Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفر شاسفند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آخرین بررسی داده ها نشان می دهد که منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی رشد خوبی داشته است و این روند ادامه دارد.

وی با اعللام اینکه ارزش سرمایه گذاری داخلی تحقق یافته در منطقه آزاد ارس در ۶ ماهه اول امسال ۲۱ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد:  این در حالی است که ارزش سرمایه گذاری سال گذشته معادل ۱۸ هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۷۸درصدی سرمایه گذاری خارجی در ارس

شاسفند با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد ارس افزایش یافته است، گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی در ۶ ماهه اول سال ۹۸ برابر ۱۴ میلیون دلار بود و امسال به ۲۵ میلیون دلار رسیده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه گذاری موفق بوده و در بین مناطق آزاد کشور عملکرد بهتری دارد که خروجی آن نیز در افزایش صادرات و اشتغالزایی خود را نشان می دهد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس اعلام کرد: در بهمن ماه سال جاری ۱۶ طرح جدید با سرمایه گذاری هشت هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۴۰۵ نفر در این منطقه افتتاح می شود.

۲۴۰میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد ارس

شاسفند با اشاره به آمار صادرات منطقه آزاد ارس گفت: در طول ۶ ماهه اول امسال ۲۴۰ میلیون دلار شامل خشکبار، صیفی جات گلخانه ای، قیر، مصنوعات پلاستیکی، جامبوبگ و تسمه پروپیلن، کیسه پلی پروپلینی، نخ پلی استر، هیدورکربن، شمش فولادی و انواع ماشین آلات خط تولید از این منطقه صادر شده است .

عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس ادامه داد: عمده این محصولات به جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، قزاقستان، افغانستان، امارات متحده عربی، ارمنستان، جمهوری چک و ازبکستان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ارس در شمالغرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد. 

برچسب‌ها آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس سرمایه گذاری آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس سرمایه گذاری اخبار کنکور منطقه آزاد ارس سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 

سید مسعود آل عبایی با اعلام این خبر، اعلام کرد: «تاکنون تعداد 922 مجوز سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی، خدماتی و تجاری برای فعالان اقتصادی متقاضی در منطقه آزاد قشم صادر شده است.»
وی ادامه داد: «از این تعداد مجوزهای صادر شده، 172 مورد مربوط به بخش صنعتی، 435 مورد مرتبط به بخش خدماتی و پیمانکاری و 315 فقره مربوط به حوزه تجارت و بازرگانی است.»
آل عبایی با بیان اینکه در این مدت 2337 فقره مجوز نیز در حوزه‌های مختلف در این منطقه تمدید شده است، افزود: «از این تعداد 373 فقره مجوز در حوزه صنعت، 1013 مجوز مرتبط با بخش خدماتی و گردشگری و 951 فقره مجوز در حوزه تجارت برای فعالان اقتصادی است.»
مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: «همچنین تعداد مجوزهای سرمایه گذاری صادر و تمدید شده از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد رشد را نشان می دهد.»
وی با اشاره به واگذاری 99 قطعه زمین با هدف رونق تولید در حوزه های صنعتی و شیلات در سال 1402، اظهار کرد: «از این تعداد، 85 قطعه زمین مربوط به حوزه صنعت و معدن و 14 مورد مرتبط با حوزه شیلات و کشاورزی است.»
آل عبایی ادامه داد: «همچنین در طول سال گذشته 54 طرح در حوزه های مختلف صنعتی و گردشگری به بهره برداری رسید.»
مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: «در این مدت همچنین 100 بسته سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعت، معدن، نفت و انرژی، شیلات، کشاورزی و گردشگری آماده شده و از طریق انتشار در رسانه ها و حضور در نمایشگاه های بین المللی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.»
وی اضافه کرد: «همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری 30 بسته سرمایه گذاری جدید عمدتا در حوزه گردشگری برای معرفی به متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم آماده و معرفی خواهد شد.»
آل عبایی در پایان گفت: «با هدف گذاری صورت گرفته به دنبال حذف روندهای ادارای اضافی، تسهیل و کوتاه سازی فرآیندهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم در آینده نزدیک هستیم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897736

دیگر خبرها

  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد