Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازو جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان نارضایتی از عدم پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام در استان، گفت: در مناطق محروم خراسان شمالی مردم از نبود شغل رنج می‌برند و این در حالی است که بسیاری از پروژه‌های اشتغال استان به صورت نیمه تمام رها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد وحیدی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پروژه راه آهن مشهد به گرگان باید تا پایان کار دولت شروع شود، اظهار کرد: طی این سال‌ها برای اختصاص اعتبارات پروژه‌های اشتغال‌زا به خراسان شمالی ظلم شده است و نیاز است که توجه ویژه برای شروع پروژه‌ها در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه راه آهن بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تأکید کرد: درخواست ما از دولت این است که پروژه‌های نیمه تمام استان به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شود و یا با طرح‌های مشارکت با کشور چین این پروژه‌ها تکمیل شوند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ایجاد اشتغال در پروژه راه آهن، افزود: با بررسی‌های انجام شده تأثیر بر اشتغال ۱۰ هزار نفری قطعی است و از سوی دیگر در جذب سرمایه‌گذاران به استان اثرات بسیار مثبتی دارد.

وحیدی در رابطه با شروع به کار فاز دوم پتروشیمی در استان، تصریح کرد: به زودی فاز اول پتروشیمی به سال‌های پایانی خود می‌رسد و زمانی که عمر مفید یک پروژه به اتمام برسد، بازدهی مطلوب را نمی‌توان انتظار داشت و از همین جهت نیاز است که فاز دوم پتروشیمی فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه یک شرکت دانش‌بنیان خراسان شمالی موفق شده است با تولید پودر آلفا آلومینا، ۶۰ درصد از نیاز کشور به این فرآورده معدنی را تامین کند، تأکید کرد: شرکت دانش‌بنیان «آراد لیان فرآور آریا»  به عنوان نخستین و بزرگترین تولیدکننده پودر آلفا آلومینای کشور تیرماه سال گذشته، با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن در شهرستان گرمه به بهره‌برداری رسیده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه فاز دوم آلومینا باید با همراهی استان‌های هم‌جوار گسترش پیدا کند، اظهار کرد: این پروژه یک طرح استراتژیک در کشور محسوب می‌شود و حساس‌ترین فلزات کشور در صنایع خودرو سازی، بهداشتی و... را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه صنایع در استان باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند، تصریح کرد: در فاز اول آلومینا قریب به سه هزار نفر مشغول به کار هستند و در فاز دوم نیز نزدیک به همین تعداد مشغول به کار می‌شوند که ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي پروژه عمراني مناطق محروم خراسان شمالی نیمه تمام فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی

عباسی در بازدید از مدارس نیمه تمام یامچی گفت: در سطح شهرستان مرند و یامچی ۱۶ پروژه مدرسه سازی در حال انجام است که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در مراحل تکمیل ودر سال تحصیلی جدید بیشتر این مدارس با کمک خیرین و نوسازی استان تکمیل و افتتاح خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات
  • تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است