Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان در ۶۰ سالگی به دلیل حمله قلبی در خانه‌اش در بوئنوس آیرس درگذشت. مارادونا قبلا به دلیل لخته شدن خون در مغزش در بیمارستان بستری شد و جراحی کرد، اما دو هفته پیش از بیمارستان مرخص شد.

از دست خدا تا قهرمانی

تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ با کاپیتانی مارادونا قهرمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش مارادونا در آن جام جهانی یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات تاریخ فوتبال را رقم زد، به خصوص دو گلی که به تیم ملی فوتبال انگلیس زد.

مارادونا در آن مسابقه یک گل را با دست وارد دروازه حریف کرد که به "دست خدا" معروف شد. گل دوم مارادونا که پس از دریبل کردن بسیاری از بازیکنان انگلیس به ثمر رسید به اعتقاد بسیاری از علاقه‌مندان فوتبال به زیباترین گل جام جهانی است.

مارادونا در دوران بازی سابقه حضور در باشگاه‌های مختلفی مانند بارسلونا و ناپولی را در کارنامه داشت. موفق‌ترین دوران ورزشی او در باشگاه ناپولی بود که همراه با این تیم قهرمان ایتالیا و اروپا شد.

مارادونا در چهار جام جهانی برای آرژانتین بازی کرد و در ۹۱ بازی ملی ۳۴ گل برای این تیم زد.

حذف از مارادونا از جام جهانی

آرژانتین با رهبری مارادونا به فینال جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا نیز رسید، اما در فینال بازی را به آلمان غربی باخت. او در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا هم حاضر شد، اما به دلیل استفاده از ماده ممنوعه افدرین، از ترکیب تیم کنار گذاشته شد.

مارادونا در دوره دوم حرفه‌اش با مشکل اعتیاد به کوکائین روبرو شد، او در سال ۱۹۹۱ نیز به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگ ۱۵ ماه محروم شد.

روز خداحافظی مارادونا

او سال ۱۹۹۷ و در روز تولد ۳۷ سالگی‌اش در حالی که برای دومین دوره پیراهن تیم بوکا جونیورز را به تن داشت، از فوتبال حرفه‌ای به عنوان بازیکن بازنشسته شد.

مارادونا پس از دوران بازی به مربی‌گری روی آورد، اما هرگز نتوانست موفقیت‌های درخشان دوران بازی را تکرار کند. او در زمان مرگ سرمربی جیمناسیا لاپلاتا در لیگ آرژانتین بود.

این ششمین تجربه مارادونا به عنوان مربی بود. او از سال ۲۰۰۸ به مدت دو سال سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین نیز بود و این تیم را به یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی رساند.

او تجربه مربی‌گری در مکزیک و امارات متحده عربی را نیز داشت.

به مناسبت درگذشت ماردونا تصاویر خاطره انگیز از او را می‌بینیم: 

منبع: فرارو

کلیدواژه: درگذشت دیگو مارادونا دیگو مارادونا مارادونا آرژانتین دست خدا ناپولی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنون پوپولیست در غرب

  این موضوع در کشورهای دیگر هم به نوعی مصداق دارد، انتخاب جورجا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا، اقبال به لوپن در فرانسه و البته سرآمد همه اینها انتخاب خاویر میلی به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین ازجمله مصداق‌های آشکار موفقیت عوام‌گراها در سیاست روز است. این موضوع از جایی جالب توجه می‌شود که بدانیم همواره کشورهای غربی، کشورهای جهان سوم را به‌واسطه این اقبال به باد تمسخر می‌گرفته‌اند! سخنان ترامپ در طول کارزار انتخاباتی‌اش و طی چهار سال ریاست جمهوری‌اش معمولا به عنوان نمونه شاخص گفتمان پوپولیستی تلقی می‌شود. اخلاقی کردن موقعیت‌های پیچیده‌ سیاسی و تقسیم بازیگران صحنه‌ سیاست به آدم‌ها و گروه‌های خوب و بد، و تاکید روی تماس مستقیم خودش با انبوه هوادارانش در اجتماعات محلی و از طریق حساب شخصی توییتری از ویژگی‌های آشکار پوپولیسم به‌شمار می‌رود و حرکت خود او با جنبش برگزیت(خروج از اتحادیه اروپا) در بریتانیا و سایر احزاب راستگرا مانند جبهه‌ ملی ماری لوپن در فرانسه و جنبش‌های مشابه در اتریش و سایر کشورهای اروپایی، در یک راستا به حساب می‌آید. در این میان البته که داده‌های آماری نظام‌های استدلالی جالب‌توجهی را پیش روی ما می‌گذارد. آشکارترین‌شان این‌که عوام‌گراهای نیم‌قرن پیش، عموما از جریان چپ بوده‌اند و طی ۵۰ سال اما حالا راستگراهای پوپولیسم بر صدارت نشسته‌اند. براساس داده‎‌های منتشرشده توسط WEF، درصد رای احزاب پوپولیست چپگرا در طول ۱۰۰ سال گذشته روند نزولی، و درصد رای احزاب پوپولیست راستگرا، روند صعودی داشته است. عوام‌گرایی در کشورهای آمریکای لاتین سابقه‌ای بسیار طولانی دارد.‌ نتایج یک پژوهش که درباره برخی از مهم‌ترین کشورهای جهان انجام شده، نشان می‌دهد آرژانتین بیش از سایر کشورها سابقه رهبری پوپولیست‌ها را در تاریخ خود دارد. از سال ۱۹۰۰کشور آرژانتین ۴۸سال تحت رهبری عوام‌گراها بوده و البته به شکل معناداری ایتالیا با ۳۵سال در رده دوم این دسته از کشورها قرار دارد. داده جالب‌توجه دیگر، اقبال به عوام‌گراها درسیاست است.براساس داده‌های منتشرشده توسط دانشگاه استنفورد، طی ۱۰۰سال گذشته، تعداد احزاب پوپولیست درقدرت افزایش چشمگیری داشته‌ است. بیشترین عدد ثبت‌شده متعلق به سال ۲۰۱۵ است.

دیگر خبرها

  • سوژه میم؛ کلافگی دیگو سیمئونه از فرصت‌سوزی مهاجمان تیمش / عکس
  • برند هولتسنباین، قهرمان جام جهانی 1974 درگذشت
  • جنون پوپولیست در غرب
  • یک قهرمان دیگر فوتبال آلمان درگذشت
  • جنجال جدید ستاره منچستریونایتد و برخورد شدید تن‌هاخ
  • ابلاغیه فوری کمیته اخلاق برای جنجال لیگ یک
  • فرهاد چیذری درگذشت
  • مربی سابق بدنساز پرسپولیس درگذشت
  • درگذشت بدنساز سابق پرسپولیس
  • بزرگداشت داریوش مهرجویی در ایتالیا با نمایش «لامینور»