Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:03:42 GMT

قم میزبان هفت شهید گمنام

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۶۷۸۶

قم میزبان هفت شهید گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم چهارشنبه شب در حاشیه آیین تعویض پرچم گنبد بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین معنوی تعویض پرچم گنبد مطهر حضرت معصومه(س) با حضور پیکر مطهر این شهدای گمنام برگزار شد.

حجت الاسلام علی لقمانپور افزود: پس از این آیین، این شهیدان در چهار یادمان شهدای گمنام استان قم تدفین می شوند که سه شهید در بوستان کودک، دو شهید در مجموعه مرکز فرهنگی مسجد اهل بیت(ع) واقع در جنب عوارضی آزادراه قم ـ تهران، یک شهید در مصلای پردیسان و یک شهید نیز در محل آموزش بسیجیان استان قم در پادگان ۱۹ دی تدفین می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که امشب در سه یادمان شهدای گمنام این شهدا تدفین می شوند، خاطرنشان کرد: یک شهید دیگر نیز فردا صبح در پادگان ۱۹ دی تدفین می خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، با تاکید بر رعایت «شیوه‌نامه‌های بهداشتی» در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: بدین علت مراسم تشییع نداریم و فقط تدفین این شهیدان انجام می شود.

وی اضافه کرد: همه این هفت شهید، مربوط به شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس می شوند که سن این شهیدان نیز ۱۷ تا ۲۵ سال است و پیکر ۵ شهید نیز مربوط به عملیات کربلای ۵ می شود.   

آیین تعویض پرچم گنبد بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) مصادف با شب رحلت حضرت معصومه(س) با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت و جمعی از خادمان این آستان مقدس برگزار شد.

استان قم ۶ هزار و ۹۰ شهید و همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. 

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حرم حضرت معصومه (س) قم شهدا شهدای گمنام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حرم حضرت معصومه س قم شهدا شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حرم حضرت معصومه س قم شهدا شهدای گمنام اخبار کنکور شهدای گمنام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت