Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@17:29:49 GMT

حباب کاذب قیمت مرغ در بازار

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۶۲۶۰

رئیس انجمن مرغداران گوشتی از حباب قیمت مرغ خبر داد و گفت: با توزیع نهاده دامی پیش‌بینی می‌شود حباب نرخ مرغ شکسته شود. ناطقان: حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۳۵ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نرخ کنونی مرغ به دلیل سودجویی برخی اصناف، بالاست که امیدواریم با شکسته شدن حباب قیمت به نرخ منطقی مرغ برسیم.

اسداله نژاد عرضه نهاده دامی با نرخ مصوب را راهکار شکسته شدن‌حباب قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: اگر نهاده به میزان کافی و در زمان مقرر در اختیار مرغدار قرار گیرد، میل و رغبت مرغداران به جوجه ریزی افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به توزیع نهاده دامی برآورد‌ها حاکی از آن است که قیمت مرغ به نرخ منطقی خود که حدود ۲۸ هزار تومان است، برسد.

وی تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغدار را امری مهم در کاهش قیمت تمام شده تولید و شکسته شدن حباب کاذب قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: اگر دولت ۵۰ درصد نهاده دامی را با نرخ مصوب تامین کند، قیمت مرغ زنده ۱۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار تومان و مرغ گرم ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان خواهد بود که با تامین ۱۰۰ درصدی نهاده ها، امکان عرضه با نرخ مصوب کارگروه تنظیم بازار وجود دارد. متاسفانه تاخیر فراوان در عرضه نهاده‌های دامی، مرغدار را مجبور به تامین نهاده از بازار آزاد خواهد کرد که این امر قیمت تمام شده تولید را بشدت افزایش می‌دهد.

اسداله نژاد ادامه داد: علی رغم واردات نهاده‌های دامی با ارز دولتی، اما مرغدار ۶ برابر نرخ مصوب نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد خریداری می‌کند که با وجود انحراف در توزیع انتظار می‌رود که دولت در صورت عدم مدیریت صحیح، سیاست آزاد سازی را در پیش بگیرد و به طور مستقیم به دهک‌های ضعیف جامعه یارانه بدهد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه ساز و کار توزیع نهاده دامی طی ۲۰ سال اخیر در سطح کشور مناسب نبوده است، بیان کرد: نامناسب بودن توزیع نهاده‌های دامی منجر به سوء استفاده و سودجویی دلالان، واردکنندگان و برخی تعاونی‌ها شده به طوریکه نهاده ۲ برابر بالاتر از قیمت مصوب بدست مرغداران رسیده است.

وی ادامه داد: با فراهم کردن بستر و حذف حلقه‌های واسط، کالا به طور مستقیم بدست مرغدار می‌رسد، هر چند سامانه بازارگاه اشکالاتی دارد، اما ایرادات سامانه به مرور رفع می‌شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه یک تا ۲ درصد ایراد سامانه بازارگاه به ساختار سامانه بازمی گردد، گفت: ۹۸ درصد مربوط به عدم نهاده سامانه بازارگاه است که با رفع تامین ورودی نهاده‌های دامی، مابقی مشکلات به چشم نمی‌خورد.

اسداله نژاد با بیان اینکه سامانه بازارگاه تنها مرجع توزیع نهاده دامی در سطح کشور است، افزود: سامانه بازارگاه از فساد و سوءاستفاده در قبال توزیع نهاده دامی جلوگیری می‌کند و در شرایطی که ورودی نهاده به سامانه بازارگاه کم است، وزارت جهاد کشاورزی تقصیری ندارد چرا که تامین نهاده و تحویل به سامانه بازارگاه بر عهده وزارت صمت و توزیع با وزارت جهاد کشاورزی است که با عدم تامین به موقع، سامانه بازارگاه دچار ایراد است.

این مقام مسئول در پایان سامانه بازارگاه را بستری مناسب برای توزیع نهاده دامی با حداقل سودجویی اعلام کرد و گفت: وزارت صمت اعلام کرده که طی ۲ تا ۳ روز یک‌میلیون تن کالا ترخیص شده که با بارگیری در سامانه بازارگاه، مرغداران می‌توانند نهاده مورد نیاز را خریداری کنند که امیدواریم این روند استمرار یابد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: حباب کاذب ، قیمت مرغ ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حباب کاذب قیمت مرغ بازار توزیع نهاده دامی سامانه بازارگاه مرغداران گوشتی نهاده های دامی اسداله نژاد هزار تومان قیمت مرغ نرخ مصوب نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته ابولفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی‌های مسکن دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» خبر داد و اعلام کرد «بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند.»

در همین راستا فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: عده‌ای دلالان و سودجویان در این پلتفرم‌ها اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی مسکن می‌کردند که این روند موجب به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود؛ زین پس اگر املاکی می‌خواهد در این پلتفرم‌های خانه‌یاب تبلیغ شود ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.

این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته که سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی‌ها و پلتفرم‌ها ارسال شد اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و هم‌اکنون پس‌از یک سال بنا شد، دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» مسدود شود تا روند آگهی‌های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند.

وی گفت: سکوهای آگهی مسکن این دو پلتفرم تا هفته آینده با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی از دسترس خارج می‌شوند.

به گزارش مهر، قیمت‌گذاری کاذب مسکن توسط دلالان این حوزه موجب افزایش روز به روزی قیمت می‌شود که از این رو موجب دلسرد شدن مستأجران خواهد شد.

کد خبر 6087162 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد