Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامرضا تاجگردون در برنامه‌ای که با همت حزب ندای ایرانیان برگزار شد، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی، فاکتور‌های خارجی دارد، ولی نباید خیلی روی آن‌ها متمرکز شویم چراکه فاکتور‌های داخلی در به وجود آمدن این سیل از مشکلات سهم بیش‌تری دارند.

این نماینده سابق مجلس گفت: تا زمانی که تفکر حزبی نباشد، مشکلات رفع نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره‌هایی مردم به خاطر آقای خاتمی، رأی می‌دادند، چون ایشان محبوب بودند. ولی تا کی می‌توان اینگونه بود. مردم اعتمادشان را از دست داده‌اند. باید اعتماد مردم برگردد و در این امر، همه باید نقش خود را ایفا کنند.

این فعال سیاسی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، قواعد نسبت به سایر انتخابات‌ها مشخص‌تر است. شورای نگهبان باید به این سمت برود که تمام دیدگاه‌ها را از هر حزب و دسته‌ای، تأیید صلاحیت کند.

وی ابراز عقیده کرد: طرح قانون انتخابات موجب تضعیف دموکراسی می‌شود. کسانی بیرون نشسته‌اند و هر دوره از طریق قدرت نمایندگانشان، این طرح‌ها را ارائه می‌دهند. به زور نمی‌شود کاری را انجام داد. نمایندگان نباید این طرح را تأیید کنند. مجلس یازدهم تند رفت؛ باید کنار دولت میماند و حمایتش می‌کرد.

تاجگردون در پاسخ به این پرسش که آیا رییس دولت اصلاحات، رهبر اصلاحات است گفت: نه خود رییس دولت اصلاحات و نه شخص دیگری در اصلاحات این موضوع را نگفته است. رییس دولت اصلاحات شخصیتی دوست داشتنی است و طرح‌های ایشان اصلاح‌طلبانه و منصفانه است. به نظرم ایشان رهبر تفکر اصلاحات هستند. تفکر اصلاحات قدیمی است و باید به روز شود. باید یک جریان شکل بگیرد. حتی به نظرم خود رییس دولت اصلاحات هم همین تفکر را دارد.

وی تصریح کرد: برای عرصه سیاست هستند جوانانی که در کنار افراد با تجربه کار کرده‌اند و مورد اعتماد هم هستند. امیدوارم در سیاست داخلی چهره‌های جدید را هم ببینیم. مردم حال ندارد چهره‌های همیشگی را ببینند.

تاجگردون در واکنش به اظهاراتی که او را کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات آتی می‌دانند از جمله اظهارات اخیر امیرآبادی گفت: ایشان با نگاه خودشان خواستند از من دفاع کنند. خدا را چه دیده‌اید. ولی برنامه‌ای ندارم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا کامبوزیا پرتوی حسین دهقان مجلس یازدهم تاجگردون انتخابات ریاست جمهوری محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا کامبوزیا پرتوی حسین دهقان رییس دولت اصلاحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنه دکارت و شک کردن

خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزاده پورحسینی؛ بچه‌ها بیایید در مورد رنه دکارت و عقیده‌اش درباره شک و تردید صحبت کنیم. رنه دکارت مرد بسیار باهوشی بود که مدت‌ها پیش زندگی می‌کرد. لو دوست داشت در مورد مسائل مختلف فکر کند و سوال بپرسد. یک روز شروع به فکر کردن به چیزهایی کرد که می‌تواند واقعاً در مورد آنها مطمئن باشد و متوجه شد که تقریباً به همه چیز می‌تواند شک کند.

دکارت فکر می‌کرد شاید همه چیز در اطراف او فقط یک رویا باشد. این مسئله باعث شد که او نسبت به همه چیزهایی که می‌دانست، شک و تردید به دلش راه دهد. رنه دکارت گمان می‌کرد که اگر به چیزی شک کند، به این معنی است که کاملاً در مورد آن مطمئن نیست. این موضوع باعث شد که او از خود بپرسد که آیا چیزی وجود دارد که قطعی باشد یا خیر. بعد متوجه شد از آنجایی که می‌توانست به همه چیز شک کند، پس حتماً چیزی وجود دارد که این شک را به وجود آورده است.

و آن چیز این بود که حتی اگر من به همه چیز شک کنم، به عنوان کسی که شک دارد به این مسئله تردیدی وارد نیست که وجود دارد. شاید درک این جمله کمی برایتان سخت باشد، اما با کمی فکر کردن آن رابه خوبی درک می‌کنید.

بنابراین رنه دکارت گفت: «من شک دارم، پس هستم.» این جمله به این معناست که چون می‌توانست فکر کند و سؤال کند، مطمئناً می‌دانست که باید وجود داشته باشد. این نکته برای دکارت بسیار مهم بود زیرا نشان می‌داد که حداقل یک چیز قطعی است . وجود خودش!

و این همان چیزی است که رنه دکارت در مورد شک و وجود گفت.

حالا بیایید ببینیم دکارت چطور همه چیز را مورد شک قرار می‌داد؟

به این سوالات فکر کنید.

1-آیا دیوار روبه‌روی من واقعا وجود دارد؟

2-ممکن است من الان در خواب و رویا باشم؟

3-ممکن است 2+2=5 باشد؟

اگر به نظر شما سوالاتی که پرسیده شد درست باشد. پس شما یکی از طرفداران دکارت هستید.

ایستگاه تفکر

به نظر شما اگر از دکارت می‌پرسیدند «ذهن همان مغز است؟» چه پاسخی می‌داد؟

روزی روزگاری در دهکده ای کوچک، پسری کنجکاو به نام تامی بود.

او عاشق خواندن و یادگیری در مورد جهان، به ویژه فلسفه بود.

تامی در حال خواندن یک کتاب بود که در آن جمله‌ای از «رنه دکارت » نوشته شده بود. جمله این بود: «من فکر می‌کنم. پس هستم.»

تامی شروع به زیر سوال بردن این ایده کرد و به این فکر کرد که آیا این جمله واقعاً درست است یا خیر؟

او بعد ازصحبت با دوستانش و مشاهده دنیای اطرافش به دنبال پاسخ بود.

همانطور که رشد می‌کرد، همچنان به تفکر در دیدگاه دکارت می‌پرداخت و آن را از زوایای مختلف بررسی می‌کرد.

تامی متوجه شد که شک کردن طبیعی است و زیر سوال بردن چیزها بخش مهمی از درک جهان است.

او توانایی خود در تفکر را پذیرفت و به این نتیجه رسید که دیدگاه دکارت، با اینکه  تفکر برانگیزاست. تنها یک دیدگاه در میان بسیاری از دیدگاه‌ها است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دموکراسی هند در یک قدمی خط پایان
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • اعلام موضع رییس جبهه اصلاحات در مورد بازگشت گشت ارشاد: این چه تدبیری است؟
  • ببینید| تاجگردون: هیچکس حاضر نیست لایحه عفاف و حجاب را گردن بگیرد /کسی از دولت نمی‌پرسد این چه لایحه‌ای بود!
  • رنه دکارت و شک کردن
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • توضیح شهردار تهران درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان + عکس
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس