرین آمار کرونا آمار روزانه مبتلایان به کرونا آمار مبتلایان به بیماری کرونا آمار مبتلایان کرونا آخرین آمار مبتلایان به کرونا کرونا ویروس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمار مبتلا استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: اائه خدمات داندانپزشکی مانند معاینات، ترمیم سطحی دندان و کشیدن در مراکز جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان به جز ویزیت رایگان جهت جمعیت گروه هدف (کودکان زیر ۶ سال – کودکان ۶-۱۲سال – خانم‌های باردار) با تعرفه دولتی جهت سایرین انجام می‌شود.


حسن ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در این شهرستان افزود: با تلاش کارکنان بهداشت تاکنون ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اردستان خطرسنجی شدند که بیش از ۱۶ درصد جمعیت شهرستان اردستان که حدود ۳۹۵۹ نفر می‌شوند، مبتلا به دیابت و تقریبا ۳۰ درصد جمعیت که حدود ۶۹۳۸ نفر می‌شوند، دچار فشارخون هستند.


وی اردستان عامل مرگ و میر در شهرستان اردستان را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: به طور کلی فشار خون، مصرف دخانیات، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن و مصرف چربی‌های مضر مهم‌ترین علت بروز این بیماری است.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران