Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از ورایتی نوشت: «املی» با نامزدی در بخش بهترین آلبوم تئاتر موزیکال توانست برای اولین بار پس از سال ۱۹۸۴ یک نمایش از لندن را به این فهرست بکشاند.

پیش از این تنها «گربه‌ها» در سال ۱۹۸۴ موفق به کسب جایزه بهترین آلبوم نمایش موزیکال سال شده بود و بعد هم در سال ۱۹۹۹ «شیکاگو» که در لندن ضبط شده بود، نامزدی این بخش را کسب کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال «امِلی» در میان فهرست نامزدهای بهترین آلبوم در کنار «اتوپیای آمریکایی در برادوی»، «مغازه کوچولو ترس»، «پرنس مصر»، «قدرت نرم» و «قرص کوچک دندانه‌دار» جای گرفت تا برای سومین بار در تاریخ آلبومی که در لندن اجرا و ضبط شده به این فهرست راه یابد.

با توجه به شیوع کرونا نمایش‌هایی مانند «کارولین، یا تغییر»، «مرد موسیقی» و «کمپانی» با تعویق روبه رو شدند و همین امر شمار نمایش‌های سال را کاهش داد.

«املی» نمایشی است که در «وست اند» لندن از نوامبر ۲۰۱۹ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ روی صحنه رفت. این نمایش برمبنای فیلمی برنده اسکار شکل گرفت و ادری بریسون در نقش اصلی روی صحنه رفت و کائولان مک‌کارتی نیز در نقش مقابل بازی کرد.

این نمایش در جوایز اولیویه ۲۰۲۰ موفق به کسب سه نامزدی در بخش بهترین نمایش موزیکال، بهترین موسیقی اوریجینال و بهترین بازیگر زن موزیکال شد.

نمایش «املی» اقتباسی از فیلمی به همین نام در ژانر کمدی رمانتیک محصول سال ۲۰۰۱ به نویسندگی گیوم لورن و کارگردانی ژان پیر ژونه است. املی با اقبال بسیار خوب منتقدان و تماشاگران در سراسر جهان همراه بود و به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای اروپا و یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان شناخته می‌شود.

کد خبر 567857 برچسب‌ها موسیقی‌‌ جهانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موسیقی جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هیدن» دور چهارم اجرایش را آغاز می‌کند

نمایش «هیدن» به کارگردانی کوروش شاهونه پس از ۲۳۰ اجرا در دور چهارم اجرای خود در تماشاخانه هیلاج روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا، نمایش «هیدن» با نویسندگی مشترک ریحانه رضی و کوروش شاهونه، کارگردانی کوروش شاهونه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان برای دور چهارم و اجراهای محدود، از ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در تماشاخانه هیلاج به صحنه بازمی‌گردد.

«هیدن» که از تولیدات کمپانی تئاتر جوانان ایران است، با ۲۳۰ اجرا در سال ۱۴۰۲ میزبان ۱۸ هزار و ۱۶۲ مخاطب بود و به فروشی معادل ۳ میلیارد تومان دست پیدا کرد.

این نمایش سال گذشته در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۴۲ برنده تندیس بهترین کارگردانی، برنده تندیس بهترین بازیگر زن شد. همچنین در بخش‌های نمایشنامه نویسی، بهترین بازیگر مرد و طراحی صحنه نامزد دریافت جایزه شد. در جشن حافظ که در اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد نیز تندیس بهترین کارگردانی و تندیس ویژه هیئت داوران بهترین بازیگر زن به کوروش شاهونه و ریحانه رضی تعلق گرفت.

بازیگران این نمایش حمید رحیمی، ریحانه رضی، عطا عمرانی، آیت بی‌غم، فرناز حسین‌مردی هستند که از ۱۵ فروردین‌ماه در دو ساعت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌روند.

نوید دیوان (طراح صدا و آهنگساز)، ریحانه رضی (مشاور کارگردان و طراح لباس)، علی اکباتانی (مدیرتولید)، کوروش شاهونه (تکنسین آرت مداربسته و طراح صحنه)، کیوان شعبانی (فیلمبردار مداربسته و طراح نور)، صادق کندری (اصلاح و ادیت)، علیرضا کرمی (دستیار کارگردان)، امیرحسام قربانی، عبد نیک سیرت، امیرحسین غفرانی (تیزر)، امیر قالیچی (تئاتربازها) (تبلیغات مجازی)، علی کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) و… عوامل اجرایی نمایش «هیدن» هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌فروش بلیت‌ نمایش «توقف اتانازی» آغاز شد
  • «هیدن» دور چهارم اجرایش را آغاز می‌کند
  • «هیدن» پس‌ از ۲۳۰ اجرا به صحنه باز می‌گردد
  • خاطراتی از «بلبل» شدن فردوس کاویانی و چند ماجرای دیگر
  • «هیدن» پس‌از ۲۳۰ اجرا به صحنه باز می‌گردد
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی
  • ضرورت اجرای مداومِ تئاتر خیابانی برای گردشگران