Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@19:04:49 GMT

پاسخ شهردار به دغدغه رانندگان‌تاکسی

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۶۲۹۹

حناچی درباره دغدغه بسیاری از رانندگان تاکسی مبنی بر چرایی پایین بودن قیمت کرایه‌ها توضیحاتی داد. ناطقان: پیروز حناچی شهردار تهران درباره دغدغه رانندگان تاکسی در مورد پایین بودن نرخ کرایه‌ها اظهار کرد: این موضوع پردامنه‌ای است که یک طرف آن شهروندانی که از تاکسی استفاده می‌کنند و همواره از افزایش نرخ تاکسی‌ها شکایت دارند و در سمت دیگر هم رانندگان تاکسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهردار تهران ادامه داد: رانندگان زحمت کشی که طی روز در جای‌جای شهر به جابجایی مسافران مشغول هستند با تعرفه هایی که به صورت سالانه تعیین می‌شود، کار می‌کنند.

وی با اشاره به این تعرفه‌ها گفت: تعرفه‌هایی که رانندگان تاکسی از کم بودن آن ناراضی هستند معمولاً با زور و ضرب به تصویب می‌رسد؛ این تعرفه‌ها که توسط شورای شهر به تصویب می‌رسد با مخالفت تعزیرات و فرمانداری مواجه می‌شود.

 حناچی ادامه داد: نهادهای مربوطه از افزایش قیمت تاکسی‌ها جلوگیری می‌کنند و ما وظیفه داریم بین مصرف کنندگان و سرویس دهندگان یعنی مسافران و رانندگان تاکسی تعادل ایجاد کنیم.

حناچی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و تورم اظهار کرد: در این شرایط درآمد مردم تحت تأثیر تورم کاهش یافته و هزینه‌ها هم افزایش پیدا کرده و به همین دلیل رانندگان تاکسی تقاضای افزایش قیمت دارند.

شهردار تهران تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از خرد جمعی و کسانی که با آرای مردم وظیفه تصمیم‌گیری در این موضوع را دارند به درستی موضوع را تعقیب کنیم تا زمانی که مصوبه توسط اعضا به تصویب رسید، از آن دفاع کنیم و به اجرا در بیاید.

حناچی با بیان اینکه می‌دانم شرایط ایده‌آل نیست، گفت: شرایط هم برای مسافران، هم رانندگان و هم برای ما که در این شرایط سخت شهر را اداره می‌کنیم، سخت است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: شهردار تهران ، رانندگان تاکسی ، پاسخ ، دغدغه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شهردار تهران رانندگان تاکسی پاسخ دغدغه رانندگان تاکسی شهردار تهران تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه های تاکسی، گفت: متأسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی اقدام به افزایش کرایه ها بیش از مصوبه شورای شهر کرده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه های تاکسی گفت: این موضوع نیز به ما منتقل شده است و شهروندان تخلفاتی را در این بخش به ما ارجاع داده اند و ما نیز این موارد را در کمیسیونی که وجود دارد بررسی کردیم.

وی افزود: تخلفاتی در برخی خطوط تاکسیرانی اعلام شده که متأسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی اقدام به افزایش کرایه ها بیش از مصوبه شورا کرده اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مبنای افزایش کرایه های تاکسی در سال ۱۴۰۳ مصوبه شورای شهر تهران است؛ به طوریکه بر اساس آن، کرایه های تاکسی در سال جاری ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است؛ البته شاید در برخی از خطوط برای رند شدن کرایه ها حدود چند ده ریال این رقم افزایش پیدا کند؛ اما همانطور که گفته شد کرایه های تاکسی بر اساس مصوبه شورا باید انجام شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: این نکته قابل توجه است که نه تنها برای تاکسی ها بلکه برای سایر مصوبات شورا از جمله تعرفه اماکن ورزشی باید مصوبه شورا مورد توجه قرار بگیرد و در واقع تعرفه ها در بخش های مختلف زیر نرخ تورم مصوب شده است و افزایش هر تعرفه خلاف مصوبه شوراست و باید با آن برخورد شود.

وی همچنین در رابطه با شماره گذاری تاکسی های برقی نیز تأکید کرد: این مسئله وظیفه موسسه استاندارد، محیط زیست و راهنمایی و رانندگی است و باید مورد توجه قرار بگیرد. البته تا آنجایی که پیگیری شده است هنوز این تاکسی ها پلاک گذاری نشده اند. ضمن اینکه مشکل جدی برای پلاک گذاری آنها وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از سوی شورای ترافیک این تاکسی ها پلاک گذاری خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به وعده های داده شده از سوی شهرداری برای حمل و نقل عمومی گفت: آقای زاکانی طی این دوره از مدیریت شهری و بویژه یک سال گذشته وعده هایی مبنی بر ورود ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی، ون، ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۱۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی داده اند که امیدواریم که این وعده ها عملیاتی و اجرا شوند.

تشکری هاشمی گفت: به هر صورت هر دوره مدیریت شهری به پایان خواهد رسید و زمان این مدیریت شهری نیز حدود یک سال و اندی دیگر به پایان می رسد و باید ما از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و قطعا پس از پایان این دوره شهروندان تهرانی ما را قضاوت خواهند کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی در قزوین
  • شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳
  • کمبود تعمیرگاه تخصصی ویژه تاکسی‌ دغدغه رانندگان شد