Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@08:24:15 GMT

توقیف29قایق صید ترال در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۶۴۲۹

فرمانده مرزبانی هرمزگان از توقیف ۲۹ شناور متخلف صید ترال و دستگیری ۱۵۱ متهم از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. ناطقان: سردار حسین دهکی اظهار داشت: حضور کشتی‌ها و صیادان خارجی در آب‌های خلیج فارس چند سالی است که به دغدغه ساحل‌نشینان تبدیل شده و مطالبه‌گری‌های بسیاری برای ممانعت از فعالیت این کشتی‌ها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آنچه در جریان این صیادی، مورد انتقاد مردم و مرزنشینان مناطق ساحلی حوزه خلیج فارس قرار گرفته، نحوه صید ماهی است که به روش ترال صورت می‌گیرد و در اصطلاح به آن صید ترال می‌گویند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان تصریح کرد: این صید به این نحو انجام می‌شود که کف دریا را جارو می‌کند و نه تنها نسل آبزیان از بین می‌رود بلکه شاید نسلی از انسان‌ها را هم از دیدن این آبزیان محروم کند.

سردار دهکی عنوان کرد: اکنون با وجود اعلام ممنوعیت صید ترال از سوی نهادهای مسئول، همچنان توقیف کشتی‌های صید ترال در آب‌های خلیج فارس ادامه دارد چراکه این کشتی‌ها از فعالیت خود در این آب‌ها دست نکشیدند و در حال صیادی به روش ترال هستند.

این مقام ارشد مرزبانی در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ۱۵ شناور لنج، ۱۰ کشتی، ۴ قایق (جمعا ۲۹ شناور) و یک دستگاه خودروی متخلف از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی مرزبانان استان شناسایی و توقیف شده اند.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری ۱۵۱ متهم از ابتدای سال تاکنون افزود: از شناورهای توقیفی توسط مرزبانی هرمزگان ۲۹۳ هزار کیلو و ۱۰۶گرم انواع ماهی قاچاق و ۵۹۰ کیلوگرم میگو به ارزش ۲۳۱ میلیارد و ۶۸۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شده است.

سردار دهکی در پایان با هشدار به متخلفان و ناامن کنندگان فضای کسب و کار مردم در دریا خاطرنشان کرد: مرزبانان هرمزگان همراه و همگام با سایر دستگاه های اجرایی با جدیت تمام با متخلفان حوزه دریا برخورد خواهند کرد.
منبع: مشرق برچسب ها: توقیف ، قایق صید ترال ، هرمزگان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: توقیف قایق صید ترال هرمزگان صید ترال کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند

تین نیوز

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان 21 سرنشین یک فروند کشتی تانکر که در حدود ۳۲ مایلی جنوب شرقی جاسک دچار اضطرار شده بود خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه افزود : یک فروند کشتی تانکر حامل فرآورده نفتی در حوالی ساعت 6:30 بامداد در حدود ۳۲ مایلی جنوب شرقی جاسک با یک هزارو 200 تن محموله قیر اعلام اضطرار کرد.

 وی ادامه داد: با اعلام خبر وضعیت اضطرار از سوی این شناور خارجی با تعداد ۲۱ سرنشین شامل ۲۰ نفر با ملیت هندی و یک نفر با تابعیت سریلانکایی که از مبدا خورفکان کشور امارات به مقصد آب های ایران درحال حرکت بود، بلافاصله مرکز هماهنگی جست وجو و نجات دریایی هرمزگان MRCC)  ) با اعزام شناور ناجی 10 از بندر جاسک به محل اقدام کرد.  

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کشتی تانکر در آب های جنوبی کشور به دلیل آبگرفتگی و کج شدگی به سمت چپ شناورport side list)  ) اعلام اضطرار کرده بود و فرمانده شناور پس از ناتوانی در حفظ تعادل کشتی دستور ترک تمامی سرنشینان این شناور را داده بود.

 مکی زاده با بیان اینکه شناور ناجی ۱۰ سرنشینان شناور را در کم ترین زمان ممکن از مخاطره و احتمال غرق شدگی نجات داد، خاطرنشان کرد: در عملیات نجات دریایی این شناور، تمامی 21 خدمه این کشتی خارجی حادثه دیده در سلامت کامل به سر می برند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر سرنشینان این شناور در صحت و سلامت در حال انتقال به بندر جاسک هستند و هماهنگی لازم نیز با شرکت کشتیرانی برای نجات کشتی در حال انجام است.

 'سالویجsalvage) ) ، عملیات شناورسازی و نجات قایق، شناور و کشتی مغروقه یا دچار اضطرار را می گویند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۳۹ خودروی شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • توقیف ۳۹ خودرو شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • توقیف خودروی میلیاردی در میناب
  • مرسدس بنز ۲۰۰ میلیارد ریالی قاچاق در توقیف پلیس هرمزگان
  • خودرو ۲۰۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس هرمزگان
  • ◄ 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند