Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:27:17 GMT

کرونا گردشگری گلستان را زمین‌گیر کرد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۶۳۱۱

کرونا گردشگری گلستان را زمین‌گیر کرد

یاسر قندهاری امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون و در طرح محدودیت تردد ناشی از کرونا مراکز اقامتی و گردشگری گلستان تعطیل است و ادامه این وضعیت برای فعالان اقتصادی استان نگرانی جدی ایجاد کرده است.

به گفته وی شیوع ویروس کرونا اگر چه تاکنون واحدهای گردشگری گلستان را تعطیل صد در صدی نکرد اما کاهش درآمد ۴۳۴ نیروی کار شاغل این بخش از کار بیکار و اخراج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محدودیت‌ سفر و منع ورود خودروهای غیربومی به گلستان و جلوگیری از فعالیت تور و گروه‌های گردشگری، ضریب اشغال واحدهای اقامتی گردشگری استان را بین ۵ تا  ۱۰ درصد کاهش داده است.

به گفته وی ضریب اشتغال هتل های گلستان پیش از شیوع کرونا بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و مراکز بومگردی حدود ۸۰ درصد بود.

گلستان ۲۷ هتل، ۱۰ هتل آپارتمان، سه متل، ۱۲ مهمانپذیر، هفت پانسیون، ۱۱۵  اقامتگاه بوم‌گردی، ۴۴ واحد پذیرایی بین راهی، ۲۲ سفره‌خانه سنتی و ۲۲۲ خانه مسافر دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گلستان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از خسارت بیشتر کرونا به واحدهای گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان گفت: در حال حاضر و با مصوبه ستاد استانی کرونا همه مراکز تفریحی و گردشگری شهرهای قرمز مانند جنگل النگدره و ناهارخواران گرگان تعطیل هستند و در شهرهای نارنجی و زرد هم فقط ساکنان همان مناطق امکان رفتن به مراکز تفریحی را دارند.

وی از ستاد استانی مقابله با کرونا خواست به واحدهای اقامتی و پذیرایی گلستان با ظرفیت‌ محدود اجازه فعالیت دهند.

شهرستان‌های گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن و کلاله در وضعیت قرمز، کردکوی، بندرگز، گمیشان، علی‌آبادکتول، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی و رامیان در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گلستان به فعالیت تورهای غیرمجاز در ایام محدودیت‌ کرونایی اشاره کرد و گفت: در چند هفته‌ گذشته سه تور غیرمجاز در مناطق گردشگری استان شناسایی و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی با تاکید بر اجرای طرح محدودیت‌ کرونا از اول آذر گفت: در مدت زمان اجرای این طرح هیچ تور و گروهی اجازه برگزاری و فعالیت گردشگری در گلستان نخواهد داشت.

وی با یادآوری افزایش خسارت به بخش گردشگری گلستان در مرحله سوم شیوع کرونا گفت که بخش‌های گوناگون این صنعت در استان تاکنون سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

قندهاری ادامه داد: برای جبران خسارت کرونا به بخش گردشگری گلستان در مرحله اول تسهیلات کرونا برپایه اشتغال محور به ۶۵ طرح ۲۱ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات مرحله دوم صنعت گردشگری برپایه بنگاه محور آغاز شده و واحدهای گردشگری در حال ثبت نام در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) هستند و این نام نویسی تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

قندهاری همچنین گفت که در ۶ ماه نخست امسال مجوز فعالیت یک هتل، ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۴ مسافرخانه، چهار سفره‌خانه سنتی، پنج دفتر خدمات مسافرتی و یک مزرعه گردشگری در استان گلستان صادر شد.

به گفته وی اثر منفی حادثه قهری سیل پارسال گلستان و تشدید شدن آن با شیوع کرونا باعث وارد شدن خسارتی افزون بر ۱۲ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریالی به بخش گردشگری استان شد.

گلستان از مزیت‌های مختلف در حوزه گردشگری برخوردار است که دریای خزر، جزیره آشوراده، پارک ملی گلستان، آبشارهای فراوان، جنگل، کویر و بافت تاریخی گرگان فقط چند نمونه از آنهاست.

برچسب‌ها گردشگری ویروس کرونا اختصاصی ایرنا گلستان خسارت مالی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا اختصاصی ایرنا گلستان خسارت مالی بهداشت و سلامت گردشگری ویروس کرونا اختصاصی ایرنا گلستان خسارت مالی بهداشت و سلامت اخبار کنکور گردشگری گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی‌های اخیر حدود ۹۰۰ میلیارد ریال به زمین‌های کشاورزی و جاده بین مزارع، پل‌ها و جاده‌ها، تیرهای برق و دیوارهای حاشیه رودخانه‌های شهرستان‌های رامیان و آزاد شهر خسارت زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران استان، نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از بخش مرکزی و چشمه‌ساران شهرستان آزادشهر بخشی از دیوار حاشیه رودخانه سمت روستای قشلاق شکسته و پل دسترسی مردم روستای معصوم آباد و کاشیدار تخریب شد و دو واحد مسکونی قدیمی‌ساز هم در روستای کاشیدار ریزش کرد و ساکنان آن اسکان موقت پیدا کردند.

وی افزود: همچنین ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و ۲۵ کیلومتر از جاده بین مزارع و پنج کیلومتر کانال‌های آبیاری آزادشهر خسارت دیده است که کارشناسان با بازدید میدانی در حال ارزیابی دقیق آن هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: سیلاب باعث شکسته شدن خط انتقال آب به نوده خاندوز در دو نقطه شد که متأثر از این شکستگی مردم در دسترسی به آب مشکل پیدا کردند و تانکرهای آبرسانی شهرهای اطراف را به کار گرفتیم و به زودی مشکل آب این شهر برطرف می‌شود.

وی افزود: پل روستاهای مختارزاده و قورچای به تاتار اولیا نیاز به اصلاحاتی دارد که جزو مصوبات سفر استاندار به نگین‌شهر است و منتظر اقدام دستگاه‌های اجرایی در این رابطه هستیم تا سرریز شدن آب در این نقاط هنگام بارندگی مدیریت شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: همچنین در بارندگی‌های دو روز گذشته شاهد ریزش‌هایی از کوه‌های اطراف به داخل جاده خوش ییلاق بودیم که با حضور به موقع نیروهای راهداری برای پاک‌سازی، از مسدودی این جاده جلوگیری شد.

خسارت به هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی رامیان

وی خسارت بارندگی در شهرستان رامیان را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی‌های اخیر به هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت زد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۵ درصد از اراضی گندم و بخش کمی از مزارع کلزا، ۱۳۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۸ هکتار از بوته‌های توت‌فرنگی و ۲۰ میلیارد ریال هم مربوط به ۱۵ هکتار از مزارع گوجه فرنگی می‌شود.

وی ادامه داد: حدود هفت کیلومتر از جاده بین مزارع رامیان هم ۹ میلیارد ریال خسارت دید و میزان خسارات به پل سیدکلاته هم حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 747825

دیگر خبرها

  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان