Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@04:23:41 GMT

چطور"ریه" قوی داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۷۱۷۳

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت:‌ مهمترین کمکی که می‌توانیم به سیستم ایمنی ریه کنیم، این است که آن را در معرض عوامل آلوده کننده مانند آلودگی هوا قرار ندهیم. ناطقان: مرتضی فلاح‌پور، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «ارتباط آلودگی هوا و افزایش احتمال ابتلا به کرونا»، اظهار داشت:در خصوص سیستم ایمنی بدن باید بگوییم سیستم ایمنی بدن کار حفاظت از همه نقاط بدن را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: البته در ریه هم سیستم ایمنی داریم که در آنجا نیز نقش اصلی را دارد؛ اما آنچه سیستم ایمنی و به ویژه در ریه نقش پر رنگی دارد، حفاظت اولیه است؛ یعنی ما مهمترین کمکی که می‌توانیم به سیستم ایمنی از نظر ریه کنیم، این است که آن را در معرض عوامل آلوده کننده قرار ندهیم.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی اضافه کرد: یعنی نمی‌توانیم فکر کنیم که مثلا با یک زنجبیل و قرص، سیستم ایمنی قوی می‌شود و دلخوش باشم که هرجا خواستیم، می‌توانیم برویم.

فلاح پور بیان داشت: مثلا یک ماسک روی بینی می‌گذاریم و فکر می‌کنیم بزرگترین سپر را گذاشته‌ایم. در این شرایط ما به جاهای شلوغ و پرازدحام می‌رویم و دلخوش هستیم که یک ماسک زده‌ایم.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر واقع بین باشیم، بهترین کمکی که می‌توانیم به سیستم ایمنی خود کرده و بهترین محافظی که می‌توانیم از آن استفاده کنیم، این است که از رفت و آمدهای بی مورد پرهیز کنیم و دلخوش نباشیم چون ماسک زده‌ایم ماسک در این خصوص کمک می‌کند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی متذکر شد: البته ماسک نقش پررنگی دارد، اما بهترین و مهمترین نقش این است که از منزل بیرون نرویم. خیلی اوقات فکر می‌کنیم از خانه بیرون نرویم و در خانه دور هم جمع می‌شویم؛ در حالی که این همان گرفتاری را ایجاد می‌کند. منبع: فارس برچسب ها: ریه ، قوی ، آلودی هوا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ریه قوی آلودی هوا سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس

ایتنا - پلتفرم ایکس در حال بررسی اعمال هزینه‌های مالی برای کاربران جدید در ازای اجازه دادن به آنها برای انتشار محتوا و تعامل با پست‌های دیگران است. وبلاگ‌نویسان آن را تصمیمی «فرصت‌طلبانه و آزاردهنده» توصیف می‌کنند.
پلتفرم ایکس در حال بررسی اعمال هزینه‌های مالی برای کاربران جدید در ازای اجازه دادن به آنها برای انتشار محتوا و تعامل با پست‌های دیگران است. وبلاگ‌نویسان آن را تصمیمی «فرصت‌طلبانه و آزاردهنده» توصیف می‌کنند.

به گفته میلیاردر آمریکایی و مالک این پلتفرم، ایلان ماسک، هزینه‌های مالی کاربران جدید ایکس تنها راه برای اطمینان از مقابله با حساب‌های رباتیک در نظر گرفته می‌شود.

این تاجر معروف خاطر نشان کرد که این هزینه‌های مالی تنها برای مدت 3 ماه توسط دارندگان حساب جدید پرداخت می‌شود و پس از این مدت استفاده از این پلتفرم رایگان می‌شود.

 
 غرامت مالی مزایای انتشار محتوا و تعامل با پست‌های دیگران را به روش‌های مختلف مانند لایک کردن، نوشتن پاسخ‌ها، ارسال مجدد (ری‌پست) و همچنین ذخیره توییت‌ها برای کاربر تضمین می‌کند.

طبق اطلاعات فاش شده، فالو کردن کاربران و مشاهده پست‌هایشان بدون تعامل با آنها، تا سه ماه پس از ورود به پلتفرم نیازی به اشتراک ندارد. 

افشاگری‌ها حاکی از آن است که در صورت عدم پرداخت اشتراک، کاربر جدید پس از گذشت 3 ماه از ایجاد حساب کاربری خود در ایکس می‌تواند به صورت عادی محتوا را منتشر کند و با پست‌های دیگران تعامل داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!
  • جنجال ایکس در هند
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا