Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، ایلان ماسک اخیرا برد بالای کامیون الکتریکی Semi شرکت تسلا را به رخ رقبا کشیده است. هدف نهایی این کمپانی، تولید کامیونی با برد ۱۰۰۰ کیلومتر است.
کامیون الکتریکی Semi اهمیت بالایی برای تسلا دارد. به تازگی مدیرعامل تسلا که یک شرکت با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است، درباره برد این محصول صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام ماسک، در مدل نهایی با هربار شارژ می‌توان با این کامیون ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی کرد. دستیابی به این برد بالا با سلول‌های باتری تولیدی این کمپانی ممکن خواهد شد.
زمانی که کامیون الکتریکی Semi در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، ماسک از عرضه آن در دو نسخه خبر داد. این نسخه‌ها از نظر ظرفیت باتری و برد با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از آن‌ها بردی برابر ۴۸۲ کیلومتر دارد و برد مدل دوم به ۸۰۴ کیلومتر می‌رسد.  
حالا ظاهرا تسلا می‌تواند عملکرد کامیون خود را بهبود دهد. طبق گفته ماسک، برد کامیون Semi تسلا به ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد که ۲۰۰ کیلومتر از انتظارات اولیه بیشتر است.
ماسک در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده مشکلی برای دستیابی به برد ۵۰۰ کیلومتر وجود دارد و بسیار ساده است. طبق گفته مدیرعامل تسلا، می‌توان به راحتی به برد ۸۰۰ کیلومتر در یکی از مدل‌های Semi دست پیدا کرد، اما به مرور زمان باید به سمت برد ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کرد.
چندین سال پیش Semi اولین محموله خود را جابه‌جا کرد و در سپتامبر سال جاری میلادی نیز در هنگام حمل خودروهای تسلا در «فریمانت»، کالیفرنیا شکار شد.
یکی از چالش‌های اصلی کامیون‌های برقی، کاهش برد همزمان با افزایش بار است. اگر بخواهید برد افزایش پیدا کند، باید از باتری‌های بزرگتر و حجیم‌تری استفاده کنید که این کار مشکل را دوچندان می‌کند. با این حال به نظر نمی‌رسد محصول تسلا در این زمینه مشکل چندانی داشته باشد.  
انتظار می‌رود کامیون Semi تسلا بتواند در مجموع ۴۰ تن بار را جابه‌جا کند. با توجه به این موضوع، استفاده از سلول‌های جدید ۴۶۸۰ این کمپانی منطقی به نظر می‌رسد. این باتری قادر به تامین ۶ برابر توان بیشتر است و ۱۶ درصد برد را افزایش می‌دهد.
در صورتی که تسلا به چنین هدفی دست پیدا کند، احتمالا ارزش سهام آن افزایش پیدا می‌کند و بر ثروت ایلان ماسک نیز افزوده می‌شود. مدیرعامل تسلا هم اکنون با ثروت ۱۳۷ میلیارد دلاری دومین فرد ثروتمند جهان است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کامیون برق شارژ رانندگی باتری ۱۰۰۰ کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، تاکنون هیچ یک از خودروهای سری AMG مرسدس نتوانسته اند سرعت خود را در ۲.۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسانند. اما خودروی پرچمدار جدید شرکت به نام ۲۰۲۵ Mercedes-AMG GT ۶۳ S E که در حاشیه فرمول یک در شانگهای رونمایی شده، چنین قابلیتی را دارد.

سیستم هیبریدی پیشرانش این خودرو شامل یک موتور برقی است که روی محور عقبی قرار گرفته و یک موتور ۴.۰ لیتری V۸ بی توربو AMG در قسمت جلو قرار گرفته که واکنش سریع و قدرت بالا فراهم می کند.

به گفته شرکت سازنده در خودروی کوپه ۲ برخی از فناوری هایی به کار رفته که در خودروهای مسابقه ای هیبریدی Mercedes-AMG PETRONAS F۱ Team وجود دارد. عملکرد GT ۶۳ S E سبب شده تا لقب سریع ترین خودروی این برند را بگیرد. مدیر ارشد اجرایی مرسدسAMG در بیانیه ای نوشت: موتور ۴ لیتریV۸ در کنار عملکرد سیستم هیبریدی سبب شده تا وسیله نقلید به مدل برتر سری خودروهایGT تبدیل شود.

موتور ۴.۰ لیتری V۸ بی توربو AMG و واحد AMG الکتریک درایو در خودروی Mercedes-AMG GT ۶۳ S E ترکیب می شود تا ۸۰۵ اسب بخار و گشتاوری تا ۱۰۴۷ lb-ft تولید کند.

این سیستم تضمین می کند که خودرو در ۲.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند. همچنین از لحاظ الکترونیکی حداکثر سرعت آن به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

سیستم پیش رانش الکتریکی نیز ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد. یک باتری سبک انرژی موتور برقی را تامین می کند. این سیستم در عقب خودرو قرار دارد. موتور برقی به طور مستقیم محور عقبی خودرو را فعال می کند و در نتیجه پیش رانش خودرو را هنگام افزایش سرعت بیشتر می کند. البته موتور برقی قدرت را به چرخ های جلویی نیز منتقل می کند.

کد خبر 6087308 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود